Management Opinii

Tendinte in recrutare in 2016

8 dec. 2015 4 min

Tendinte in recrutare in 2016

Reading Time: 4 minute

Daca anul 2015 a adus in prim plan networking-ul, folosirea telefonului mobil in recrutare, precum si mentinerea unui profil de LinkedIn updatat, in 2016 aceste trenduri capata amploare. Pe langa aceste aspecte, specialistii HR vor pune accent pe calitatea procesului de recrutare, pe analiza datelor si a referintelor pentru identificarea celor mai potriviti candidati. Surprinzator sau nu, in companii va aparea efectul “boomerang” cu efecte benefice asupra rezultatelor.

De Stelua Nastase – Lupu

LinkedIn a publicat recent trendurile in domeniul HR pentru anul 2016. Nu vor aparea notiuni noi sau stiluri noi de recrutare, doar se va pune accent pe aspecte care au fost masurate si s-a dovedit ca dau rezultate. Managerii care sunt si lideri vor miza pe calitatea procesului de recrutare. Investitia in descoperirea si atragerea angajatilor cu abilitatile necesare pentru un anumit job promite performanta si rezultate financiare foarte bune. Calitatea procesului de recrutare va fi masurata prin evaluarea noilor angajati, prin rezultatele oferite de managerul satisfactiilor si prin retentia angajatilor. In plus, specialistii HR vor continua sa interpreteze date precum sursele de unde au fost alese CV-urile si profilul angajatilor care au fost promovati in cadrul companiilor.

In 2016 se va pune tot mai mult accent pe networking, iar referintele vor conta mai mult decat CV-ul in sine, fiind cea mai importanta si credibila sursa de angajare.

Retentia angajatilor talentati devine prioritate pentru angajatori, multi dintre acestia au testat si au constatat ca procesele de motivare si retentie a angajatilor sunt mai putin costisitoare decat recrutarea permanenta pentru aceleasi posturi. Transparenta si feedback-ul oferit pe parcursul interviurilor sunt elemente-cheie care conteaza tot mai mult in atragerea talentelor si construirea brandului companiilor. De asemenea, foarte eficienta este si recrutarea interna care creste gradul de retentie a angajatilor in companie. Pentru a ramane in joc, companiile trebuie sa faciliteze comunicarea si sa ofere prioritate angajatilor pentru noile job-uri.

Top 10 provocari in 2016

1. Ofertarea fostilor angajati (efectul boomerang). Durata medie de lucru intr-o companie este de 2 ani, insa angajatii isi schimba joburile chiar mai des din motive personale sau profesionale. Companiile au nevoie de oameni talentati si trendul este sa creeze grupuri pe LinkedIn si pe Facebook pentru fostii angajati. Acestia sunt familiarizati cu stilul de lucru si cultura companiei, prin urmare sunt in masura sa obtina rezultate destul de repede, fara a fi nevoie de training.

2. Simularile in recrutare devin parte a programului de management al talentelor. In selectia angajatilor, vor fi folosite jocuri simple pentru a-i testa la nivel cognitiv si social. In plus, tot mai multe companii vor opta pentru participarea candidatilor la activitatile companiei timp de maxim o saptamana, totul cu scopul de a vedea cum se integreaza in mediul de lucru.

3. Testarea anunturilor de joburi.
Acestea sunt adesea mult prea greu de parcurs, contin numeroase cerinte, intrebari de testare sau directionarea spre un CV tip de pe site care trebuie completat. Pentru ca anunturile sa fie cat mai atractive, companiile vor investi in testare, vor cere parerea noilor angajati si sprijinul departamentelor de creatie si marketing pentru crearea anunturilor.

4. Video-urile joaca un rol important pentru recrutare.
Acestea reprezinta 64% din traficul pe Internet, fiind tot mai accesate si de pe telefonul mobil. Pentru a atrage candidatii si pentru a creste gradul de implicare al acestora, recrutorii vor crea anunturi de job-uri in format video. Mai mult decat atat, atmosfera placuta din cadrul companiilor va fi prezentata cu ajutorul video-urilor, multe dintre ele puse la dispozitie chiar de angajati.

5. HR prin Marketing – provocarea anului 2016
Brandul companiilor angajatoare devine o prioritate in 2016, prin urmare tot mai multi angajatori vor pune accent pe strategii de marketing si vor folosi tot mai creativ retelele de socializare pentru a-si face cunoscute noile joburi. Pe locul I in topul celor mai eficiente canale de promovare este LinkedIn, urmat de Facebook si Twitter, dar trebuie luat in considerare si potentialul retelei de socializare Instagram care se bucura de interactivitate. In Marea Britanie, brandurile care constientizeaza importanta pozitionarii ca angajator si lucreaza impreuna cu departamentul de resurse umane, cu marketing-ul si echipa de comunicare pentru a gandi strategii integrate.

6. Tot mai multi reprezentanti ai generatiei Millenials (tinerii nascuti in perioada 1980 – 1995) se vor incadra pentru pozitii de leadership. Acestia cred in puterea lor de a influenta in bine mediul de lucru si apreciaza parerea cuiva apropiat care a trecut printr-o anumita experienta decat parerea expertului. Miza lor este motivarea angajatilor, conducerea lor spre succes si convingerea mangerilor sa puna accent pe impactul companiei in societate. Cu noii lideri, echipele vor avea de castigat si la nivel de feedback acesta fiind punctual, nu anual.

7. Flexibilitatea la locul de munca. In Romania, timpul de lucru saptamanal reglementat prin Codul Muncii este 40 de ore si poate fi prelungit la 48 de ore. In plus, managerii se astepta ca angajatii sa fie disponibili si in afara orelor de program. In aceste conditii, nu de putine ori companiile se confrunta cu demisii sau cu dorinta angajatilor de a-si negocia un program flexibil de lucru. In 2016, tot mai multe companii anunta ca vor integra acest beneficiu in oferta facuta candidatilor.

8. Tehnologia portabila castiga teren pentru monitorizarea activitatii. Generatia Millenials este tot mai interesata de dispozitivele portabile, in topul preferintelor fiind Fitbit si Apple Watch – folosite la locul de munca in special pentru a urmari starea de sanatate si pentru a monitoriza productivitatea. Companiile care vor investi in astfel de dispozitive portabile vor imbunatati eficienta angajatilor. 

9. Design-ul biroului atrage talente. Spatiul de lucru si confortul asigurat joaca un rol important in negocierea contractului mai ales pentru candidatii din domeniul IT si design. Unii lucreaza bine in birouri, altii sunt mai productivi daca lucreaza din cafenea sau din lounge. Crearea unui loc de munca prietenos care sa-i faca fericiti pe angajati devine o prioritate in companii.

10. Planificare si masurare. Tot mai multe companii isi vor stabili planuri de recrutare si vor pune accent pe recrutarea candidatilor care, prin felul lor de a fi, promit performanta in mediul de lucru. Organizarea activitatii va fi benefica si pentru atragerea de noi talente, iar masurarea datelor despre angajati va contribui semnificativ la imbunatatirea rezultatelor si chiar la preintampinarea demisiilor.

Steluta Nastase-Lupu este online marketing specialist la firma de executive search si consultanta in resurse umane ABC Human Capital 

Citeste si alte articole despre recrutare aici

Foto: Dreamstime

 

 

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: