Școala Informală de IT își consolidează poziția la nivel național

După cinci ani de pionierat, Școala informală de IT (SIIT), platformă de educație non-formală în IT, lansată la Cluj își consolidează poziția de lider la nivel național, prin diversificarea numărului de cursuri și specializări.

Lansată în 2013, la Cluj, ca răspuns la nevoia de specialiști în domeniul IT, Școala informală de IT a coagulat, într-un timp scurt, la nivel național o comunitate formată din zeci de mentori practicieni care au pregătit peste 3.000 de cursanți, arată SIIT, într-un comunicat de presă.

O statistică simplă arată că în cele peste 1.500 de zile scurse de la lansare, Școala informală de IT a livrat zilnic o medie de doi noi angajați în piața muncii din România în IT, unul dintre cele mai performante sectoare economice, la nivel național și internațional.

”Sunt mândru că am avut curajul să pornesc un proiect care vine în sprijinul pieței muncii și care a pus pe harta mentală a românilor conceptul de educație non-formală. În același timp, sunt conștient de responsabilitatea pe care mi-am asumat-o alături de colegii și partenerii mei, așa încât am senzația că primii cinci ani reprezintă de fapt etapa de încălzire pentru ceea ce va urma. În toți acești ani, am învățat că atunci când reușești să pui la un loc energii constructive, în același scop, cu siguranță rezultatul final va depăși cu mult așteptările inițiale”, a declarat Răzvan Voica, CEO și co-fondator al Școlii informale de IT.

Potrivit reprezentanților SIIT, mai mult de 80% dintre participanții la cele 27 de cursuri organizate de Școala informală de IT au intrat sau revenit în piața muncii după absolvire, indiferent de domeniile de activitate din care proveneau inițial – construcții, medicină, sistem bancar, actorie, filosofie sau chiar teologie.

Peste 120 de companii din România au devenit în timp partenerii Școlii Informale de IT.

Cursurile Școlii informale de IT se desfășoară în cele șase hub-uri dezvoltate la nivel național în Cluj-Napoca, București, Iași, Timișoara, Brașov și Craiova, sub îndrumarea celor 100 de practicieni – mentori și sunt structurate pe trei niveluri: inițiere, pregătire și specializare în IT.

Sucursala SIIT București și-a început activitatea acum trei ani, iar rezultatele arată o creștere sănătoasă, Capitala fiind un pol de talente, oportunități și energie pentru schimbare și evoluție în IT. În cei trei ani de activitate, HUB-ul din București a pregătit peste 600 de absolvenți.

”Am convingerea că nivelul de performanță pe care îl livrăm cursanților este adevărata cheie a succesului școlii noastre. De la un an la altul, ne-am bucurat să vedem chiar dublarea numărului de înscriși în programele educaționale din București, menținând criteriile riguroase, dar oneste de selecție a candidaților, în raport cu abilitățile fiecăruia. Cred cu tărie că livrând programe de înaltă performanță, industria IT de la noi are capacitatea de a-și dubla contribuția la PIB-ul României”, a declarat Carmen Ciulacu, site-manager Școala informală de IT, București.

Cursanții au la dispoziție 27 de programe educaționale, iar după absolvirea cursului introductiv sunt consiliați, conform abilităților tehnice și non-tehnice pe care le dețin.

”Activitatea de educare, în forma pe care Școala informală de IT a înțeles să o dezvolte, poate fi considerată un act de pionierat, cu valoare adăugată pentru cursanți, familiile acestora, dar și pentru firmele din domeniu interesate să recruteze oameni cu adevărat pregătiți și pasionați de IT. Poziționarea de brand pe care am construit-o are ca fundament chiar sintagma “ceea ce te pasionează cu adevărat”, iar procesul de selecție a cursanților, profilul mentorilor și cursurile alese a fi predate sunt în perfect acord cu aceasta”, a declarat Anca Rarău, consultantul de brand, referindu-se la misiunea Școlii informale de IT.

Expansiunea puternică a sectorului IT la Cluj și cererea masivă de cunoștințe practice au jucat un rol decisiv în nașterea proiectului ”Școala informală de IT”, în 2013. Astfel, Școala informală de IT și-a făcut o misiune din a extinde paradigma educației non-formale în IT.

O veste bună pentru candidații ”mai puțin tehnici” este că nevoia de abilități de comunicare, de soft-skills este în creștere pe fondul diversității domeniilor în care a pătruns IT-ul. Astfel, persoanele care vin din afara IT-ului sunt tot mai valoroase, aducând cu sine o expertiză complementară și o anumită disciplină a muncii.