Marketing

Provocare: clientii sa evalueze corect valoarea serviciilor

14 dec. 2015 2 min

Provocare: clientii sa evalueze corect valoarea serviciilor

Reading Time: 2 minute

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Raluca Antonecu_6694_1
Raluca Antonescu, Antonescu PR & Consulting

Raluca Antonescu, General Manager, Antonescu PR & Consulting

Varsta: 35 de ani

Experienta in industria de comunicare: 15 ani

Studii: Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, sectia Comunicare

A fondat agentia in 2010 impreuna cu Robert Antonescu. Agentia ofera consultanta de marketing, implementare proiecte integrate de comunicare, corporate affairs, comunicare B2B si B2C, dezvoltare de continut, media relations, branding si este specializata in comunicare pentru proiecte de arhitectura, design, constructii si real estate.

Provocarea: Activitatea agentiilor s-a schimbat atat de mult incat a devenit mai greu decat oricand sa ne definim. O parte dintre agentii migreaza catre consultanta de business. Multi ani s-a spus ca “agentiile de PR nu fac vanzari”, dar acum acest lucru nu mai este adevarat. In plus, se externalizeaza catre agentii servicii care pana acum nu erau un apanaj al PR-ului (de exemplu, traininguri de vanzari). O alta provocare este ca agentiile sa-si determine clientii sa evalueze corect si sa inteleaga valoarea serviciilor. Am avut situatii in care in debutul colaborarii am avut in brief, ca obiectiv, dezvoltarea afacerii clientului de la 10 distribuitori la 25, lansarea unui nou brand international pe piata pentru un onorariu de 1.000 euro/luna, flat fee de agentie. Intr-o negociere, ambii parteneri schimba oferta. Agentiile se pot adapta la toate tipurile de bugete, dar si activitatea trebuie ajustata pe masura. De multe ori obiectivele depasesc resursele companiei sau disponibilitatea de a investi. Este in regula sa aloci ce buget consideri, dar sa-ti ajustezi si asteptarile, proportional.

Transformarea: PR-ul a trecut de la media relations la servicii de consultanta mult mai complexe.

De ce are nevoie un om de PR? Simt al afacerii (al afacerii in general, nu in domeniul PR), cunostinte de marketing, sa fie un bun vanzator  (sa stii sa vinzi idei bune si sa stii sa le si implementezi).

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: