Topul brandurilor românești 2025: Dacia a depășit valoarea de 1 mld. euro
Reading Time: 2 minuteDacia își păstrează supremația în clasamentul celor mai valoroase branduri românești, potrivit celui mai recent raport Brand Finance Romania 50. Chiar dacă a înregistrat o scădere de 5% a valorii de brand, Dacia continuă să fie liderul incontestabil al pieței, fiind urmată în top de eMAG, care își revine după doi ani consecutivi de scădere, cu o creștere a valorii brandului de 8%, ajungând la 893 milioane EUR.
Banca Transilvania își păstrează poziția a treia, cu o creștere de 34%, atingând 856 milioane de euro. Clasamentul este completat de DIGI (574 milioane de euro) și Dedeman (494 milioane de euro). Împreună, primele 5 branduri însumează mai mult de jumătate din valoarea totală a primelor 50 de branduri.
Banca Transilvania este de asemenea cel mai puternic brand românesc, cu un rating AAA+. Pentru al patrulea an consecutiv, brandul își păstrează poziția în topul celor mai puternice zece branduri bancare la nivel global și este cel mai puternic brand bancar din Europa.
„Chiar dacă Dacia își menține titlul de cel mai valoros brand românesc, nu putem spune că brandurile vechi, tradiționale, domină în fața celor din noua economie. Brandurile noi, apărute în ultimele trei decenii, domină clasamentul atât ca număr, cât și ca valoare totală a brandurilor.”
Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România
Top branduri românești 2025

Brandurile noi – create și dezvoltate de antreprenori și companii private în ultimii 35 de ani – reprezintă peste 72% (ca număr de branduri) și 62% din valoarea totală a brandurilor din clasamentul celor mai valoroase 50 de branduri românești.
Patru branduri de anul trecut, Agricover, ALRO, DERO și Mobexpert, nu se mai regăsesc în lista din acest an, fiind înlocuite de nou intratele Asirom pe locul 38, Erbașu pe locul 42, ZUZU pe locul 48 și Kober pe locul 49.
MedLife intră în Top 10 cele mai valoroase portofolii de branduri
Pe lângă analiza brandurilor individuale, raportul Brand Finance România 50 clasifică și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, luând în calcul companiile care operează mai multe branduri pe piață. Lista celor 10 portofolii de top a rămas practic neschimbată din 2017, cu o singură modificare anul acesta: portofoliul de branduri cosmetice Farmec a cedat locul 10 rețelei de servicii medicale MedLife.

Ilustrație: 85522546 © Radius06 | Dreamstime.com
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz