Business Companii

Studiu: 47% dintre români cred că presa a exagerat amploarea epidemiei

06/04/2020 2 min read

Studiu: 47% dintre români cred că presa a exagerat amploarea epidemiei

Reading Time: 2 minute

Doar 43% dintre români sunt îngrijorați pentru ei înșiși, mult mai mulți sunt îngrijorați de amploarea mondială a crizei (86%) și de gradul în care aceasta afectează România (78%), arată un studiu recent Ipsos.

Cinci români din zece (47%) sunt de părere că presa a exagerat amploarea epidemiei de coronavirus si tot atâția (46%) NU SUNT DE ACORD cu această afirmație. Această opoziție de păreri poate fi un indicator cu privire la numărul relativ mare de oameni prezenți pe străzile din România comparativ cu alte orașe europene, ca și soluțiile de luptă cu panica implementate de alții (spălarea străzilor cu clor etc.)

Consecințele economice ale crizei

9 din 10 (87%) cred că un număr mare de oameni va intra în șomaj

83% se așteaptă la o criză economică mondială

57% spun că un mare angajator din zona în care locuiesc va da faliment.

Aproape jumătate din românii din mediul urban (43%) sunt preocupați cu privire la posibilitatea de a asigura cele necesare pentru ei și familiile lor, în timp ce 36% se tem că, deși ar dori să facă stocuri de produse, nu au banii necesari în acest scop.

Românii mai optimiști decât alți europeni 

Șapte din zece români speră că lucrurile vor reveni la normal în luna iunie a acestui an, peste media celorlalte țări cel mai afectate în acest moment de pandemie, însă doar 58% cred că își vor relua obișnuințele și vor reîncepe să facă toate lucrurile pe care le făceau până acum, inclusiv să plece în vacanțe și călătorii.

Schimbări în comportamentul de consum

33% au încercat o marcă sau un produs nou pentru că marca lor obișnuită nu mai era disponibilă, ceea ce poate oferi mărcilor o șansă nesperată de a se mula pe noua realitate de consum și alegere.

Studiul mai conține detalii cu privire la așteptările românilor față de diverse instituții, de la OMS și până la companii comerciale din România, inclusiv companii farmaceutice sau bănci, modificarea obiceiurilor de consum, adoptarea unor comportamente noi în oglindă cu rezistența la schimbare, percepția românilor față de solidaritatea care se manifestă în cadrul comunității. Nu în ultimul rând, datele disponibile includ o segmentare cu privire la atitudinile românilor față de criză, care permite și comparația cu media globală.

Studiul Ipsos s-a desfăşurat în perioada 28-30 martie în rândul a 1.000 de respondenţi din România, cu vârste cuprinse între 18 şi 74 de ani. Studiul este reprezentativ la nivel urban.

Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Ipsos. Initiaţiva face parte dintr-un program global care acoperă țări precum China, Franța, Italia, Japonia, Marea Britanie sau Spania. 

Foto: © Martinmark | Dreamstime.com

Leave a comment

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă