fbpx
Antreprenori

Personalizarea, cheia succesului

17/10/2014

Personalizarea, cheia succesului

Cand a inceput sa organizeze evenimente, piata era saturata, astfel incat parea sa fie un gest aproape inconstient. Prin diversificarea serviciilor si castigarea de recomandari, Carmen Ionita demonstreaza ca oricand mai este loc daca iti faci bine treaba. Anul acesta estimeaza o crestere cu 50% a businessului si planuieste lansarea unei noi linii de business: comertul online cu flori.

wedding planner Carmen Ionita

Sa lucreze pentru 8-9 evenimente intr-un singur weekend nu este ceva iesit din comun pentru Carmen Ionita, fondatoarea si proprietara agentiei Events by Carmen Ionita. A avut perioade si mai aglomerate, insa acesta este nivelul optim care sa ii asigure dezvoltarea businessului, dar sa si mentina standardele de calitate pe care si le doreste. Businessul Events by Carmen Ionita a luat nastere in urma cu patru ani si s-a dezvoltat natural. A inceput prin comercializarea de aranjamente florale sub alt brand si organizarea de evenimente pentru mame si copii ca membru fondator in cadrul unui ONG. A ajuns astfel sa intre in legatura cu furnizori de alte servicii dedicate evenimentelor. Cu unii a simtit ca poate lucra foarte bine, asa ca i-a recomandat mai departe. Odata recomandati, simtea ca e responsabilitatea sa ca totul sa mearga bine. Asa a ajuns sa organizeze evenimente private, iar dupa ceva vreme a ajuns sa si fie platita pentru acest serviciu.

Anul trecut a atins o cifra de afaceri de aproximativ 100.000 de euro si pentru anul curent estimeaza o crestere de 50%. Cresterea se datoreaza in principal recomandarilor primite de la clientii multumiti si intrarii pe segmentul evenimentelor corporate, care in prezent au ajuns sa acopere 30% din totalul incasarilor Events by Carmen Ionita. Aproximativ 90% dintre clienti sunt recomandari de la an la an, carora le raspunde cu oferte personalizate. “Cred ca fiecare eveniment trebuie sa fie personalizat”, isi explica viziunea de business Carmen Ionita. Nu a dat si nu va da vreodata o oferta pe cap de invitat. Cand se intalneste prima data cu un client, il intreaba ce isi doreste, apoi face tot ce ii sta in putere sa ii ofere acel vis respectandu-i posibilitatile financiare.

|n prezent, agentia acopera doua segmente de servicii: corporate si persoane fizice (nunti, botezuri, petreceri de burlaci si burlacite, zile de nastere atat pentru copii, cat si pentru adulti), dar nu este exclusa orice alta provocare. Intrarea pe segmentul corporate permite o prezenta constanta pe piata tot timpul anului, dar necesita si o adaptare la un alt gen de cerinte decat cele ale unui eveniment privat. Pe segmentul corporate rareori se intampla sa primeasca cererea de a realiza un aranjament cu un anumit tip de flori. De cele mai multe ori i se cere sa respecte culorile brandului sau sa realizeze aranjamente pentru o anumita locatie. Din acest punct de vedere este mai usor. |n privinta cererii, aceasta variaza, la fel ca si in segmentul evenimentelor private.

Tema evenimentului da particularitatile designului floral si de fiecare data provocarea este sa ofere un produs 100% personalizat, exact ca si in cazul persoanelor fizice.

Echipa este formata din angajati permanenti si colaboratori. O parte din echipa se ocupa de design floral si logistica, restul de PR si strategia de brand. |n plus, in functie de necesitatile evenimentului pentru care lucreaza, sunt subcontractati mai multi colaboratori. Cei mai multi clienti din portofoliu au ajuns la Events by Carmen Ionita prin recomandarile fostilor clienti, deci pe zona de vanzari nu au fost prea mari batai de cap. De altfel, proprietara businessului se mandreste ca nu i s-a intamplat niciodata sa nu aiba clienti. A pornit de la o investitie initiala de aproximativ 20.000 de euro, bani investiti in atelier si sediul firmei, salarii, materiale si branding si estimeaza pentru anul acesta o crestere de aproximativ 50% a afacerii, ajunsa in patru ani de la lansare la o cifra de afaceri de aproape 100.000 de euro.

De la mijlocul lunii octombrie anul acesta, businessul condus de Carmen Ionita intra intr-o noua etapa de dezvoltare prin deschiderea unui magazin online de buchete si aranjamente florale unicat, www.flowersbycarmenionita.ro, ce urmeaza sa functioneze folosind resursele interne ale companiei. Practic, livrarile, disponibile exclusiv pentru Bucuresti, vor fi realizate direct de catre Events by Carmen Ionita, fara a apela la o firma de curierat, pentru a se asigura ca florile ajung la destinatie exact in forma in care au fost aranjate.

Events by Carmen Ionita

Anul lansarii: 2010

Investitie initiala: 20.000 de euro

Cifra de afaceri 2013: aprox. 100.000 de euro

90% din materialele folosite sunt din import si de la bursele principale de profil

 

 

One Comment
  1. […] Anul trecut a atins o cifra de afaceri de aproximativ 100.000 de euro si pentru anul curent estimeaza o crestere de 50%. Cresterea se datoreaza in principal recomandarilor primite de la clientii multumiti si intrarii pe segmentul evenimentelor corporate, care in prezent au ajuns sa acopere 30% din totalul incasarilor Events by Carmen Ionita. Aproximativ 90% dintre clienti sunt recomandari de la an la an, carora le raspunde cu oferte personalizate. “Cred ca fiecare eveniment trebuie sa fie personalizat”, isi explica viziunea de business Carmen Ionita. Mai mult […]

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE