Săptămâna 16-22 martie a continuat să aducă creșteri importante în retailul modern din România față de vânzările din perioada similară a anului trecut, acestea sunt totuși mai temperate după săptămâna de explozie a cumpărăturilor (9- 15 martie). Creșterea a fost de doar 39% comparativ cu aceeași perioadă anul trecut spre deosebire de un avans de 76% în săptămâna 9-15 martie. Au apărut în schimb creșteri de preț pentru produsele care dispar de pe rafturi, arată cea mai recentă analiză RetailZoom.
Evoluția prețurilor începe să indice creșteri pentru prima oară, în mod evident, la nivel general pentru mai multe categorii alimentare și nealimentare monitorizate de RetailZoom. Deși doar câțiva dintre producători au majorat prețurile produselor, vânzările generate de respectivele produse au reușit să influențeze media prețului pe unitate al categoriei respective
Creșterea observată la prețul produselor de bază este cauzată și de creșterea contribuției segmentelor premium, deci nu poate fi atribuită unor acțiuni de creștere uniformă a prețurilor la raft.
Tabloul creșterii prețurilor
Prețurile au fost calculate ca raport între valoarea totală a vânzărilor, generată în perioada săptămâna 12 și volumul respectivei categorii: kilograme, litri sau bucăți), pentru aceeași perioadă evoluția lor a fost analizată comparativ cu media primelor 8 săptămâni ale anului pentru a izola creșterile recente de preț.
Odată cu restricțiile impuse de distanțare socială, se observă și că unele vânzări de mută către comenzile online.
În categoria alimentelor, cele mai mari vânzări le au în continuare făina (+272%), orezul (207%), pastele făinoase (162%) și uleiul pentru gătit (126%).
În categoria produselor de îngrijire personală, trei categorii ies în evidență în ceea ce privește menținerea creșterilor: hârtia igienică (+117%), săpunul (207%) si șervețelele umede (+520%). Categoria de apă de gură înregistrează o creștere mai mare decât cea a categoriilor de pastă dinți sau periuțe, datorită specificului produselor (concentrație mare de alcool la unele produse, posibil înlocuitor al dezinfectanților conform unelor opinii vehiculate în social media).
Produsele pentru curățenia casei și a articolelor de îmbrăcăminte le devansează în această săptămână pe cele de îngrijire personală. Cele mai vândute produse sunt în continuare cele de dezinfectare / întreținere țesături (+196%), detergenții pentru mașina de spălat vase (+176%), înălbitori (+135%) și produsele de curățenie uz general (+135%).
Câteva concluzii de la specialiștii RetailZoom
*Toate datele prezentate se referă la evoluția vânzărilor vânzărilor valorice (RON) în săptămâna 16-22 martie 2020 versus 18- 24 martie 2019.
Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…
Answear a lansat o nouă platformă de comunicare, o campanie, însoțită de sloganul “Îmbrăcă-ți viața în momente prețioase”, ce subliniază…
În topul celor mai atrăgătoare destinații de relocare profesională, crescând în clasament față de anul 2020, când se afla pe…
Prin introducerea diamantelor sintectice, pe scena STIL Diamonds se deschide un nou capitol al poveștii brandului românesc, descris cel mai…
CEC Bank sprijină antreprenorii români și în 2024, acordând credite cu dobânzi subvenționate prin programul guvernamental IMM Plus. Valoarea maximă…
Autoritatea de Transport Ras Al Khaimah (RAKTA) și Autoritatea de Dezvoltare Turistică a Ras Al Khaimah (RAKTDA) au făcut un…