Management

Cum și-a motivat Mars România angajații în timpul pandemiei

9 iun. 2020 5 min

Cum și-a motivat Mars România angajații în timpul pandemiei

Reading Time: 5 minute

Mars România a oferit o serie de noi beneficii extra-salariale, printre care acces la aplicații de fitness, sau seminarii de metal health care au ajutat angajații companiei să depășească cu bine momentele dificile din timpul pandemiei.

Zuzana Losakova, Corporate Affairs Director Mars Multisales Central Europe ne-a vorbit despre beneficiile extra-salariale oferite în timpul pandemiei angajaților Mars România, dar și despre cum a schimbat pandemia felul în care vor lucra angajații din țară ai companiei.

În ultimele (aproape) trei luni, majoritatea companiilor din România și-au regândit modul de lucru în contextul COVID-19, iar o parte a angajaților au lucrat de acasă.  Ne puteți povesti despre măsurile pe care le-a luat Mars România pentru menținerea unei stări de spirit bune în rândul angajaților?

Pentru noi, Asociații (așa cum sunt numiți angajații Mars) stau la baza tuturor deciziilor. Iar încă de la începuturile acestei afaceri de familie, acum mai bine de 100 de ani, cele 5 principii ale companiei – Calitate, Responsabilitate, Reciprocitate, Eficiență și Libertate – definesc modul în care activăm zi de zi. Așadar, prioritatea noastră pe parcursul acestei crize globale a fost și va continua să fie sănătatea și siguranța Asociaților, făcând tot ce ne stă în putință pentru a preveni răspândirea virusului și, în același timp, venind în sprijinul comunităților din jurul nostru. Primul lucru pe care l-am făcut a fost adoptarea unor măsuri prin care să asigurăm siguranța și bunăstarea tuturor celor 125.000 de Asociați din cele 80 de țări unde suntem prezenți. Încă de la finalul lunii februarie, am impus restricții în ceea ce privește călătoriile și participările la reuniuni și am încurajat lucrul de acasă, acolo unde acest lucru a fost posibil. Accesul în unitățile noastre a fost restricționat, cu excepția persoanelor cu rol vital pentru continuitatea operațiunilor sau pentru asigurarea siguranței Asociaților, a animalelor de companie sau a produselor. În unitățile esențiale, precum fabrici, laboratoare sau spitale veterinare din întreaga lume au fost stabilite proceduri stricte de siguranță.

Am menținut o comunicare internă constantă, pe mai multe canale. În primul rând, ne-am dorit să-i asigurăm pe Asociați că siguranța lor este prioritară în aceste momente și că fiecare decizie este adoptată după o analiză complexă a tuturor opțiunilor. Am organizat întâlniri online săptămânale și lunare cu întreaga echipă din România pentru a explica, pas cu pas, noile măsuri impuse, dar și strategia pentru depășirea acestei perioade dificile. Le-am prezentat direcția de business adoptată și ne-am sfătuit cum poate contribui fiecare la succesul ei.

Am trimis periodic e-mailuri și newslettere, comunicând în timp real deciziile globale și locale, am creat o pagină dedicată pandemiei COVID-19 pe intranetul Mars, actualizată constant cu știri și recomandări. Este important să precizez că echipa de leadership Mars Europa Centrală (care gestionează patru țări din regiune) a avut ședințe săptămânale sau chiar zilnice pentru a discuta deciziile de business importante și următorii pași de urmat, ținând cont întotdeauna de toate restricțiile și recomandările autorităților din cele patru țări: Cehia, Slovenia, Ungaria și România.

Compania a introdus în această perioadă mai multe resurse pentru a veni în sprijinul angajaților – de la access la aplicații fitness, la seminarii de mental health. Cum au fost primite aceste inițiative de angajați și cum au contribuit ele la menținerea unei stări de bine?

Într-adevăr, am oferit anumite beneficii și am creat instrumente și resurse de învățare care să îi ajute să se dezvolte și să-și atingă potențialul, chiar și în aceste vremuri fără precedent. La fel ca peste tot în lume, colegii noștri au fost nevoiți să facă față unor situații neobișnuite în activitatea de zi cu zi, să aibă grijă de copiii mici având în vedere că școlile au fost închise, să lucreze de acasă, să își gestioneze echipele de la distanță, să rămână motivați inspirându-i astfel și pe cei din jur. Și fiecare situație a necesitat o abordare diferită, noi abilități și un efort de echipă.

Un prim beneficiu este posibilitatea de a avea un program flexibil, fiecare echipă organizându-se în funcție de situații și nevoi specifice. Apoi, fiecare Asociat a avut acces la resurse digitale noi sau la unele existente, dar pe care le-am adaptat contextului actual – de exemplu cursurile și articolele din Universitatea Mars, platforma noastră internă de e-learning. “Cum facem față incertitudinii” și “Despre reziliență” au fost două dintre cele mai populare cursuri în prima lună.

Am sporit frecvența sesiunilor dedicate managerilor de echipe, organizate sub forma unui forum în care aceștia se reunesc pentru a-și îmbunătăți abilitățile de management al oamenilor. Le-am oferit îndrumarea de care aveau nevoie pentru a se adapta noului context de lucru – cum să conduci o echipă în vremuri de incertitudine, cum să coordonezi echipele online. Am creat așadar un spațiu de discuție despre provocările cu care se confrunta fiecare și unde căutăm împreună cele mai bune soluții.

Ne-am străduit să le oferim Asociaților noi modalități prin care să se conecteze, atât la nivel de echipe, dar și personal. De exemplu, în fiecare săptămână am organizat o întâlnire online cu toate echipele din fiecare piață pentru a sărbători realizările remarcabile ale colegilor. Această întâlnire relaxată, amicală, umple golul lăsat de lipsa conversațiilor din pauza de cafea, la birou, de care ne este atât de dor acum. Toată lumea este invitată să vorbească despre provocări, așteptări și – de ce nu – despre perspective.

Am distribuit o multime de articole cu sfaturi utile despre cum să lucrezi de acasă cât mai eficient, am oferit acces la aplicații de fitness, sesiuni de consiliere pentru sănătatea mintală sau idei de rețete pentru cei care aveau nevoie de inspirație pentru pregătirea meselor acasă, prin intermediul newsletterului săptămânal.

Ne puteți spune câteva cuvinte despre alte inițiative de wellbeing pe care le-ați implementat în Mars România de-a lungul timpului? Ce alte beneficia extra-salariale au angajații Mars România?

 Îi încurajăm pe Asociați să păstreze un echilibru între viața profesională și cea personală printr-o cultură organizațională sănătoasă, care apreciază performanța și eficiența, nu timpul petrecut la birou. Le oferim posibilitatea unui program de lucru flexibil, în așa fel încât fiecare Asociat să se bucure de ce îi poate oferi bun stilul lui de viață. Acordăm acces la săli de sport, prin diferite parteneriate, și îi încurajăm să adopte un stil de viață sănătos.

 De asemenea, la Mars, considerăm că procesul de învățare și dezvoltare face parte din activitatea noastră de zi cu zi. Toți Asociații primesc îndrumare și sfaturi chiar din prima zi de lucru, alături de training și oportunități diverse prin care își construiesc o carieră cu care să se mândrească. Planurile de dezvoltare sunt create ținând cont de următoarea mutare în carieră pe care Asociatul își dorește să o facă, iar managerii direcți sunt la rândul lor îndrumați astfel încât să își ajute oamenii din echipe să facă această mutare.

NOS0641u

Toți Asociații au ocazia să se implice pentru a genera un impact pozitiv asupra celor din jurul lor prin programele Mars Volunteer și Mars Ambassador. Primul le oferă timp remunerat pentru a contribui în comunitățile din care fac parte în fiecare piață, luând parte la activități de voluntariat pentru partenerii noștri, precum SOS Satele Copiilor România sau adăposturi de animale. Al doilea program le oferă Asociaților posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile în timp ce construiesc parteneriate importante în toată lumea. De exemplu, se pot implica în crearea unei lumi mai bune pentru animalele de companie în Puerto Rico sau pot contribui la implementarea politicilor de sustenabilitate în fabricile de ceai din Kenya. Nu am vrut să renunțăm la aceste inițiative pe perioada pandemiei, așa că am pregătit ghiduri pentru voluntariat de la distanță, în așa fel încât Asociații să vină în sprijinul comunitățile, dar să fie permanent în siguranță.

Ultimele două luni au schimbat radical felul în care lucrăm cu toții. În ce măsură va schimba pandemia felul în care se va lucra în Mars România în viitor?

Criza socio-economică provocată de COVID-19 a obligat companiile din întreaga lume să ia măsuri rapide și să își regândească modul în care își desfășoară activitatea zi de zi. În prezent, stabilim cum va arăta pentru noi această „nouă normalitate”. Este limpede că lumea nu va mai fi la fel ca înainte.

Uitându-ne către viitor: Am dedicat mult timp și atenție în ultimele luni dezvoltării Asociaților. Doar în România, aceștia au petrecut în total peste 10,000 de ore dobândind noi cunoștințe prin cursuri online.

Echipa noastră își dorește să își continue dezvoltarea și se adaptează din mers, în cele mai complicate condiții. Acest lucru mă face să cred că, datorită tuturor lucrurilor noi învățate și a timpului investit, vom depăși cu bine această criză, iar la capătul ei vom fi mai puternici și mai buni.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: