fbpx
Business Companii Interviuri Interviuri & Opinii

Viitor cu zboruri sustenabile8 min

22/01/2020 6 min read

Viitor cu zboruri sustenabile8 min

Reading Time: 6 minute

Acum aproape 100 de ani, primul zbor comercial intercontinental al KLM, din Amsterdam către Jakarta de azi, a durat 55 de zile, cu 21 de opriri. Zborul nostru până la Seul a durat ceva mai mult de 12 ore și am beneficiat din plin de inovațiile și optimizările de la bord. Alexandru Dobrescu, Country Manager al Air France KLM România, ne spune cum lucrează compania pentru următorii 100 de ani.

Alexandru Dobrescu, Country Manager al Air France KLM România

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ce înseamnă 100 de ani de KLM pentru aviația comercială?

Aniversarea unui secol de KLM marchează aviația comercială prin progresele realizate în istoria fascinantă a companiei și rolul important jucat în evoluția aviației. În 1924, KLM a operat primul zborul intercontinental, din Amsterdam către Batavia, astăzi Jakarta. Călătoria a durat 55 de zile și a avut 21 de opriri. În următorii ani, serviciul intercontinental a fost extins. În 1930, au fost operate zboruri spre Curaçao, iar în 1946, KLM a fost prima companie aeriană care a conectat Europa continentală și America, prin zborurile transatlantice Amsterdam – New York. Compania a început cu zboruri scurte spre Londra, apoi și-a extins serviciul prin zboruri intercontinentale în Asia, iar astăzi operează direct 162 de destinații din întreaga lume cu o flotă de 214 aeronave. Dincolo de istoric, faptul că suntem cea mai veche companie de aviație comercială care operează sub același nume ne obligă să fim trendsetter în domeniu și să stabilim direcția pentru următorii 100 de ani. Iar aceasta este în mod clar reprezentată de sustenabilizarea zborurilor și grija mai mare pentru mediu.

Inovația și sustenabilitatea sunt doi piloni pe care Air France KLM se sprijină în mo­delul său de business. Care sunt investițiile în inovație?

Spiritul antreprenorial al grupului Air France KLM și dorința de inovație au jucat un rol de pionierat în industria aviatică. Printre domeniile principale în care s-a investit în inovație se numără biocombustibi­lul, proiectarea aeronavelor pentru creșterea eficienței operaționale, feedbackul pasage­rilor pe aeroporturi și procesele europene de certificare a componentelor și sistemelor aeronavelor. Mai exact, KLM va contribui la cercetarea TU Delft într-un concept de zbor inovator cunoscut sub numele de Flying‑V, care cuprinde o abordare cu totul diferită a designului aeronavelor, pentru susținerea unui zbor sustenabil pe distanțe lungi în viitor. Alături de SKyNRG și SHV Energy, KLM va dezvolta prima fabrică din Europa specializată în producția de biocombustibil pentru industria aeronautică. Fa­brica va fi construită în Delfzijl, Olanda, și este programată pentru a fi inaugurată în 2022. Air France face parte din proiectul european IAGOS, transportând echipamente de măsurare atmosferică la bordul unui Airbus A340.

Datele colectate sunt puse la dispoziția centrelor meteorologice internaționale din întreaga lume, pentru studierea ciclului carbonului și verificarea emisiilor de CO2. Grupul Air France KLM și-a menținut angajamentele de sustenabilitate, scăzând impactul asupra mediului prin: 20% mai puțin combustibil consumat de noile aeronave Boeing 787, 93% mai puține deșeuri, 13 milioane de căști reciclate și 3 milioane kg de hârtie salvată (51.000 de copaci). În al zecelea an de funcționare a programului CO2ZERO, KLM a fost compania aeriană principală care a folosit biocombustibil pe 1.500 din cursele operate în 2018, reducând emisiile de dioxid de carbon cu 40.000 de tone, 339.000 de copaci au fost plantați, însumând 308 hectare de pădure tropicală. Tapițeria scaunelor noii clase World Business Class KLM este realizată din uniforme ale însoțitorilor de bord, reciclate. Eforturile grupului s-au concentrat pe atingerea obiectivelor de sustenabilitate și zboruri mai puțin poluante. În acest scop, KLM oferă gratuit companiilor aeriene programul său de compensare a carbonului pentru zboruri mai sustenabile, iar în vara acestui an a lansat campania Fly Responsible, angajându-se să creeze un viitor mai sustenabil pentru transportul aerian.

Care sunt cele mai recente inițiative în ceea ce privește produsele pentru clienți?

Investițiile actuale în produsele grupului Air France KLM se referă la întreaga experiență a pasagerilor noștri, de la decolarea de pe aeroportul de plecare și până la aterizare. Prin programul de fidelitate Flying Blue oferim acces pasagerilor noștri Gold și Platinum la o rețea considerabilă de business lounge-uri din toată lumea și asistență personalizată în aeroport. Perio­dic, reînnoim cabinele de călătorit pentru a spori confortul pasagerilor noștri care ne aleg pentru călătoriile lor europene sau intercontinentale. Lucrăm intens și la tehno­logizarea întregii experiențe de călătorie, de la rezervarea zborului și până la feedbackul postcălătorie. Pasagerii noștri își pot trimite cărțile de îmbarcare pe Whats­App, Facebook și pot primi notificări și informații direct în mesageria telefonului. Activitatea noastră intensă în social media a fost răsplătită prin câștigarea “Trave­lers’ Choice Awards”, un premiu oferit de platforma TripAdvisor. KLM Royal Dutch Airlines a avut în 2018 aproximativ 28 de milioane de fani pe canalele social media și 800.000 de utilizatori activi pe lună pe aplicația mobilă. KLM a oferit suport 24/7, în 10 limbi, pe platforme precum Whats­App, Facebook Messenger, Twitter, WeChat, KakaoTalk. Mai mult de 50% din răspunsurile oferite pe rețelele de socia­lizare sunt furnizate de roboți de chat.

“Suntem cea mai veche companie de aviație comercială care operează sub același nume și asta ne obligă să fim trendsetter în domeniu și să stabilim direcția pentru următorii 100 de ani.” – Alexandru Dobrescu, Country Manager Air France KLM România

Ce noutăți ați adus programului Flying Blue?

Flying Blue este cel mai mare program de fidelizare din Europa, cu peste 15 milioane de membri activi. Are 33 de companii ae­riene partenere și peste 30 de parteneri care nu sunt companii aeriene. La fiecare zbor operat de companiile aeriene, pasagerii primesc mile sau puncte în funcție de distanța parcursă. Milele cumulate se pot folosi pentru numeroase servicii: bilete cadou, lanțuri hoteliere, închiriat mașini, upgrade‑uri etc. Din luna aprilie a anului 2018, programul a fost relansat sub numele Flying Blue reinvented. În funcție de numărul de zboruri efectuate, pasagerii pot avea unul din cele patru niveluri Flying Blue: Explorer, Silver, Gold și Platinum. Fiecare nivel înseamnă avantaje pentru pasa­ger, precum linii prioritare în aeroport, acces la business lounge, reduceri la bagaje etc. În noul program Flying Blue, pasagerii care zboară cu Air France sau KLM acumulează mile în funcție de prețul achitat pe bilete. Spre exemplu, membrii Explorer vor acumula 4 mile per euro plătit, în timp ce membrii Platinum vor acumula 8 mile per euro plătit. Pentru restul companiilor par­tenere aeriene, câștigarea milelor rămâne neschimbată, adică acestea se acumulează în funcție de clasa de rezervare și distanța parcursă. O altă schimbare adusă de noul program este acumularea XP (Experience Points) în funcție de clasa de rezervare și distanță. Aceste XP sunt necesare pentru obținerea sau menținerea unuia dintre cele 4 niveluri de membru. În urmă cu cinci ani s-a lansat un card Flying Blue în parteneriat cu o bancă românească, iar avantajul acestuia este că, la fiecare euro cheltuit, utilizatorii primesc mile pe care le pot folosi pentru a cumpăra alte bilete de avion sau pot rezerva servicii hoteliere, de închiriere de mașini etc.

Cum a evoluat programul de fidelitate pentru companii Bluebiz?

Prin intermediul acestui program, angajații unei companii acumulează puncte Blue Credits la fiecare călătorie, care se pot utiliza pentru călătorii gratuite și multe altele. Blue Credits se pot transforma în premii (bilete și trecerea la o clasă superioară) utilizând o scală simplă: 1 Blue Credit este egal cu 1 euro. Din 21 noiembrie 2018, punctele Blue Credit pot fi folosite și pentru a alege upgrade‑uri sau a schimba bilete de avion pe website-ul www.klm.ro. Anul acesta, programul a avut parte de mai multe schimbări, printre care amintim: introdu­cerea unor noi companii aeriene membre, precum Virgin Atlantic și Kenya Airways, membrii Bluebiz au acum oportunitatea de a participa la programul CO2ZERO, care le permite să își folosească punctele Blue Credits pentru a compensa emisiile de CO2 aferente călătoriei lor cu Air France, KLM și Delta Air Lines. Bluebiz are peste 200.000 de membri din peste 125 de piețe și de curând a fost premiat pentru cel mai bun program de fidelizare a companiilor ae­riene pentru IMM-uri în 2019 în Marea Britanie de către revista “SME”. Opt companii aeriene sunt membre ale programului.

Care sunt provocările în direcția aviației cu care vă confruntați în acest moment?

Costurile de operare, inclusiv ale combustibilului (motiv pentru care se explorează soluții alternative) și aeroporturile, prin supraaglomerare și prin lipsa unui stan­dard al gradului de echipare.

Ce planuri aveți pentru anul viitor pentru piața din România?

Ne bucurăm că, începând cu acest sezon de iarnă, după o pauză semnificativă, conducerea grupului Air France KLM a decis sa păstreze și în programul de iarnă cele trei zboruri tradiționale care circulă pe ruta București – Paris, un semnal pozitiv și o veste care a bucurat întreaga comunitate franceză din România.

 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 338 (15 decembrie 2019 – 15 ianuarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *