Antreprenori

Un bagaj de idei digitale

4 iul. 2014 5 min

Un bagaj de idei digitale

Reading Time: 5 minute

De cinci ani, doi tineri antreprenori dezvolta servicii digitale de top si vizeaza extinderea globala pentru Creative Luggage. “Fabrica de creatie” conceputa de Claudiu Ludosan si coactionarul Iustina Gumeniuc isi dubleaza, in fiecare an, numarul de angajati si cifra de afaceri, iar vorba buna despre ei se propaga de la client la client.  

creative luggage_2
Claudiu Ludosan si Iustina Gumeniuc / foto: Vali Mirea

Spiritul antreprenorial s-a trezit devreme in Claudiu Ludosan, care, la 21 de ani, dupa ce si-a pierdut jobul, s-a gandit sa-si faca propria firma. Absolvent de Jurnalism (specializarea Publicitate) si cu experienta intr-o agentie de digital japoneza, Claudiu si-a “oferit” sapte luni pentru a construi pas cu pas propria firma. Cu un capital de 300 de euro castigati la un concurs de grafica s-a apucat de treaba, facand singur jobul a cinci oameni. In paralel, citea carti de vanzari si de dezvoltare personala si punea caramizi la viitoarea sa afacere. “Dupa o luna de zile de suferinte ca mi-am pierdut jobul in care investisem timp, energie si pasiune, mi-a venit ideea: cum ar fi sa deschid propria firma?! Am tot know-how-ul, toata echipa (fostii oameni de la HBS), as putea sa pornesc incet, lansez un site de portofoliu si calatoresc mult”, gandea atunci Ludosan.

Dupa ce si-a pus pe toti peretii planul pe care avea sa-l urmeze, s-a apucat de treaba. “Am avut multe aspecte de acoperit, de la branding pana la briefuri, website, standarde de lucru si logistica. Eram in camaruta mea micuta, iar eu imi imaginam ca sunt in ditamai agentia inconjurat de oameni si de cei mai mari clienti din lume”, mai povesteste el. In martie 2009 isi lansa firma, iar in barul unde a sarbatorit evenimentul si-a cunoscut si primul client. “Partea grea a urmat cu adevarat dupa lansare. La scurt timp, mi-am dat seama ca lumea nu ma suna asa cum imi imaginasem, clientii nu intra puhoi pe usa si nici banii nu ma dau afara din casa. Trebuia sa ma apuc de vanzari!” Dadea aproximativ 60 de telefoane pe zi timp de 4-5 zile pe saptamana si se ducea la 20-30 de intalniri. “In noiembrie 2010 am deschis primul birou intr-un apartament la capatul Bucurestiului si impreuna cu un prieten luam primul angajat”, adauga antreprenorul.

Dornica sa capete cat mai repede independenta financiara, Iustina Gumeniuc lucreaza de la 19 ani, jongland intre serviciu si facultatea de jurnalism. Isi dorea insa un domeniu in care sa isi poata folosi si dezvolta creativitatea, iar in 2011, navigand fara directie pe site-urile de joburi de la acel moment, un anunt “out of the box” i-a atras atentia: “Creative Luggage cauta Hunteri!”. Venea din domeniul asigurarilor de sanatate si cauta o noua provocare. “Am stat cu Claudiu aproape doua ore in interviul care avea sa-mi schimbe radical directia carierei.” Datorita strategiei de dezvoltare implementate si a rezultatelor obtinute, in 2013 Iustina a devenit Managing Partner si COO pentru Creative Luggage.

Durerile cresterii

Pana la portofoliul impresionant de clienti, format din branduri precum Riso Scotti Romania, Suzuki Romania, Clinicile Anima, Otto Curier, Asesoft, Infratel sau Mtag, cei doi antreprenori au trecut si prin alte momente grele, dincolo de faza de start-up a companiei. “Cel mai greu moment a fost in primavara anului 2012, cand o serie de clienti ne-au intarziat cu platile. Ne-am gasit intr-o situatie foarte delicata: plata salariilor sau plata taxelor catre stat. Am ales sa ne platim angajatii, pentru ca sunt cei mai importanti. Pentru noi, angajatii ne sunt ca a doua familie si ei sunt pe primul loc pe lista de prioritati. Multi antreprenori isi pun propriile interese inaintea celor ale angajatilor si de multe ori au de pierdut din cauza asta”, isi amintesc cei doi asociati. Doar ca amanarea platilor catre stat a insemnat blocarea conturilor in urmatoarele luni. Au urmat nopti nedormite, ore interminabile la birou, presiune si nervi. “Ne-am concentrat pe solutii si pe vanzari noi si, dupa aproape doua luni de zile, am ajuns la zi!”, spun cei doi.

De atunci, Iustina si Claudiu si-au propus sa faca din Creative Luggage o agentie de digital de top si sa nu mai treaca prin astfel de momente. Cu o echipa completa (15 angajati) si cu un mindset puternic, au reusit sa aduca nume mari in portofoliul companiei. “Creative Luggage a fost in continua ascensiune inca din prima zi. stiam exact unde ne dorim sa ajungem, cu ce clienti ne dorim sa lucram si ce oameni ne dorim in echipa. Atata timp cat ai in minte conturat obiectivul, iubesti ceea ce faci si urmezi pasii corecti, este doar o chestiune de timp pana ajungi acolo”, spune Iustina Gumeniuc.

Compania este impartita acum in trei departamente: Client Service, Productie (creatia si programarea) si Social Media. Investitiile in oameni si echipament s-au ridicat de-a lungul timpului la 150.000 euro. Daca ar fi sa-si defineasca obiectivele pe termen scurt, actionarii firmei isi doresc dublarea cifrei de afaceri si marirea portofoliului de clienti. Pe termen mediu si lung isi doresc extinderea agentiei catre piete straine si completarea listei de servicii. Cea mai eficienta metoda de vanzare pentru ei o constituie networkingul si recomandarile clientilor.

Pe langa job, cei doi antreprenori nu uita sa traiasca. Iustina Gumeniuc considera ca, indiferent de ce alegi sa faci in viata, trebuie sa gasesti echilibrul perfect intre viata profesionala si cea personala. Cartea care i-a schimbat radical gandirea este “The Power of Focus” de Jack Canfield, Mark Victor Hansen si Les Hewitt. Ea se ghideaza in viata dupa motto-ul: “Your playing small doesn’t serve the world”, cuvinte folosite de Nelson Mandela.

Cel mai bun sfat primit de Claudiu de-a lungul timpului a fost sa fie autentic, sa fie el, pentru ca daca cineva te place si te considera de incredere in mediul informal, cu siguranta te va placea si te va considera de incredere in mediul formal. Dintre modelele de business pe care le admira, Claudiu il mentioneaza pe Akio Hashimura, pe care l-a surprins in toate ipostazele antreprenoriale posibile. “L-am vazut pe culmile succesului, apoi l-am vazut ingropat de criza din 2008 care l-a lovit in prim-plan pe Costa del Sol (moment in care si-a pierdut casa si businessul) si apoi l-am vazut ridicandu-se din nou.” La nivel de business ii place de Emi Gal de la Brainient.

Ce le-ar transmite Claudiu Ludosan antreprenorilor aflati la inceput de drum? “Nu exista un manual pentru antreprenoriat. Nu primesti o harta, nu primesti cotiere, nu primesti o casca. Trebuie sa ai incredere in abilitatile tale de a te descurca si sa stii cum sa reactionezi la lucrurile cu care te vei confrunta. Mie imi place sa le numesc provocari! si le iau ca atare!”

Creative Luggage

Anul lansarii: 2009

Cifra de afaceri 2013: 73.000 euro

Numar angajati: 15

Numar asociati: 2

Investitii in ultimii 5 ani: 150.000 euro

Expertiza: dezvoltare strategie, arhitectura informationala, branding, dezvoltare web, dezvoltare aplicatii / software si comunicare social media.

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: