REHAU Window Solutions: Un reper în inovație și sustenabilitate
Reading Time: 4 minuteDe la primul birou deschis la jumătatea anilor ’90, la statutul de lider al pieței ferestrelor termoizolante, REHAU Window Solutions marchează trei decenii de evoluție constantă în România.
Paul Chipriean, Country Manager & Director REHAU Window Solutions România, ne vorbește despre cum inovația, sustenabilitatea și cultura organizațională au transformat compania într-un reper al industriei și despre viziunea REHAU pentru următorul deceniu.
REHAU Window Solutions aniversează 30 de ani pe piața din România. Din punct de vedere business, cum ați descrie parcursul REHAU în aceste trei decenii?
Din perspectivă de business, parcursul REHAU Window Solutions în România poate fi descris ca o evoluție constantă și sustenabilă. Am crescut odată cu piața locală, și ne-am consolidat treptat poziția de jucător de top pe piața tâmplăriei termoizolante din PVC, prin soluții calitative, inovație și parteneriate durabile. În 1995 am deschis primul birou de vânzări, într-o perioadă în care economia românească abia se transforma.
De atunci, am reușit să ne extindem la nivel național, cu birouri în București, Cluj și Bacău, să construim o rețea de parteneri de încredere și să aducem pe piață sisteme inovatoare – de la Geneo și Synego până la soluția ARTEVO, lansată în 2023, care stabilește un nou standard pentru industria ferestrelor. În paralel, am investit constant în infrastructură și în echipe, centrul logistic din Cisnădie și noile birouri moderne din București și Cluj fiind dovezi ale modului în care REHAU se adaptează continuu la realitățile pieței și la modul actual de lucru.
Privind în retrospectivă, cei 30 de ani de activitate arată o traiectorie de dezvoltare bazată pe consistență și viziune pe termen lung. Ne-am adaptat permanent, dar fără să ne abatem de la principiile care ne definesc – calitate, responsabilitate față de mediu și orientare către client. Iar această abordare ne oferă încrederea că și următoarele decenii vor fi la fel de solide ca primele trei.
Ce planuri aveți pentru REHAU pentru următoarea perioadă de timp și care este viziunea pe care o aveți pentru următorul deceniu?
Pentru REHAU Window Solutions, următorii ani vor fi despre evoluție și responsabilitate, întrucât piața se schimbă rapid, iar clienții devin tot mai atenți la calitate, la eficiență energetică și la impactul asupra mediului. Noi ne propunem să fim în continuare un partener care oferă soluții reale pentru aceste provocări prin produse inovatoare, digitalizare și printr-o comunicare deschisă și transparentă. În ceea ce privește următorul deceniu, îmi doresc ca REHAU România să devină un reper de inovație și sustenabilitate în regiune – o companie care nu doar urmează tendințele, ci le anticipează.
Am lansat produse conforme standardelor nZeb cu mult timp înaintea actualelor reglementări privind eficiența energetică, iar astăzi, produse precum SYNEGO și ARTEVO sunt un etalon atunci când vorbim de economisirea energiei. De asemenea, am dezvoltat soluții digitale care să însoțească ferestrele REHAU, așa cum este aplicația Window.ID, cartea de identitate digitală pentru ferestre, uși și tot ceea ce le însoțește. Aceasta conține toate datele importante, astfel încât clientul să aibă întotdeauna la îndemână, rapid și ușor, toate informațiile necesare.
REHAU are în portofoliu soluții potrivite celor mai înalte standarde privind eficiența energetică. Cum vedeți rolul companiei în tranziția spre clădiri sustenabile și eficiente energetic? Ce ne puteți spune despre ferestrele REHAU care poartă eticheta EcoPuls?
Când ne raportăm la sustenabilitate și eficiență energetică, nu mai vorbim doar despre tendințe, mai ales în cazul proiectelor rezidențiale recent construite. Atât dezvoltatorii, cât și arhitecții și utilizatorii finali, sunt tot mai atenți la costuri, la confortul termic și la impactul asupra mediului. Ferestrele au un impact major asupra eficienței energetice a unei clădiri – până la 40% din pierderile de energie pot proveni din această zonă.
De aceea, investițiile în inovație la nivel de grup s-au concentrat pe dezvoltarea de profile care reduc semnificativ aceste pierderi, cresc confortul interior și, implicit, scad consumul de energie pentru încălzire sau răcire. Ferestrele REHAU care poartă eticheta EcoPuls nu doar că sunt conforme standardelor nZeb, dar atestă că au fost produse într-un mod deosebit de sustenabil prin utilizarea de materiale reciclate. În prezent, toate sistemele noastre de ferestre poartă eticheta EcoPuls.
Cum a evoluat piața locală de ferestre și soluții pentru construcții în ultimii ani și cum vedeți evoluția acesteia pentru următoarea perioadă de timp?
Piața locală de ferestre și soluții pentru construcții a evoluat spectaculos în ultimii ani, iar România joacă astăzi un rol strategic în peisajul european. Din datele pe care le avem, exporturile de ferestre produse în România depășesc 50% din volumul total al pieței locale, ceea ce ne poziționează ca al doilea cel mai mare furnizor din Europa, după Polonia, și unul dintre principalii jucători la nivel global.
În următorii ani, ne așteptăm ca piața românească să continue să crească, dar într-un mod mai matur și mai selectiv, cu accent tot mai puternic pe calitate, eficiență energetică și sustenabilitate. REHAU Window Solutions va continua să fie parte activă din această evoluție – prin inovație, prin parteneriate locale și prin contribuția sa la transformarea industriei.
Ce tendințe observați în preferințele consumatorilor români în materie de ferestre și izolații moderne? Există tehnologii și inovații care credeți că vor schimba fundamental piața în următorii ani?
Dacă în trecut, atunci când vorbeam despre ferestre, discuția era centrată pe costul propriu-zis al produsului, astăzi vorbim și despre eficiență energetică, izolație fonică și sustenabilitate. Costurile vor rămâne cu siguranță un factor important în alegerea soluțiilor termoizolante, însă consumatorul final caută în special un echilibru în raportul calitate-preț.
REHAU a fost și rămâne un partener de încredere pentru arhitecți, dezvoltatori și utilizatori finali, oferind soluții inovatoare adaptate nevoilor reale ale pieței, prin produse care ating cele mai înalte standarde de performanță.
REHAU a obținut distincția de „Great place to Work” doi ani la rând. De ce credeți că s-a întâmplat acest lucru? Ce strategii are compania pentru atragerea și retenția celor mai buni angajați din piață?
Faptul că REHAU a obținut certificarea „Great Place to Work” doi ani la rând este o recunoaștere a culturii noastre organizaționale și confirmă faptul că eforturile noastre de a crea un mediu de lucru ideal sunt apreciate la cel mai înalt nivel.
Avem o echipă diversă, formată din oameni cu experiențe și perspective diferite, cu ajutorul căreia am reușit să performăm 30 de ani pe o piață în continuă schimbare. În ceea ce privește atragerea și retenția talentelor, strategia noastră este una simplă: oferim un mediu de lucru plăcut, unde toate ideile sunt ascultate, iar contribuția fiecăruia contează.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 400 (15 noiembrie – 15 decembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


