Business Stiri

Pikito, soluție omnichannel pentru retailerii online mici și medii, vine în România

26 mai 2023 3 min

Pikito, soluție omnichannel pentru retailerii online mici și medii, vine în România

Reading Time: 3 minute

Pikito, proiect care reunește cumpărăturile online și cele offline prin intermediul unor spații comerciale fizice comune, a devenit operațional și în România. Compania cehă a făcut inaugurarea locației din Lemon Retail Park, București.

Pikito simplifică procesul prin care magazinele online pot deschide magazine fizice, punându-le la dispoziție un spațiu unde își pot vinde produsele. Acest loc este împărțit cu alți retaileri de pe piață, care nu intră însă în sfera concurenților direcți.

„România este o piață cheie pentru magazinele virtuale care se extind în Europa Centrală și de Est, unde potențialul este dat nu doar de dimensiune, ci și de concurența relativ mică. Localizarea este, de asemenea, importantă pentru succesul pe piața din România, prin adrese locale, numere de telefon sau asistență pentru clienți. În mod ideal, e-shop-ul ar trebui să aibă și o formă de prezență concretă în țară – conform sondajelor, până la 40% dintre utilizatorii online din România nu au încredere într-un magazin virtual dacă nu există concomitent și un magazin fizic sau o sucursală. Așadar, Pikito oferă servicii transfrontaliere prin spații comerciale fizice, pentru a stimula încrederea și creșterea conversiilor pe piețele Europei Centrale și de Est. În plus, simplifică deschiderea unui magazin în câteva săptămâni, fără investiții sau procese legislative dificile, oferind un avantaj pe piață”.

Marcel Vargaestok, proprietarul Pikito

Conceptul Pikito

Pikito interior

Spațiul comercial comun din România lansat de Pikito poate găzdui până la 14 e-taileri. Până acum, s-au încheiat deja colaborări cu retaileri precum Made In Japan, Kulina, Nedeto, Parfimo.

Datele interne ale Pikito arată că până la 40% dintre clienți aleg să li se livreze comenzile în magazin, în cazul în care acel magazin este situat într-o zonă din proximitatea lor.

În România, Pikito își propune să devină soluția de bază, în special pentru magazinele online medii și mari care doresc să valorifice experiența fizică, fără implicații financiare extreme. Pentru astfel de e-taileri, un spațiu comercial comun este cea mai bună soluție din punctul de vedere al profitabilității. În acest fel, fiecare dintre magazinele partenere obține un outlet sau un showroom modern la costuri accesibile.

Prin Pikito, cei care au un magazin online își pot deschide un magazin propriu într-o locație cu potențial, beneficiind de puncte de preluare, client service performant, alături de spații publicitare dedicate, cu un design modern și informații relevante despre comerciant.

Pikito Kulina

Primul astfel de magazin comun a fost deschis la Praga, în august 2022 și, în doar 6 luni, rata de conversie a achizițiilor se situa între 5-10%. În prezent, toate unitățile Pikito sunt complet ocupate în Cehia și Slovacia.

După lansarea din România, fondatorii Pikito au deschis un magazin și în Bratislava, dar au în plan și alte lansări în Europa Centrală și de Sud-Est.

O unitate de vânzare Pikito are între 500-1.000 mp și poate conține până la 12 magazine neconcurente, care își împart costurile, fiind o oportunitate pentru afacerile desfășurate actualmente exclusiv online. Esența este reprezentată de împărțirea costurilor între e-shop-urile neconcurente. Brandurile beneficiază de fundal comun, zonă de serviciu, cabine de probă și personal bine pregătit.

Pikito este deținut de Kulina Group, companie specializată în comercializarea produselor pentru casă și lifestyle. Kulina Group a fost înființat în 2009, este activ în 5 țări europene (Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, România), are o valoare de piață de circa 15 miliarde de euro, reunind 70 de branduri, peste 8.000 de produse și având 80.000 de clienți unici din 2020.

Articole pe aceeași temă: