Social Value in Romania

<p> Prima parte a zilei de CSR, ziua Responsabilitatii, a fost dedicata atat studiilor de caz, cat si partii teoretice. In acelasi mod a fost un mesaj de reflectie la cum organizatile pot crea strategii de dezvoltare durabila care sa fie parte a core business-ului si sa aduca valoare adaugata.</p> <p> John Holm,Director of Social Strategy and Innovation la MsM Romania, a avut o idee centrala si anume ca “social issue” a devenit o tema globala si ea trebuie abordata de o maniera productiva care sa genereze atat bani dar si sa faca bine.</p> <p> De fapt, companiile pot face bine si bani daca stiu sa se implice cu adevarat in comunitate si sa se aplece asupra acestor probleme sociale si sa incerce sa le adreseze astfel incat sa rezulte valoare.</p> <p> Si pentru a-i sustine punctul de vedere, Andrei Churican, Senior Consultant la Denkstatt Romania, a realizat o viziune de ansamblua a sustenabilitatii din Romania.</p> <p> Sustenabilitatea este o forma de dezvoltare a nevoilor prezentului fara a compromite posibilitatea generatiilor viitoare de a-si satisface propriile nevoi, aceasta este definitia data de Comisia Mondiala pentru Mediu si Dezvoltare.</p> <p> Exista doua mari provocari acum: decuplarea crestereii economice de consumul de resurse naturale si energie si de a face mai mult cu mai putin, prin generarea de valoare suplimentara dar cu un impact de mediu scazut si eficienta socio-economica ridicata. Incepand cu anul 2000, consumam mai multe resurse naturale decat planeta poate genera intr-un an, iar pana in 2050 o sa consuma reusrsele a doua planete, iar pana in 2100 resursele a patru planete.</p> <p> In Europa, o persoana consuma 16 tone de materiale /anual din care care 6 tone devin deseuri si 3 tone ajung in deponee.</p> <p> La nivel national, stam la fel de prost, avand in vedere ca suntem pe ultimele locuri in ceea ce priveste productivitatea resurselor si a emisiilor de sera si pe locul trei la consumul de energie.</p> <p> Ceea ce trebuie facut este sa punem in practica si materializa strategiile create de autoritati pe hartie.</p>