Angajamentul angajatorilor

Companiile cu angajați tineri investesc în cursuri de fotografie, de make-up sau de design interior pentru motivarea și retenția acestora

Companiile în care media de vârstă nu depășește 30 de ani investesc în programe de wellbeing personalizate, în funcție de hobby-urile angajaților, după cum arată informațiile furnizate de Creative & Bright, o companie de consultanță și training. Cele mai căutate astfel de programe sunt workshop-urile de fotografie, de make-up, design interior, low cost travel, masaj sau nutriție.

În companiile cu o medie de vârstă mai ridicată, angajații optează pentru programe de wellbeing cu tematici de parenting, dezvoltare personală, managementul stresului sau educație financiară.

„Companiile care se remarcă pe piața de wellbeing și care investesc constant în programe specializate pentru angajații lor vin din industriile  IT, telecom și finance-banking”, spune Dana Tudor Tănase, Managing Partner al Creative & Bright.

După cum mai arată Dana Tudor, în România nu există încă o cultură a wellbeing-ului și nu multe companii înțeleg beneficiile acestor programe pentru retenția și fidelizarea angajaților, pentru creșterea nivelului de performanță și, per total, pentru imaginea brandului de angajator. Astfel, mare parte dintre angajatori se limitează la activități singulare, precum workshop-uri de 1 – 8 martie, fresh bar sau masaj la birou.

Potrivit informațiilor Creative & Bright organizațiile care au introdus conceptul de wellbeing în propria cultură organizațională ajung să investească între 5.000 și 30.000 de euro pe an în implementarea programelor specializate.