BizRemote by certSIGN Interviuri

Peste 285 de proiecte noi pentru KADRA, în pandemie

22 mart. 2021 5 min

Peste 285 de proiecte noi pentru KADRA, în pandemie

Reading Time: 5 minute

2020 a fost un an cu siguranță un an al provocărilor pentru mediul de business, și nu numai, dominat de imprevizibil și nesiguranță. În acest context, piața sistemelor de acces a fost provocată să se adapteze și să propună soluții adecvate vremurilor. Compania KADRA, Integrator de soluții automate inovatoare de acces, a semnat în pandemie un număr semnificativ de proiecte noi și a implementat numeroase soluții pentru siguranța cetățenilor. Care au fost cele mai mari provocări ale acestui an, cele mai importante investiții, soluțiile găsite, dar și care sunt așteptările pentru anul care acesta, aflăm de la Andreea Strugaru, Managing Partner și director de Marketing la KADRA, singura companie din România  care oferă soluții tehnice integrate de inginerie și management al căilor de acces.

Pandemia ne-a arătat încă o dată câtă nevoie de investiții există mai ales în domeniul medical, în sistemul de sănătate. KADRA este lider în domeniul soluțiilor automate de acces pentru unități medicale (spitale, clinici etc). Vă așteptați să existe la un moment dat o cerere masivă din partea unităților medicale pentru ușile TORMED?

Așteptările mele sunt în legătură cu ceea ce este absolut necesar să se întreprindă în România de urgență. Cred că ne aflăm într-o situație extrem de proastă în privința a ceea ce în limbaj guvernamental se numește unitate spitalicească. Clădirile în care se desfășoară activitățile medicale – mă refer aici la sistemul public –  și tot ceea ce ține de administrarea acestora au devenit mai degrabă sperietoare de cetățeni decât locuri în care să simți că te duci să-ți rezolvi probleme de sănătate în condiții rezonabile de siguranță. Sunt mai multe aspecte care țin de rezolvarea situației în care ne aflăm, dar, cu siguranță, unul foarte important ține de reabilitări făcute cu mare responsabilitate și, bineînțeles, de construcții de noi spitale după standardele epocii în care trăim.

Noi, la KADRA, ne punem problema să ajutăm cu know-how-ul pe care-l deținem în legătură cu soluțiile de acces dedicate sectorului medical, proiectate să răspundă nevoilor specifice de utilizare. Portofoliul Tormed conține uși și sisteme de acces automatizate, dar și platforme software de gestionare a activității personalului medical sau sisteme de gestionare a parcărilor spitalelor. Încercăm să dezvoltăm portofoliul TORMED în linie cu nevoile spitalelor din România dar și cu bunele practici din țările care au deja o infrastructură medicală modernă.

Așadar, dacă așteptările mele în legătură cu reconstrucția sistemului de sănătate se vor materializa – și sinceră să fiu nu văd nicio altă varianta, noi fiind totuși o țară europeană – atunci da, cererea de uși speciale pentru spitale va crește, iar noi, fiind un furnizor cu un portofoliu important de proiecte deja realizate, cred că vom fi luați în calcul la eforturile de reabilitare și construcție de spitale.

Anul trecut ați lansat panourile separatoare antivirus care să ajute la asigurarea distanțării sociale în birouri/alte spațîi închise. Aveți în plan și alte soluții pentru zonele foarte aglomerate (piețe, mall-uri etc).

Avem pregătite soluții de uși automate și turnicheti, echipate pentru controlul strict al accesului în orice fel de incintă. Mă refer aici la ușa automată care poate limita accesul, la un număr prestabilit de persoane care se pot afla concomitent într-o incintă. Pentru proprietarii de spații în care nu se dorește aglomerarea, se poate preseta numărul maxim de persoane admise, iar ușa nu se mai deschide decât după ce numărul de persoane din interior scade sub numărul prestabilit. De asemenea, deschiderea ușii poate fi condiționată de temperatura corporală a persoanelor care doresc să intre într-un anumit spațiu (birouri, spații publice, mall-uri, aeroporturi, etc.). La fel, se pot instala turnicheți care măsoară temperatura corporală și care validează dacă persoanele și-au dezinfectat mâinile. Automatizarile de acest gen pot ajuta mult în contextul pe care-l traversăm.

Unele dintre soluțiile pe care le avem în portofoliu de ceva ani sunt foarte utile în contextul actual, cum este, de exemplu, ușa rotativă care  permite intrarea unei singure persoane la o rotație de ușă (în interiorul ușilor rotative se pot face aglomerări mari de persoane).

De asemenea, pe lângă evitarea aglomerării de persoane, merită luate în calcul și soluțiile care asigură aerisirea automată a spațiilor în care se află concomitent mai mulți oameni, pentru că și aceasta este o măsură importantă de prevenire a infectării.

Ați participat anul trecut la câteva proiecte de reabilitare de spitale, însă nu ați avut niciun proiect mare, așa cum au fost în trecut spitalele Dr. Victor Gomoiu sau cel de la Mioveni.  Corect?

Într-adevăr, marile proiecte se lasă așteptate în România, dar noi avem încredere că autoritățile au înțeles că sistemul crapă din toate încheieturile și că toată societatea aștepată soluțîi concrete. Noi am fi dispuși să participăm la un dialog cu toate părțile care pot veni cu know-how, soluții, idei, dacă se va crea oportunitatea unui astfel de dialog.

Reabilitările care se fac acum, vor asigura funcționarea în următorii câțiva ani, dar soluția pe termen lung nu stă în picioare fără construcții noi.

Care a fost proiectul KADRA în care ați investit cel mai mult anul trecut/proiectul cu investiția cea mai mare?

Poate părea ciudat, dar cel mai mult am investit într-un proiect complex de HR. A fost un moment bun de conștientizare a importanței construirii echipei și a strategiei de business în jurul valorilor. Ne-am dat seama că atunci când totul se schimbă, valorile rămân un reper foarte important, care ajută în restabilirea direcției. Pentru că am conștientizat că agilitatea trebuie păstrată chiar și atunci când organizația crește, ne-am pus și problema culturii de organizație și a felului în care aceasta se adaptează sau nu unor situații ieșite din comun precum cea apărută anul trecut. Cred că o mare calitate a unei companii în vremuri impredictibile este să aibă o cultură de organizație care să permită reacții rapide. Iar acesta este în sine un proiect.

Deși a fost un an foarte problematic, anul trecut ați semnat și demarat activitatea pentru alte 285 de proiecte noi. E mult, e puțin? Ce credeți că i-a determinat pe partenerii dumneavoastră să continue să investească în soluțiile KADRA, chiar și în această perioadă nesigură, lipsită de predictibilitate?

Este un număr destul de mare de proiecte pentru un an atât de complicat. Am avut și proiecte pe care investitorii le-au amânat din cauza impredictibilității vremurilor sau a problemelor de finanțare, însă au fost destui care au preferat să finalizeze investițiile. În construcții, cheltuielile de conservare sunt mari, prin urmare chiar și în perioadele de lock-down s-a lucrat. Ritmul a fost foarte lent în primăvara anului trecut, iar asta s-a văzut în cifre, dar important este că nu s-au luat decizii de blocare totală a investițiilor.

Pe de altă parte, s-a schimbat puțin tipologia cererilor. Au fost beneficiari care au avut de rezolvat nevoi cu totul noi, cum au fost, de exemplu, spitalele care au avut de separat fluxuri sau de restricționat accesul în anumite zone și care au solicitat instalarea de uși automate, sau spații de producție care, pentru protecția propriilor angajați, au dorit să înlocuiască ușile manuale cu unele automate pentru minimizarea riscului de infecție prin atingerea mânerelor.

Un alt portofoliu de soluții pentru care nu am înregistrat scăderi în vânzări, sunt cele dedicate protecției la foc și evacuării fumului. Beneficiarii care au identificat nevoi în legătură cu protecția oamenilor la incendii au amânat eventual din lipsa temporară a banilor, însă această nevoie, odată identificată, trebuie rezolvată. Noi încercăm să venim cu soluții adaptate atât nevoii clientului, cât și cerințelor legale, ajutăm beneficiarul încă din faza de proiectare și oferim și servicii de instalare și mentenanță. Probabil de aceea, unii clienți doresc să lucreze cu KADRA, pentru aceste servicii „all inclusive”.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: