Marketing Stiri

Un sfert dintre tinerii generației Z gândește viitorul în termeni negativi3 min

09/10/2019 2 min read

Un sfert dintre tinerii generației Z gândește viitorul în termeni negativi3 min

Reading Time: 2 minute

Într-o societate în care speranțele și meseriile viitorului sunt legate de roboți și dezvoltarea tehnologiei, un sfert din tinerii reprezentanți ai generației Z au o perspectivă negativă asupra viitorului, potrivit studiului “KidsFutureMonitor”, realizat de Unlock Market Research în rândul copiilor și tinerilor din mediul urban, considerat a fi publicul cel mai expus influenței media.

Reprezentanții generației Z care au fost chestionați consideră că motivele principale de îngrijorare atunci când se gândesc la viitor sunt distrugerea naturii (24%), poluarea (21%), pierderea umanității prin supratehnologizare (16%), sărăcia (11%) și oameni din ce în ce mai răi (10%).

Creșterea anxietății în rândul copiilor și tinerilor respondenți conduce la izolare , cei mici nu mai ies din zona de confort și își petrec timpul din ce în ce mai mult în lumea virtuală. Copii au precizat în timpul interviurilor individuale, că lumea virtuală e mai distractivă și mai sigură decât cea reală și că o preferă. Un exemplu în acest sens este noul trend Staycation, pe care specialiștii în studiul generației Z la nivel global îl descriu prin dorința tinerilor de a petrece cât mai mult timp într-un mediu sigur, pe care îl pot controla virtual, mai degrabă decât să iasă în lume și să exploreze. Ei aleg să se izoleze într-o lume interioară suficient de bogată cât să nu îi plictisească.

În ceea ce privește atitudinea față de job a tinerilor din generația  Z este de remarcat este că majoritatea își doresc să aibă propriul lor business (33%), vor să lucreze în sistem flexibil (20%) sau să lucreze remote (18%).  Cifrele atrag atenția asupra nevoii de libertate și de independență în rândul copiilor și tinerilor din zilele noastre, dar și o detașare și o lipsă de motivare mai mare comparativ cu generațiile anterioare. Având în vedere aceste caracteristici care pot fi rezultatul gratificării imediate cu care tinerii au fost obișnuiți în online, generația Z este mai vulnerabilă în situațiile care presupun efort susținut și consistent.

Trei sferturi dintre tinerii generației Z intervievați consideră că viitorul are și perspective pozitive precum dezvoltarea tehnologică (31%), automatizarea sau robotizarea (28%), oamenii vor fi mai buni (19%), mai puțin stres și muncă (19%), școli mai bune (12%).

În studiul realizat de Unlock, copiii și tinerii reprezentanți ai generației Z au fost întrebați care cred ei că vor fi meseriile viitorului și cum ar preferă să lucreze, în ce sistem, ce fel de program. Răspunsurile conturează percepția lor că cea mai populară meserie a viitorului pare a fi “constructor de roboți” (39%), specialist în digital media (25%) sau specialist în salvarea mediului (5%).

Studiul KidsFutureMonitor a cuprins 44 de interviuri în profunzime cu perechi de prieteni și 100 interviuri online în București, Iași, Cluj, și Timișoara, cu copii și tineri cu vârste cuprinse între 9 și 18 ani. Studiul are structura unui tracker, fiind realizat în valuri periodice, pe parcursul unui an, iar rezultatele prezentate corespund primului val de colectare.

Foto: © Denisismagilov | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE