Analize Marketing

Un nou capitol in PR

24 feb. 2016 3 min

Un nou capitol in PR

Reading Time: 3 minute

De mai bine de cinci ani, doi antreprenori in domeniul comunicarii cu experienta la nivel regional au lansat o retea care isi propune sa devina un punct de referinta pentru companiile care se extind spre est, cat si pentru cele est-europene care vizeaza pietele vestice.  

DSC_2795
Severin Heinisch si Boris Beker / foto: Vali Mirea

Pe Boris Beker si Severin Heinisch i-am intalnit in sediul central din Viena al retelei de PR pe care au fondat-o in 2009. Si-au dorit sa scrie un nou capitol in PR-ul regional al Europei de Sud-Est si au inceput cu patru piete: Ungaria, Bulgaria, Bosnia si Hertegovina si Serbia. In prezent, reteaua cuprinde opt birouri, cel mai nou fiind inaugurat in decembrie anul trecut in Kosovo, si opt agentii afiliate in Rusia, Ucraina, Cehia, Polonia, Slovacia, Albania, Croatia si Slovenia. Biroul din Romania a fost inau­gurat in ianuarie 2012 si in scurt timp a devenit filiala cu cea mai rapida dezvoltare din toata reteaua Chapter 4.

Ambii au experienta de lucru la nivel regional – Boris Beker, inainte de a se muta la Viena, a avut colaborari in agentii de PR din Bulgaria, Ungaria si Germania, iar Severin Heinisch are peste 25 ani de PR in spate. Impreuna au dezvoltat o retea pe care si-au propus nu sa o transforme in cea mai mare, desi la momentul acesta este cea mai mare din Europa de Sud-Est, ci sa devina prima optiune in materie de servicii de PR pentru companiile din vest care vor sa se dezvolte regional, precum si pentru companiile est-europene care se extind spre vest. “Marimea nu conteaza, mai importanta este calitatea in fata cantitatii”, precizeaza Severin Heinisch, CEO al Chapter 4.

Reteaua este afiliat exclusiv in Europa Centrala si de Sud-Est al Burston-Marsteller, una dintre cele mai importante retele de relatii publice si comunicare din lume, fondata in 1953 si cu sediul central la New York, si functioneaza in baza unui model de business care presupune mentinerea unor legaturi stranse intre birouri. Managerii din fiecare tara se cunosc personal intre ei si colaboreaza frecvent mai ales cand au clienti comuni. “Chapter 4 este ca o familie, ne cunoastem bine toti cei 56 de angajati pe care-i avem la ora actuala in cele opt birouri”, explica Boris Beker. Se intalnesc cu totii de doua ori pe an, o data la Viena si o data, prin rotatie, in cate unul din birourile regionale, iar cel putin o data pe luna au cate un conference call. Biroul din Viena a fost ales in mod natural sa functioneze ca sediu central din motive ce tin de infrastructura.

Expansiunea retelei va continua, insa cei doi fondatori nu vor sa se hazardeze cu lansarea de nume pana cand nu au certitudinea ca au gasit partenerii potriviti. De fiecare data cand au deschis birou pe o piata, dincolo de potentialul tarii respective, cel mai mult a contat sa gaseasca partenerii potriviti. “Nu avem un proces standard, de fiecare data este diferit. In primul rand conteaza sa intrezarim o oportunitate de business”, explica Severin Heinisch. Romania se afla inca de la inceput pe lista fondatorilor Chapter 4, insa a durat mai mult pana au gasit partenerii potriviti. “Ne dorim ca partenerii locali sa aiba actiuni si sa se implice, sa fie responsabili de dezvoltarea pietelor locale”, puncteaza CEO-ul retelei Chapter 4.

 

 

 

 

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: