Antreprenori

Meze Audio: Sunetul succesului global

31 iul. 2020 5 min

Meze Audio: Sunetul succesului global

Reading Time: 5 minute

Pasiunea pentru muzică l-a făcut pe Antonio Meze să își creeze de la zero propriile căști audio, care au depășit așteptările tuturor și au devenit extrem de populare în rândul audiofililor din toată lumea punând compania băimăreană Meze Audio pe harta mondială a producătorilor de căști high-end.

Pe vremea când era designer industrial, Antonio Meze obișnuia să călătorească mult. Cum petrecea doar câteva luni într-un singur loc și era mai tot timpul pe drum, era în căutarea unei perechi de căști care să îl însoțească în călătorii. La acel moment, Antonio Meze nu a găsit niciun produs care să îl inspire și, deși existau căști pe piață, acestea nu reușeau să îmbine cu succes expresia stilistică, ergonomia și materialele. Tânărul a început să meșterească singur, folosind componente existente pe piață, în încercarea de a con­strui o pereche de căști pe gustul său. Ceea ce a ieșit din mâinile lui Antonio a fost o surpriză chiar și pentru el.

“Nu am pornit la drum de la ideea de a face o afacere din căști”, spune Antonio Meze, Lead Designer și fondator al Meze Audio. “În anul 2015, această joacă cu căștile a dus însă, într-un mod natural, la crearea primului produs de la zero, 99 Classics, adresat pasionaților audio și pieței Hi-Fi. Depășind așteptările oricui, inclusiv pe ale mele, acestea au avut un succes imediat pe piață. Succesul nu a fost atât în numărul de unități vândute cât în reputația stabilită de brand în cercurile de pasionați”, adaugă Antonio Meze despre cum a pus bazele Meze Audio, o companie producătoare de căști din Baia Mare.

În prezent, la cinci ani după lansare, căștile 99 Classics încă primesc premii, iar vânzările rămân constante, fiind un produs cu o caracteristică rară în piața actuală: longevitate. Toate piesele căștilor 99 Classics pot fi reparate sau înlocuite. Scopul pe care l-a avut în minte antreprenorul când a creat 99 Classics a fost acela de a schimba percepția despre căști. 99 Classics nu înseamnă doar sunet, ci și ergonomie, artizanat și design.

Designul combină elemente moderne cu unele lucrate manual, în timp ce materialele folosite sunt naturale. Lemnul de nuc din care sunt alcătuite cupele este sculptat prin tehnologie CNC, iar întregul proces de producție este unul îndelungat: sculptarea unei perechi de cupe de lemn durează opt ore și încă 45 de zile tot procesul ulterior de șlefuire, lăcuire și finisare. Pentru Meze Audio, procesul de fabricare a căștilor, de la idee la produsul final, poate dura între doi și trei ani, în condițiile în care standardul din industrie, de la concept la producție, este de până la șase luni. Lemnul folosit este strict recoltat de la copaci bătrâni, aflați la finalul ciclului de viață și care dispun de certificat de origine. În ceea ce privește sunetul, căștile 99 Classics sunt calde și naturale, foarte muzicale și ușor de ascultat pe­rioade îndelungate de timp.

Pasiune și business

Antonio Meze a pus bazele Meze Audio în anul 2011, după o investiție modestă, de 5.000 de euro, însă în 2015, odată cu lansarea 99 Classics, prima cască creată de la zero și 100% de Meze Audio, a mai investit 150.000 de euro, din care a strâns 50.000 de euro printr-o campanie de crowdfunding pe platforma Indiegogo.

Căștile 99 Classics au permis intrarea pe piața high-end audio a companiei din Baia Mare, dar produsele care au urmat au consacrat brandul Meze Audio. În urmă cu doi ani, compania fodată de Antonio Meze a lansat căștile Empyrean, care au devenit o referință în domeniu și sunt considerate printre cele mai bune din lume. Anul trecut a fost unul bun pentru compania din Baia Mare, mai ales că a lansat două produse noi din aceeași gamă de căști intraauriculare: RAI Penta, vârful de gamă, și RAI Solo, un produs adresat începătorilor în zona de audiofilie.

11 Antonio Meze Designing the Empyrean

Fondatorul Meze Audio spune că ceea ce diferențiază și aduce succesul companiei sale este focusul pe produs și pasiunea pe care o pun în procesul de dezvoltare. “Suntem pe o nișă foarte pretențioasă din punctul de vedere al sunetului și avem o poziție fermă pe zona aceasta, la fel ca și alți producători de căști high-end. Însă aducem în plus atenția spre detaliile de confort și design. Obiectivul este să oferim pasionaților de muzică niște căști care să îi inspire vizual, dar de care să uite în momentul în care le pun pe cap. Căști
care să le ofere ore în șir de audiție muzicală și senzația transcendentală de a te pierde în sunet. Niște căști care urmează elemente de design organice, inspirate din natură, care pot fi oricând desfăcute, piesele reparate sau înlocuite. Îmi place să mă gândesc la căștile Meze Audio ca fiind posesiuni prețioase, care pot fi lăsate moștenire generație după generație”, spune Antonio Meze.

Provocările extinderii

Pe termen scurt, pe agenda antreprenorului se află lansarea unor noi produse. MezeAudio are deja în lucru o serie de modele, atât pe zona de căști circumaurale, cât și unele intraauriculare. În ultimii ani, compania a investit mult în cercetare, dezvoltare și experimentare, ceea ce înseamnă că viitoarele produse vor ridica nivelul atât din punct de vedere al confortului și designului, cât mai ales al sunetului. Antreprenorul a început demersurile pentru o investiție într‑un spațiu de producție și dezvoltare mai amplu, unde compania băimăreană va produce o gamă mai largă de produse.

“Pe termen mediu, ne dorim să facem ceea ce facem și în prezent. Creăm căști din pasiune pentru muzică, design și tehnologie. Munca zilnică în acest domeniu este ceea ce ne aduce mie și echipei mele împlinire. În paralel dezvoltăm și alte produse care sunt în afara sferei audio și pe care poate le vom aduce pe piață. Viziunea pe termen lung este să păstrăm vie flacăra inspirației și creativității în cadrul companiei și a echipei. Una dintre valorile după care ne ghidăm este aceea de a ne aloca atât timp cât este necesar pentru a crea orice produs. Nu suntem adepții termenelor limită dictate de obiective de profitabilitate și de marketing. Satisfacția vine din materializarea viziunii unui produs aproape perfect, ca formă, sunet și confort”, continuă Meze.

Una dintre cele mai mari provocări de care se lovește compania fondată de Antonio Meze este lipsa unei școli specializate, care să educe specialiști în acest domeniu. În lipsa unui manual sau a unei documentații, compania din Baia Mare și nu numai creează practic bazele unei discipline, pornind din pură pasiune, prin cercetare și metode empirice. “Ca provocări, aș menționa lipsa unui lanț de aprovizionare serios care să poată satisface nevoia de producție la volum scăzut și calitate superioară, la un preț rezonabil. De multe ori, suntem nevoiți să apelăm la furnizori din afara țării, deși am prefera să avem parteneri locali”, spune Antonio Meze. “Faptul că suntem din România a fost o surpriză într-adevăr pentru mulți, pentru că sunt puține companii de hi-fi audio din estul Europei. Rezidența noastră în România, Baia Mare, am perceput-o însă mereu ca un avantaj. Găsim oameni de calitate, mulți cu experiență internațională vastă, dar avem cu toții ceea ce ne place la noi în țară, acasă”, adaugă Meze.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: