Interviuri

ShortClips.ro: Clipuri scurte, rezultate pe termen lung 

14 mart. 2024 4 min

ShortClips.ro: Clipuri scurte, rezultate pe termen lung 

Reading Time: 4 minute

Dacă urmăriți Biz pe rețelele de socializare, foarte probabil că v-au atras atenția o serie de clipuri video scurte, realizate aproape în timp real, care rezumau cele mai importante întâlniri pe care echipa le-a avut în toate cele cinci orașe din Spania. Cel care le-a creat, Narcis Coste, ne-a însoțit în maratonul #BizSpania și a făcut minuni, demonstrând că este posibil să obții rezultate excepționale într-un timp foarte scurt. Fondatorul ShortClips.ro ne-a explicat care sunt beneficiile unui clip scurt pentru un brand și care sunt planurile pe care le are pentru businessul de post producție video pe care l-a fondat. 

Cum a luat naștere ideea din spatele proiectului ShortClips și de ce ai ales să dezvolți un business în zona asta?  

ShortClips are o istorie mai lungă în spate decât un simplu business pe care m-am decis să îl fac. Zona de video nefiindu-mi străină, mai exact activând în zona de producții și transmisiuni live timp de opt ani, unde creativitatea era un criteriu important, tranziția la post producție a fost foarte simplă. În tot acești ani, manageriind businessul de live streaming, mi-am dat seama că făceam niște producții sofisticate din punct de vedere tehnic, dar publicul nu vedea decât produsul finit, nu vedea și „în spatele cortinei”. Atunci am început să filmăm aceste clipuri scurte de tip „making-of”, acele momente cu pregătirea unei producții, instalarea camerelor, regia video, microfoane etc. Mi-am dat seama că lumea este curioasă de ce se întâmplă în spatele unei producții, iar acela a fost momentul când am produs primele short clipuri. 

Ce servicii oferă în acest moment ShortClips?  

Am căutat să combinăm rapiditatea publicării online a unui clip cu a unei producții live, care se întâmplă în timp real. Diferența dintre o producție live și o post producție este timpul alocat, după eveniment, pentru editarea materialului. Am reușit să formăm o structură de lucru prin care putem livra, aproape în timp real, short clipuri de la diverse evenimente, ele fiind editate în timp real, chiar în timpul evenimentelor. Acest tip de serviciu a avut un real succes la evenimentele de tip outdoor, spre exemplu la festivaluri, unde artistul intră pe scenă, iar la sfârșitul momentului artistic, clipul era deja postat cu momentul artistului respectiv pe pagina de social media a festivalului. Avantajul era că, pe lângă faptul că reel-ul avea o expunere mult mai mare deoarece era despre ceva ce se întâmplă acum, și artistul la sfârșitul momentului, după energia pozitivă primită de la public, prelua și el reel-ul și îl posta pe pagina personală, adunând astfel foarte multe vizualizări. Pe lângă acest tip de serviciu, mai producem reel-uri de toate tipurile pentru diverși clienți: medici, spitale, restaurante, conferințe, retail etc. 

Se spune că „video content is the new king”. Ce avantaje are un astfel de conținut în favoarea unui content clasic? 

Video-ul, într-adevăr, este „king”. Este singura metodă prin care un brand poate să comunice cu clienții săi sub formă de imagini, audio și text, toate în același timp, în comparație cu o simplă poză sau cu un simplu text. Iar dacă o poză face cât 1.000 de cuvinte, imaginați-vă cât face un clip video. Motivul pentru care short clipurile reușesc să genereze un număr foarte mare de vizualizări într-un timp relativ scurt este pentru că platformele de social media și-au adaptat, în timp, modul de interacțiune cu utilizatorii, împingând în față aceste shorts-uri la care te uiți 10 secunde și dai pe următorul, iar urmărești 10 secunde și dai pe următorul și tot așa. Astfel, platforma ne livrează foarte mult content video, interactiv, fără ca noi să decidem ce urmează să vedem iar în funcție de cât de interactiv este clipul nostru video, acesta are toate șansele să fie afișat pentru cât mai multă lume. 

Nu de puține ori, atunci când aud de video, clienții se gândesc că editarea durează prea mult, iar prețurile sunt unele prea mari. Ne poți spune câteva cuvinte despre prețurile pachetelor și despre cât durează livrarea unui astfel de clip?  

Chiar acum câteva luni ne amuzam că dacă în viața noastră se întâmplă un eveniment fericit, cum ar fi o nuntă sau un botez în luna august, iar echipa video care ne filmează evenimentul, ne trimite materialul editat în luna februarie, noi să punem acel material pe rețelele sociale cu textul „Mulțumim că ne-ați fost alături”. Este exact exemplul de „Așa NU”. Noi, la ShortClips, ne-am eficientizat modul de lucru astfel încât livrăm în aceeași zi montajele finale. Desigur, există și excepții în funcție de complexitatea producției. Referitor la prețuri, noi am ieșit pe piață cu trei pachete standard sub formă de abonament lunar pentru clienți. Suntem și singurii de pe piață care au aceste prețuri expuse, transparent, deși mulți ne-au sfătuit să nu facem asta. Contrar așteptărilor, acest lucru ne-a adus mai mulți clienți deoarece am prezentat transparență prin faptul că nu ajustăm prețurile în funcție de mărimea businessului clientului nostru. 

Iar vizavi de cifre, în momentul de față avem trei pachete de prețuri pentru producții standard de short clips: 

80 EUR – 1 short clip 

260 EUR – 4 short clips 

440 EUR – 8 short clips 

Care sunt planurile pe care le ai în continuare pentru ShortClips?  

ShortClips este un business care se dezvoltă constant, investim în soluții de stocare foarte avansate, cu o infrastructură proprie pentru viteze foarte mari de transfer, echipamente de filmare / editare și oameni talentați. Dar o idee cu care tot tatonez de ceva vreme și pe care o să o implementăm, cel mai probabil în vara acestui an, este un serviciu în care clientul, oriunde este el, filmează cu telefonul, încarcă materialele pe cloud-ul nostru direct de pe telefon, acestea sunt preluate și editate de către editori și livrate înapoi către client într-un timp foarte scurt. Dorim să ajungem undeva la 60 de minute de la momentul încărcării până la livrarea finită a materialului video. Știm că cel mai prețios lucru la un client/brand este timpul, astfel că eficientizăm nu doar timpul lui, ci și costurile de producție.  

Biz Spania este un proiect unic în lume, powered by SESDERMA, realizat alături de partenerii Garanti BBVA, Glovo, Aqua Carpatica, Samsung, ciocolata Valor, DIGI și Eximtur.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 380 (15 februarie – 15 martie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: