Companii Tech

Telekom a revenit pe creștere în 2019

19 feb. 2020 2 min

Telekom a revenit pe creștere în 2019

Reading Time: 2 minute

Telekom Romania a avut în 2019 venituri consolidate de 980 de milioane de euro, în creștere cu 5% față de 2018, iar profitul operațional (EBITDA) a crescut cu același procent, ajungând la 144 de milioane de euro.

Rezultatele din trimestrul patru al anului 2019 au contribuit cel mai mult la redresare, veniturile apropiindu-se de 289 de milioane de euro, în timp ce EBITDA a fost de 51,6 milioane de euro.

Este pentru prima oară în ultimii patru ani când grupul înregistrează rezultate anuale pozitive. „Rezultatele anului 2019 demonstrează faptul că strategia noastră de redefinire a modelului operațional pentru a deveni o companie simplă și digitală este corectă”, a spus Miroslav Majoroš, CEO al Telekom Romania.

Grupul de companii a înregistrat creșteri de venituri pe toată linia. Veniturile din serviciile mobile au înregistrat patru trimestre de creștere succesivă în 2019, atingând 75 de milioane de euro în trimestrul patru. Veniturile din date mobile au crescut cu 11% față de ultimul trimestru din 2018.

Ponderea clienților postpaid (abonamente) în baza totală de de 4 milioane de clienți de servicii mobile a crescut cu 38% în trimestrul patru, în special grație produsului Mobil Nelimitat, lansat în iulie 2019.

La rândul lor, veniturile din servicii fixe au crescut anul trecut cu 11% până la 479 milioane de euro. Creșterea a venit atât din segmentul ICT (+110% creștere venituri până la peste 95 de milioane de euro), cât și din serviciile wholesale (creștere de peste 20%).

Veniturile din serviciile broadband și televiziune au crescut ușor cu peste 2%, deși numărul de utilizatori a scăzut, ajungând la 1,3 milioane de utilizatori pentru TV, și 1,1 milioane pentru broadband. Veniturile din serviciile convergente fix-mobil au înregistrat un avans de 30% anul trecut față de 2018, ajungând la un număr de 846.000 de utilizatori.

Telekom Romania a început în 2017 un proces de reorganizare atât la nivel de servicii, cât și la nivel de angajați, prin automatizarea proceselor, simplificarea și concentrarea pe departamentele care interacționează în mod direct cu clienții. Astfel, anul trecut numărul angajaților a scăzut cu 21% față de 2018, de la 6.356 până la 5.029 de persoane.

Foto: Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: