Marketing Digital Opinii

Cum faci dintr-o machetă de presă o experiență de impact

1 apr. 2019 3 min

Cum faci dintr-o machetă de presă o experiență de impact

Reading Time: 3 minuteDragos Balan 1De câte ori ai auzit în ultima vreme că machetele de presă nu mai vând?  De suficiente ori cât să te pună pe gânduri, nu? Dacă tot ești aici, îți propun să îți imaginezi cum ar fi ca mesajele tale de marketing să prindă viață… și clienții chiar să poată interacționa cu ele. Înainte să spui că așa ceva e imposibil, ia-ți câteva minute să citești acest text până la capăt.

de Dragoș Bălan 

Începând de anul acesta Revista Biz, în parteneriat cu Marcom Hub, va implementa machete pe bază de Realitate Augmentată. Suntem de părere că printul se reinventează și poate oferi experiențe care să genereze brand awareness și vânzări. Și asta nu o spunem doar noi: la finalul anului trecut, The Printing Report, clasa folosirea AR în print, pe locul 2 în top 6 ”Trends in print marketing for 2019”. În plus medium.com arată că gradul de încredere în print marketing este mai mare decât în orice alt tip de publicitate.

Care este impactul AR în print? 

Creativitate peste limite

Unul dintre avantajele folosirii AR în machetele de presă este că poți îmbogăți conținutul pe care vrei să îl comunici transferând publicul din offline în online. Dincolo de creativitatea mesajelor, felul în care sunt afișate va da o cu totul altă dimensiune campaniei tale de marketing în termeni de impact și emoții experimentate.

Cum ar fi să vezi o mașină ieșind din pagină, iar prin intermediul unui configurator să îi poți schimba culoarea sau să poți vedea în interiorul ei. Sau imaginează-ți, dacă reprezinți un brand de cafea, cum curge cafeaua într-o ceașcă atfel încât cei care văd macheta să aibă o experiență cât mai aproape de realitate. La fel, pentru marketerii din industria berii. Alte industrii în care genul acesta de tehnologie este foarte populară sunt: real estate, retail, training și consultanță, HoReCa și lista poate continua.

Cum funcționează mai exact? Prin intermediul unui marker scanat cu telefonul, după ce în prealabil a fost descărcată o aplicație specială, poți viziona video-uri, animații 3D, landing page-uri, poți descărca documente, specificații tehnice, te poți înregistra la evenimente, poți vizualiza o galerie de imagini și exemplele pot continua.

Monitorizare, impact, return on investment

Al doilea avantaj important când optezi pentru o machetă AR este că ea funcționează pe baza unei aplicații care îți poate oferi un raport referitor la numărul persoanelor care au descărcat aplicația.

Investiția nu este valabilă doar pentru o machetă ci poate fi folosită și pentru alte materiale print: broșuri sau print-uri de mari dimensiuni… Astfel, dacă participi la un expo show, cu stand, poți folosi tehnologia bazată pe AR pentru a atrage vizitatorii către standul tău sau pentru a le oferi o experiență inedită atunci când deschid broșura sau catalogul vostru de prezentare.

Prin intermediul unui singur vizual poți prezenta un întreg magazin virtual. Astfel cei care văd macheta au acces la  game întregi de produse pe care le pot analiza individual sau cărora le pot schimba culoarea…

Suntem alături de tine de la idee până la rezultate

Pentru că vorbim despre un proiect special e bine să știi că tot ce ține de implementarea lui necesită o pregătire specială. Astfel că echipa Biz alături de Marcom Hub este pregătită să ofere asistență cu privire la serviciile de editare grafică și implementarea unei aplicații personalizate, plus servicii de suport și mentenanță pentru următoarele proiecte în care vei dori să folosești vizualurile pe bază de AR. 

Vrei să fii un innovator sau un follower?

Producătorii de telefoane mobile au lansat deja terminale cu tooluri pentru dezvoltatori de AR ceea ce înseamnă că în viitorul apropiat această tehnologie va deveni nu numai populară, ci și utilizată în masă. Așa că acesta este un moment potrivit să te gândești la prima ta machetă AR dacă vrei să fii printre primii din industria ta care inovează în domeniul comunicării de marketing.

Dă-ne un semn la biz@revistabiz.ro. Consultanții de vânzări sunt creativi și abia așteaptă să îți ofere asistență pentru implementarea proiectului tău.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: