Companii Stiri

Pierderi de 8 mld. euro în 2020 pentru Grupul Renault

19 feb. 2021 2 min

Pierderi de 8 mld. euro în 2020 pentru Grupul Renault

Reading Time: 2 minute

Grupul Renault, din care face parte și Dacia, a anunțat pentru 2020 venituri de 43,5 miliarde de euro, în scădere cu 21,7% față de 2019.

Pierderile nete ale Renault au totalizat anul trecut 8,046 miliarde de euro, comparativ cu un profit net de 19 milioane de euro în 2019.

Impactul dezastruos al pandemiei de COVID-19 asupra pieței auto în general și a vânzărilor Renault în particular s-a resimțit mai ales îm prima jumătate din 2020. Constructorul auto a marcat o revenire importantă în al doilea semestru, când pierderile nete au fost de doar 660 de milioane de euro, iar profitul operațional a fost ușor pozitiv (+8 milioane de euro).

Nici 2021 nu se anunță prea bun, mai ales că a început cu un deficit de cipuri electronice care afectează întreaga industrie auto.

Potrivit Renault, vârful deficitului ar urma să fie atins în trimestrul doi. „Cea mai recentă estimare, presupunând o recuperare a producției în S2, oferă un risc net de aproximativ 100.000 vehicule pentru acest an”, se arată în comunicatul companiei.

Vânzările Renault în 2020

Concernul francez a vândut anul trecut 2,95 de milioane de mașini, cu 21,3% mai puține decât în 2019. Marja operațională a fost de -337 de milioane de euro, scăderea fiind atenuată de marja operațională pozitivă de 866 de milioane de euro din semestrul doi.

„După un prim semestru afectat de COVID-19, Grupul și-a schimbat semnificativ performanța în cea de-a doua jumătate. Acest rezultat este rodul eforturilor tuturor angajaților, al accelerării cu succes a planului nostru de reducere a costurilor fixe și al îmbunătățirii politicii de stabilire a prețurilor”, a spus Luca de Meo, CEO Groupe Renault.

Acesta a adăugat că, pentru 2021, prioritatea este profitabilitatea și generarea de numerar, obiective anunțate în noul planul strategic Renaulution. Acesta prevede crearea a patru unități de business (business units): Renault, Dacia-Lada, Alpine și Noi mobilități.

Marca Dacia este acum inclusă în noua unitate de business Dacia-Lada, planul Renault fiind de a extinde atât prezența Dacia pe piețele externe, cât și gama de modele. Prima noutate anunțată este prin abordarea segmentului C, prin noul concept Dacia Bigster.

„2021 va fi dificil, având în vedere incertitudinile legate de criza din domeniul sănătății, precum și penuria în aprovizionarea cu componente electronice. Vom face față acestor provocări în mod colectiv, menținând impulsul spre redresare, în care ne-am angajat cu succes încă din vara trecută”, a adăugat Luca de Meo.

Fluxul de numerar operațional pentru Automobile, incluzând AVTOVAZ, a fost negativ, de -4,551 miliarde de euro. Din nou fluxul de numerar a fost pozitiv (+1,824 miliarde de euro) în al doilea semestru.

Divizia Automobile deținea la 31 decembrie 2020 rezerve de lichidtate de 16,4 miliarde de euro.

De asemenea, la finalul anului trecut, stocuri totale (incluzând dealerii independenți) erau de 486.000 de vehicule, în scădere cu peste 100.000 de unități (-19%) față de 2019. Acestea reprezintă 61 de zile de vânzări, comparativ cu 68 de zile la sfârșitul lunii decembrie 2019.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: