Publicitatea pe mobile, 33% din toata publicitatea de tip display

Potrivit datelor analizate prin MIP Online pentru prima parte a lunii mai 2016, 33% din afisarile campaniilor publicitare de tip display au fost efectuate de pe dispozitive mobile.

Prima concluzie a analizei rezultatelor primelor doua saptamani ale lunii mai 2016 este faptul ca modul de vizualizare, de consum a campaniilor publicitare online urmareste tendinta generala de crestere a accesarilor de pe dispozitive mobile.  In conditiile in care proportia traficului realizat de pe dispozitive mobile depaseste deja 50% din totalul traficului inregistrat pe site-urile romanesti, in ceea ce priveste publicitatea online, mai mult de o treime din totalul afisarilor campaniilor publicitare monitorizate sunt realizate de pe dispozitive mobile (telefon mobil sau tableta).

Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO) furnizeaza incepand din aceasta luna si informatii privind dispozitivele de pe care sunt vizualizate campaniile de publicitate online: desktop, mobil si tableta. Informatiile referitoare la numarul de afisari inregistrate de o campanie publicitara, precum si volumele investitiilor estimate la tarifele ratecard pot fi masurate individual pentru fiecare dintre cele trei dispozitive utilizate pentru navigarea pe internet: calculator, tableta, telefon mobil.

Cum se adapteaza industria de publicitate la aceasta schimbare?

Deocamdata, treptat. Din primele rezultate ale MIPO, se poate observa ca doar 6% din totalul formatelor publicitare monitorizate online sunt destinate exclusiv telefoanelor mobile, fiind inca preferate formate publicitare ce pot fi vizualizate pe orice tip de ecran, atat cel al calculatorului, tabletei sau telefonului mobil.  Din perspectiva companiilor ce detin siteuri web, din cele peste 1.500 de siteuri monitorizate de BRAT, peste 700 au deja versiuni optimizate pentru orice tip de dispozitiv.

Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO) este realizata de BRAT incepand cu august 2011 si monitorizeaza campaniile publicitare de tip display din Romania, in monitorizarea volumelor la ratecard nefiind incluse campaniile livrate prin sisteme de tip programatic sau prin site-uri specializate (ex: google, profishare, yahoo, facebook etc.), pentru cele din urma monitorizarea furnizand doar informatii privind prezenţa campaniilor publicitare, per perioada si site web.

Credit foto: © Odua | Dreamstime.com