Business Interviuri Tech

Un unicorn sosește în România

30 iul. 2020 4 min

Un unicorn sosește în România

Reading Time: 4 minute

Poziționat în top 10 unicorni la nivel global, cu o valoare estimată de 36 de miliarde de dolari, Stripe s-a lansat recent și pe piața din România. Cu sediul central în San Francisco, Stripe construiește instrumente flexibile pentru e-commerce, de la servicii de abonament la magazine online sau platforme de crowdfunding. Care sunt planurile de dezvoltare locale și regionale ne spune Marcin Misztal, oficialul care conduce afacerile Stripe în Europa Centrală și de Est.

Care este modelul de business pentru Stripe? Care sunt pașii de urmat pentru un business care vrea să apeleze la serviciile acestei platforme?

Stripe procesează sute de miliarde de euro pe an pentru milioane de companii din 39 de țări, lucrând alături de startup-uri, dar și de firme uriașe, cum ar fi Booking, Amazon, Salesforce sau Shopify. Stripe este rapid și ușor de integrat și configurat. În aproximativ cinci minute, cei care folosesc serviciul pot începe să accepte plăți de la oricine, de oriunde în lume. Pentru companiile online, în special cele ce vor să se extindă global, Stripe este adesea cea mai bună alegere. Platformele online din România au de acum acces la Stripe Connect pentru rularea pe piețe multiple, la serviciul de Billing pentru abonamente și plăți recurente, la Radar pentru detectarea și prevenirea fraudei și la Sigma, pentru funcții analitice și multe altele, toate dintr-un tablou de bord centralizat. De asemenea, utilizatorii au acces și la portofele mobile, cum ar fi Apple Pay și Google Pay.

De ce acum în România?

În România sunt mulți dezvoltatori de software talentați, așa că a fost o decizie firească pentru noi, ca firmă axată pe deve­lopment, să ne lansăm aici. Ușurința cu care se utilizează Stripe ar trebui să atragă orice fondator și dezvoltator român care dorește să se extindă rapid și are ambiții globale. Considerăm că gama noastră de produse este unică din punctul de vedere al designului, tehnologiei și al documentației API. Vrem să convingem cât mai multe afaceri online românești că suntem partenerul de care au nevoie. Deocamdată nu va exista un birou local în România, însă clienții vor fi asistați din centrul nostru european din Dublin.

Care este povestea Stripe?

Fondatorii noștri, antreprenorii irlan­dezi Patrick și John Collison, au dezvoltat businessul ca răspuns al faptului că s-au confruntat cu dificultatea de a accepta plățile online într-o afacere anterioară pe care cei doi au lansat-o împreună. Desigur, astăzi a devenit din ce în ce mai ușor să construiești și să lansezi o afacere online, însă cu toate acestea, plățile au rămas dominate de furnizorii cu tradiție. Astfel, existența unei platforme de plată de configurare instantanee axată pe dezvoltator, care să se adapteze la o companie de orice dimensiune, a fost un răspuns stringent la această nevoie. Stripe a fost creat pentru a rezolva această problemă și a fost lansat în 2011. Astăzi procesăm sute de miliarde de euro pe an pentru milioane de companii din întreaga lume, ajutându-le să înceapă, să ruleze și să-și extindă afa­cerile online. În urma lansărilor noastre recente din Cehia, România, Bulgaria, Malta și Cipru, Stripe este acum disponibilă antreprenorilor și întreprinderilor din 28 de țări europene, inclusiv 25 de state membre ale UE, permițându‑le să înceapă să accepte plăți online din întreaga lume în câteva mi­nute. Printre investitorii Stripe se numără Sequoia Capital, Andreessen Horowitz, Ge­neral Catalyst, Capital G, Elon Musk și Peter Thiel, precum și unii dintre cei mai mari jucători din ecosistemul financiar, inclusiv Visa și American Express.

Care a fost impactul acestei crize asupra businessului Stripe, până în acest moment?

Lansarea Stripe vine în plină pandemie, dar pentru afacerile online lucrurile nu au devenit mai lente, ba chiar au crescut în perioada aceasta. COVID-19 a accelerat trecerea spre o economie online. Carantina a făcut ca trecerea la online să devină obligatorie. Pentru noi, pandemia a fost și un motor de energie și determi­nare pentru lansarea din România.

Poate fi vorba de lecții învățate în această perioadă?

Nu este surprinzător că de la începutul pandemiei am observat o creștere puternică a numărului de înregistrări de noi utilizatori și de live-uri. O migrație de câțiva ani dinspre offline spre online a fost comprimată în câteva săptămâni / luni. Ne dorim să avem colaborări strânse cu utilizatorii noștri și să îi ajutăm să se adapteze cu ușurință la schimbările rapide. Compania Stripe este bine pozi­ționată structural astfel încât să reziste unui șoc economic. Suntem extrem de diversificați din punctul de vedere al mo­delelor de afaceri, sectoarelor, dimensiunilor de afaceri și geografic.

Care sunt planurile de extindere a businessului?

Misiunea Stripe este în mare parte să crească PIB-ul internetului. Ne dorim să sprijinim dezvoltatorii, fondatorii și întreprinderile de peste tot în lume, așa că intenționăm să ne lansăm în multe alte țări. În ultimul an, în medie, ne-am lansat în fiecare lună într-o nouă țară și ne dorim să continuăm cel puțin cu această viteză de extindere. În momentul actual, avem 2.500 de angajați și procesăm sute de miliarde de euro pentru milioane de clienți la nivel mondial și intenționăm să menținem această traiectorie de creștere.

Studiu de caz

Stripe a fost disponibil pentru testări beta în România, înainte de lansarea oficială, iar feedbackul partenerilor a fost unul încurajator. “Fiind un antreprenor pe cont propriu, Stripe mă ajută să câștig mult mai ușor clienți din întreaga lume și să lucrez împreună cu ei. Îmi ușurează vânzarea produselor educaționale online, le oferă clienților mei modalități mai bune de a-și plăti facturile, îmi oferă rapoarte și declarații mai detaliate pentru contabilul meu și este o experiență mai rapidă și mai curată în general”, spune Alexandru Vita, fondator, Foreground Web.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: