Antreprenori Interviuri

The Entrepreneurship Academy: „Fabrica” de antreprenori

25 aug. 2021 5 min

The Entrepreneurship Academy: „Fabrica” de antreprenori

Reading Time: 5 minute

Tinerii care cochetează cu o carieră antreprenorială pot opta pentru cursurile The Entrepreneurship Academy, o facultate de business, unde vor dobândi, timp de patru ani, o mentalitate antreprenorială și vor acumula cunoștințe și abilități care îi vor ajuta în viitor în propriile business-uri.

Alexandru Ghiță, Președinte EA (The Entrepreneurship Academy) ne-a oferit mai multe detalii despre oportunitățile pe care le oferă o facultate de antreprenoriat și despre business-urile pe care le deschid tinerii încă din timpul facultății.

La ce să se aștepte tinerii care se înscriu la EA? Care sunt oportunitățile pe care le oferă o astfel de facultate de antreprenoriat?

EA – The Entrepreneurship Academy este singura facultate din România unde studenții învață practic, încă din prima zi de școală, cum să își construiască și să își dezvolte un business. Este o facultate ce durează 4 ani, cu programă internațională, acreditată în Olanda – funcționează pe baza unui parteneriat cu Team Academy Netherlands, după un model educațional existent de peste 20 de ani în Finlanda și implementat cu succes în peste 18 țări.

EA – The Entrepreneurship Academy este o facultate special fondată pentru antreprenorii în devenire ai României care vor să facă performanță chiar aici, la ei acasă. Este locul în care aducem împreună tinerii cu ambiție, dornici să rezolve nevoi ale societății, construind soluții inovative; tinerii cu abilități de problem solving, gândire critică, abilități de lucru în echipă, creativitate și leadership.

Ce le oferim tinerilor:

  • Proiecte practice și sprijin pentru a construi și dezvolta idei de afaceri;
  • O rețea bogată de antreprenori cu care se pot conecta și cu care pot colabora;
  • Sprijin din partea celor pe care noi îi numim team coaches și a experților care predau (vorbim despre antreprenori, oameni de business, persoane care au făcut și testat lucrurile pe care le predau);
  • Susținere în înființarea firmelor și toate cunoștințele legale și financiare de care e nevoie;
  • Proiecte cu miză reală pentru care pot lucra și genera idei (până acum au lucrat pe brief-uri pentru Google, ING Tech, Biodeck, Jobful, Iutta, Dacris, Revolut, Tudor Personal Tailor, Cărturești, Mama Pan, Uber și multe altele);
  • Conexiuni cu companii internaționale pe care le pot vizita – în fiecare an, studenții noștri merg în cel puțin o călătorie de învățare (Learning Journey) de 4-6 săptămâni, într-o țară străină diferită, cu scopul de a înțelege și de a învăța din contexte culturale și de afaceri cât mai diferite. În primii 5 ani ai facultății, studenții EA au călătorit, s-au conectat cu profesioniști, au învățat, au realizat proiecte, au câștigat bani în Olanda, SUA, Grecia, India, Israel, Spania, Africa de Sud;
  • Expunere media pentru ei și afacerile lor;
  • Un spațiu modern de învățare în care pot lucra și la afacerile și proiectele lor, unde chiar pot găzdui întâlniri și evenimente.

Ne puteți spune câteva cuvinte și despre taxa de școlarizare?

Taxa de școlarizare este de 9.000 de euro pe an. Putem spune că taxele sunt mari prin comparație cu cele ale universităților din România, dar mai mici decât taxele de la majoritatea școlilor private din țară (liceu sau gimnaziu). Însă, cel mai important este că sunt comparabile sau chiar mai mici decât cele ale universităților din alte țări ale Europei – facultățile cu care concurăm, de fapt. Știm că taxa reprezintă o provocare reală pentru cei care vor să devină studenți EA -The Entrepreneurship Academy, dar aici intervin soluțiile de finanțare despre care vorbeam mai devreme – bursele și creditele de studii. Îi încurajăm pe tineri să apeleze la ele și să ne ceară ajutorul ori de câte ori au nevoie.

Elevii care vor să se înscrie la EA – The Entrepreneurship Academy au la dispoziție trei modalități principale de finanțare: burse, credite de studiu și sponsorizări. Ne puteți spune câteva cuvinte despre acestea? La cât se ridică valoarea burselor pentru anul de studiu 2021 – 2022? Ce criterii trebuie să îndeplinească tinerii ca să fie eligibili pentru bursele de studiu?

Exact, elevii pasionați de antreprenoriat au trei modalități principale de finanțare: burse, credite de studiu și sponsorizări, pe care le pot atrage individual, cu ajutorul EA – The Entrepreneurship Academy.

Pentru anul universitar 2021 – 2022, valoarea totală a acestor burse se ridică la 500.000 euro și reprezintă un real sprijin pentru viitorii studenți care învață, din prima zi de școală, cum să își construiască și să își dezvolte un business.

  • Bursele de Performanță pot fi accesate de olimpici cu rezultate academice de top la nivel național sau internațional sau de sportivi premianți, de liceeni cu inițiative antreprenoriale și de tineri care conduc proiecte în organizații non-guvernamentale.
  • Bursele de Solidaritate se adresează acelor tineri ambițioși care vor să facă performanță dar care provin din familii cu o situație financiară precară.
  • Bursele de Diversitate se adresează tinerilor din județele Giurgiu, Teleorman, Dâmbovița, Gorj, Mehedinți, Hunedoara, Caraș-Severin, Bihor, Sălaj, Satu-Mare, Maramureș, Bistrița-Năsăud, Neamț, Harghita și Covasna, și pot fi accesate de aplicanții cu cele mai bune rezultate în procesul de admitere EA, din județul lor.

Sponsorizările se referă la procesul prin care studenții obțin suport financiar din partea diferitelor companii –  noi îi susținem activ și le oferim tot sprijinul și cunoștințele noastre pentru a avea o rată cât mai mare de succes.

Cât despre creditele de studii, aici intervine FINS, prin care tinerii pot acoperi restul costurilor. Aceste credite sunt construite ținând cont de realitățile financiare ale studenților: utilizarea sumelor din credite este personalizată pe specificul fiecărui student, iar rambursarea începe după o lungă perioadă de grație, la 6-12 luni după finalizarea studiilor. Mai mult, recent, FINS a semnat un acord de garantare cu Fondul European de Investiții, prin care va putea să ofere credite de studii în valoare de 5,5 milioane de euro pentru circa 300-350 de studenți care vor să urmeze programe de Licență și Master în țări din Uniunea Europeană.

Specialiștii în resurse umane trag semnale de alarmă de mai mulți ani că absolvenții facultăților din România nu sunt tocmai pregătiți pentru realitățile din piața muncii. Care este abordarea EA – The Entrepreneurship Academy din acest punct de vedere? Ne puteți spune câteva cuvinte și despre curricula și profesorii care predau aici?

Studenții EA -The Entrepreneurship Academy dobândesc timp de patru ani o mentalitate antreprenorială, acumulând cunoștințe și abilități care îi vor ajuta fie în propriile businessuri, fie în joburile pentru care vor opta. Pentru că în timpul universității, ei învață teoretic și practic în egală măsură (aplicând cunoștințele în proiecte practice, joburi sau businessuri pe care le înființează), dezvoltarea lor devine accelerată și ancorată în realitatea de business. După absolvire, pe lângă diploma de licență, ei vor avea și un portofoliu de proiecte demarate, iar angajatorii îi vor privi ca tineri profesioniști cu experiență și abilități de actualitate.

Competențele care îi pregătesc pe studenți pentru piața muncii sunt dobândite prin intermediul curriculei olandeze pe care universitatea se bazează. Aceasta e centrată pe un tip de învățare teoretică și în mod egal, practică. Astfel, studenții au cursuri pe teme diverse de business (vânzări, marketing, gândire critică, teorie antreprenorială, vorbire în public, drept, contabilitate, leadership etc), fac vizite la companii, se antrenează rezolvând probleme de business ale diverselor organizații, pleacă în călătorii de învățare în fiecare an și aplică tot ceea ce învață în businessurile sau proiectele proprii.

Cursurile le sunt predate de experți care sunt fie antreprenori, fie leaderi de organizații de top din piața românească, cu o puternică experiență în domeniu. Astfel, ei transmit studenților cunoștințele lor actuale și testate deja pe piață, rămânând apoi aproape de ei, devenindu-le astfel o rețea pe care studenții se bazează ca profesioniști.

Studenții EA – The Entrepreneurship Academy își deschid propriile afaceri încă din facultate și chiar dacă scopul acestora este învățarea pe un business real, totuși există și unele afaceri ale studenților care au succes. Ne puteți da câteva exemple de astfel de proiecte de succes?

Sunt multe business-uri create de peste cei 100 de studenți ai facultății și ne mândrim cu fiecare în parte. Doar în 2020, acestea au totalizat un volum de vânzări de peste 3 milioane de euro.

Printre afacerile studenților se numără agenții de digital marketing și social media, ca Difrnt și Brandify, companii dedicate comerțului cu produse tehnologice sau accesorii ca Flip și Ezstick, dar și companii dedicate dezvoltării de soluții tehnologice avansate, de tip software de automatizare – Creative Motion, dezvoltare de soluții de marketing bazate pe realitate augmentată – Think AR, sau tipărire 3D – Printed.

Alți studenți activează în industria de frumusețe prin produse naturale – NutriSkin și Humance sau prin servicii de „răsfăț”, oferite de către experți la clienți acasă, prin platforma Glow2Go. Zoe Studio și Fustițe cu Luminițe sunt două afaceri care oferă haine personalizate către companii sau persoane fizice, iar lista poate continua.

Unul dintre cele mai recente proiecte de succes este The Outfit, business fondat de trei dintre studenții noștri: Horia Stupu, Ciprian Dudulea și Șerban Buliga.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: