Finanțe Stiri

Pehart a obținut un credit sindicalizat de 51 milioane de euro pentru dezvoltarea fabricilor de producție de hârtie

18 dec. 2020 3 min

Pehart a obținut un credit sindicalizat de 51 milioane de euro pentru dezvoltarea fabricilor de producție de hârtie

Reading Time: 3 minute

Pehart, cel mai mare producător de role industriale de hârtie din sud-estul Europei și cel mai mare convertor de produse de hârtie pentru uz casnic din România, deținut de Abris Capital Partners, a obținut un credit sindicalizat de 51 milioane euro, care urmează a fi investit în dezvoltarea celor două fabrici ale companiei din Petrești (jud. Alba) și Dej (jud. Cluj).

În aceste două locații, Pehart intenționează construirea de noi facilități pentru producția de hârtie, creșterea zonei de converting, investiții în echipamente de ultimă generație pentru creșterea producției și dezvoltarea portofoliului cu noi produse; astfel, compania va crea noi locuri de muncă pentru comunitățile locale din cele două orașe, anunță Pehart, într-un comunicat de presă.

Creditul a fost aranjat de un sindicat de bănci, dintre care Banca Comercială Română (BCR) a acționat în calitate de Coordonator, Aranjor Principal Mandatat, Agent de Documentație, Agent de Facilitate si Garanții, împreună cu următoarele bănci: ING BANK N.V. Amsterdam, Bucharest Branch, Raiffeisen Bank și OTP Bank România, în calitate de aranjori principali mandatați. Casa de avocatură Țuca, Zbârcea & Asociații a acționat în calitate de consultant juridic al băncilor creditoare, pe parcursul negocierii și în execuția documentației de credit. Schoenherr a acționat în calitate de consultant juridic pentru compania beneficiară.

„Planurile noastre de dezvoltare includ investirea a 20 de milioane de euro pe parcursul a trei ani, printr-un parteneriat solid cu băncile care au facilitat creditul. Ne angajăm să fim un exemplu pentru industria de producție a hârtiei și, pe măsură ce intrăm pe noi piețe, să stabilim un nou standard de dezvoltare etică și prietenoasă cu mediul, având constant în vedere comunitatea locală și crearea de noi locuri de muncă într-o industrie robustă, orientată spre oameni”, a declarat Gabriel Stanciu, General Manager al Pehart.

„Strategia Abris urmărește accelerarea creșterii companiilor românești din portofoliul nostru. Ne bucurăm pentru acest pas important în dezvoltarea Pehart și susținem planurile de investiție ale companiei, care vor întări și mai mult poziția de lider pe care Pehart o deține pe piața din România și Europa de Sud-Est”, spune Adrian Stănculescu, Head of Abris Romania și Partener la Abris Capital Partners.

„BCR este un susținător activ al mediului de afaceri românesc și ne mândrim cu faptul că jucăm un rol instrumental în poveștile sale de succes și că îi susținem procesul de funcționare. Când finanțăm proiecte de investiție financiară sau nevoi de capital, încercăm să mergem dincolo de ele și să creăm valoare adăugată nu doar pentru economie, ci și pentru comunități și angajați. Finanțăm nu doar nevoile afacerii, ci și curajul”, afirmă Eleonora Bacale, Head of Industries & TMT la BCR.

„Primul credit sindicalizat pentru Pehart a fost acordat în 2016, iar de atunci compania a avut o dezvoltare continuă, prin care a ajuns să fie unul din cei mai activi jucători din Europa Centrală și de Est. Suntem onorați să contribuim la finalizarea cu succes a acestui credit sindicalizat complex pentru Pehart, în ciuda provocărilor actuale din mediul economic”, spune Grația Popescu, Senior Banker Loan Syndication la BCR.

Pehart are o facilitate de producție integrată vertical pentru manufactura de role jumbo (un produs intermediar format din folii mari de hârtie absorbantă din care sunt apoi realizate produsele de hârtie pentru uz casnic). Aceste role sunt convertite apoi în produse finite, precum hârtia igienică, prosoapele de bucătărie și șervețelele. Pehart deține Pufina, al doilea brand de hârtie de uz casnic de pe piața românească, precum și brandurile Alint și Altessa. Creditul obținut va ajuta compania în creșterea cotei de piață în România și țările din centrul și estul Europei prin noi produse și game de produse și noi segmente de piață prin brandurile proprii; totodată, creșterea capacității de producție va deservi și piața de mărci private.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: