Digital Tech

YouTube a plătit 30 mld. $ în ultimii trei ani creatorilor de conținut și artiștilor de pe platformă

2 feb. 2021 2 min

YouTube a plătit 30 mld. $ în ultimii trei ani creatorilor de conținut și artiștilor de pe platformă

Reading Time: 2 minute

Veniturile din publicitate ale YouTube se vor apropia de 20 de miliarde de dolari, potrivit estimărilor. Dar cât din acești bani ajunge înapoi la creatorii de conținut?

Ei bine, YouTube a plătit 30 de miliarde de dolari către creatorii de conținut, artiști și companii media în ultimii trei ani, potrivit unei scrisori publicate de CEO-ul companiei, Susan Wojcicki.

În scrisoarea publicată pe blogul companiei, Susan Wojcicki vorbește și despre impactul economic al YouTube. Astfel, ecosistemul creativ creat de platforma video a contribuit cu aproximativ 16 miliarde de dolari la PIB-ul SUA în 2019, oferind sprijin pentru echivalentul a 345.000 de locuri de muncă.

În Marea Britanie, contribuția la PIB-ul țării a fost de 1,4 miliarde de lire sterline, în timp ce în Franța suma se ridică la 515 milioane de euro, potrivit unui raport al Oxford Economics.

2020 – anul video

Pandemia a adus creșteri importante pentru YouTuve, numai în primul trimestru timpul de vizionare crescând la nivel global cu 25%.

Zona de gaming a avut cel mai bun an din istorie, cu peste 100 de miliarde de ore de conținut vizionat pe YouTube în 2020.

Și segmentul de livestreaming a înregistrat anul trecut creșteri majore, de 45%. Peste 500.000 de canale au făcut streaming pe YouTube pentru prima dată anul trecut, totalizând peste 10 milioane de stream-uri.

YouTube Music și YouTube Premium, serviciile plătite lansate de companie, au ajuns la peste 30 de milioane de abonați în trimestrul trei din 2020.

YouTube este folosit de tot mai mulți oameni pentru a învăța aptitudini și abilități noi. Astfel, în 2020, peste trei sferturi (77%) dintre cei care au învățat o nouă aptitudine spun că au folosit YouTube pentru acest lucru, potrivit unui sondaj Ipsos.

Dacă ascensiunea vizionării pe mobil nu mai este o surpriză, 2020 a adus o creștere importantă pe un segment surprinzător: smart TV. Ecranul televizorului a fost cel care a înregistrat cea mai mare creștere în ceea ce privește vizualizările de pe YouTube în 2020, potrivit companiei.

Ilustrație: © Olga ErmakovaDreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: