Un business de publicitate cu mesaje pentru fiecare

<p> <strong>Putea pleca spre Harvard sau Stanford, ca si colegii sai de generatie. Dar Andra Danaila a pornit de la premisa ca poti reusi oriunde. Asa ca s-a hotarat sa-si faca propria afacere, o agentie de publicitate care rezista de 11 ani pe o piata concurentiala. Cu ce se deosebeste de celelalte? </strong></p> <p>  </p> <p> Andra Danaila a lucrat pe timpul facultatii, ca multi alti studenti, la o firma de cercetare de piata si la o mica firma de publicitate. In ambele locuri a decis sa faca schimbari, sa inoveze, pentru ca nu s-a mulat pe sistemul deja existent. Astfel ca, dupa terminarea studiilor, in 2002, s-a hotarat sa-si faca propria afacere, sa isi puna in practica viziunea, propriul sistem de valori, intr-o lume la care nu dorea sa se adapteze, cel putin nu in formula in care ii fusese prezentata. “A fost prima tentativa, reusita din fericire, si care poate a urmat filonul genetic al strabunicilor mei, inainte de nationalizare”, spune Andra Daila, manager si actionar la Update Advertising.</p> <p>  </p> <p> Compania sa si-a inceput activitatea ca agentie de publicitate in anul 2002, iar din anul 2004 principalul obiect de activitate a devenit importul si distribut ia de materiale promotionale. Antreprenoarea de 34 de ani lasa de inteles ca investitia nu a fost foarte mare, dar in opinia sa aceasta nici nu poate fi masurata in bani, deoarece cel mai mare atu se bazeaza pe increderea avuta in fortele proprii, pe incercarea de-a demonstra ca se poate si altfel, fara bani, fara relatii, fara ingredientele pe care le vedea in jur. “Nu spun ca a fost usor, dar motivul pentru care am inceput un business, propriul business, nu a fost pentru bani, faima sau orgoliu, ci pentru mine in prima etapa, pentru oamenii din jurul meu intr-o a doua etapa si sper pentru cei pe care-i pot inspira intr-o urmatoare etapa”, mai spune ea.</p> <p>  </p> <p> In prezent, Update Advertising are 13 angajati si o cifra de afaceri de circa 1,6 milioane euro in 2012. Danaila spune ca orice business poate fi profitabil in functie de asteptarile pe care le are fiecare. Din punctul sau de vedere, profitabilitatea este data de faptul ca se simte bine facand acest lucru si ca, in urma acestui lucru, rezulta un confort personal in care partea materiala isi are importanta pe care ea doreste sa i-o dea. Totusi, cresterea afacerii nu a venit de la sine, ci in urma unor ani de munca, cu multiple provoca ri. “As dori sa impart provocarile in trei tipuri: externe, interne si secrete. Provocarile externe sunt cele care tin de mediul de afaceri, de contextul economic, financiar si legislativ, cu care de altfel toata lumea se confrunta si pe care fiecare incearca sa le depaseasca in propriul mod.</p> <p>  </p> <p> Provocarile interne sunt cele care tin de organizare, de gasirea unui echilibru in interiorul companiei, in relatia dintre angajati, de relatia cu clientii, precum si de buna functionare pe ansamblu. Provocarile secrete sunt cele care tin de fiecare individ in parte, de resortul care-l motiveaza sa actioneze intr-un anumit fel”, spune Danaila.</p> <p>  </p> <p> In opinia sa, concurenta are doar pe anumite segmente. “Chiar daca se ofera produse similare, fiecare le imbraca in propriul concept, isi are propria atitudine si propriul mod de prezentare. Noi nu facem nimic pentru a fi diferiti, noi chiar suntem, fiecare dintre noi, iar daca am reusi sa spargem aceste bariere si am constientiza relatia dintre oameni, nu am mai fi atat de inversunati impotriva «concurentei». Oamenii sunt cei care insuflet esc companiile, lucrurile, iar noi uitam acest aspect si lasam companiile sau lucrurile sa interactioneze si sa fie importante, desi nu sunt”, mai spune ea.</p> <p>  </p> <p> La Update Advertising tricourile sunt produsele vedeta si am putut vedea asta si in cadrul campaniei sustinute de revista Biz – “Sustinem Inovatia”. “Acum cativa ani am avut o umbra de indoiala asupra insemnatatii obiectelor promotionale, in conditiile in care fiecare incerca sa-si minimizeze costurile, dar am realizat ca fundamentul il reprezinta nevoia de-a comunica, de-a imparti, de-a te bucura impreuna cu ceilalti. Tricoul este exact cadoul sau purtatorul de mesaj cel mai vizibil care devine personal odata imbracat si poate fi considerat ca o extensie a celui care-l poarta”, mai povesteste antreprenoarea.</p> <p>  </p> <p> Update Advertising colaboreaza atat cu agentiile de publicitate, cat si cu clientii finali. Compania este unicul distribuitor autorizat al firmei Serie Graffic in Ramania, una din cele mai prestigioase firme de profil, lider pe piata europeana de sepci din 1976. Gama de materiale promotionale cuprinde peste 10.000 de produse importate din tari precum Franta, Spania, Olanda, Germania, Ungaria, Polonia, Cehia. Cele mai mari costuri ale afacerii sunt date de catre stocuri, deoarece compania are produse pe stoc in Bucuresti cu posibilitate de livrare imediata, ceea ce ii ofera un foarte mare avantaj.</p> <p>  </p> <p> O parte dintre serviciile de personalizare sunt externalizate, in functie de fluxul comenzilor sau de cerintele speciale pe care Update Advertising nu le poate face direct. Dupa 11 ani de business, daca ar fi sa dea sfaturi pentru alti antreprenori, mai ales cei aflati la inceput, acesta ar fi sa inoveze, sa creeze, sa nu se lase antrenat i in anumite structuri preexistente. “Sa aiba curajul de a inainta acolo unde nimeni nu s-a mai aventurat, tenacitatea de a nu se da batut si perserverenta de a continua.” O alta afacere? Daca ar avea bani, i-ar placea sa investeasca in programe de educare, prin care oamenii sa devina tot mai constienti de ei, de impactul pe care il au sau il pot avea asupra oamenilor, asupra mediului si asupra propriilor copii. Peste cinci ani, Andra Danaila se vede totusi in acelasi business, incercand sa se schimbe pe sine dar si lumea din jurul ei. Si nu vrea sa renunte la pasiunile sale, cititul, calatoriile si drumetiile montane.</p>