Analize Lifestyle

România, pe locul 28 în topul global al destinațiilor turistice sustenabile

14/03/2021 2 min read

România, pe locul 28 în topul global al destinațiilor turistice sustenabile

Reading Time: 2 minute

Țările scandinave sunt principalele destinații globale pentru turism sustenabil, potrivit unui raport pe această temă realizat de Euromonitor International.

Topul global al destinațiilor turistice sustenabile ia în considerare mai mulți piloni: sustenabilitatea în domeniul mediului, sustenabilitatea la nivel social, stabilitatea economică, factorii de risc, cererea pentru produse sustenabile, sustenabilitatea transporturilor și facilitățile de cazare sustenabile.

Pe baza acestor piloni de sustenabilitate, raportul a analizat 99 de țări din toată lumea, proces care a generat 57 de indicatori ponderați în funcție de relevanța lor, care au dus la calcularea unui indice de turism sustenabil pentru fiecare stat.

Raportul arată că 66,4% dintre consumatori la nivel global vor să aibă un impact pozitiv asupra mediului prin activitățile lor de zi cu zi, la acest capitol intrând și călătoriile.

Top 10 țări pentru turism sustenabil

Europa domină clasamentul destinațiilor turistice sustenabile, primele 21 de țări din clasament fiind de pe Bătrânul Continent.

Între primele 10 țări din clasament se află nu mai puțin de patru țări scandinave – Suedia, Finlanda, Norvegia și Islanda. În această regiune, de altfel, 65% dintre companiile din turism au implementat deja o strategie de sustenabilitate, potrivit datelor Euromonitor.

LocȚară
1Suedia
2Finlanda
3Austria
4Estonia
5Norvegia
6Slovacia
7Islanda
8Letonia
9Franța
10Slovenia

România, pe locul 28

În acest clasament al destinațiilor turistice sustenabile, România ocupă poziția 28, după Ungaria (locul 27), și înaintea Australiei (locul 29). Țara noastră a avut o evoluție foarte bună, situându-se pe locul 5 în ierarhia țărilor care au înregistrat cele mai mari îmbunătățiri în ceea ce privește sustenabilitatea în domeniul mediului.

„Există o schimbare clară la nivel de mentalitate și o opoziție față de revenirea la modelul de turism și călătorii în care prima volumul. Principalii actori din domeniu colaborează, în schimb, pentru a reconstrui pe baze mai bune și sustenabile turismul”, arată Caroline Bremner, șefa diviziei de turism în cadrul Euromonitor International.

Sustenabilitatea nu este un concept nou pentru industria turismului, dar numai 55% dintre companiile din domeniu au implementat în 2020 o strategie în domeniu, comparativ cu 70% dintre businessurile din domeniul produselor ambalate de larg consum.

Foto 58626792 © Flaviu BoerescuDreamstime.com

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole pe aceeași temă