Bun venit în Orașul Antreprenorilor!

Este singura localitate din România în care numărul locuitorilor s-a triplat, iar vremea este mereu propice pentru a crește afaceri de succes. Numele ei este Startarium, o platformă online de educație și sprijin pentru antreprenorii din România.

Construit sub conceptul-umbrelă de “Orașul Antreprenorilor”, este locul în care antreprenorii existenți sau în curs de devenire găsesc toate resursele pentru a lansa și crește un startup de succes. Este chiar misiunea pe care inițiatorii proiectului, Impact Hub și ING România, și‑au asumat-o încă de când platforma era în stadiul de idee, iar pariul lor pare să fie confirmat de mediul antreprenorial local: la un an după lansare, platforma găzduiește peste 13.000 de utilizatori cărora le oferă resurse pe trei direcții: învățare, testare a ideilor, finanțare. “Credem foarte mult în importanța educației, a contactului cu mentori și experți, a înțelegerii di­feritelor metode de finanțare și a accesării lor în funcție de stadiul în care se află un business”, spune Oana Craioveanu, CEO Impact Hub.

Auzim tot mai des în mediul economic, în mediul politic, pentru din ce în ce mai multe mai multe organizații și programe care se declară suporteri ai mediului antreprenorial, că “afacerile mici sunt motorul economiei”. Startarium este însă diferit. În primul rând, nu este un proiect punctual, de 1-2 ani sau o campanie de marketing. “Este o inițiativă apărută în zona în care misiunile a două organizații s-au integrat într-un mod coerent: pentru ING, care a avut ideea acestei platforme, este un proiect de CSR, care urmărește să educe antreprenorii și să le ofere resurse utile la început de drum, care depășesc cu mult zona de finanțare. Iar pentru Impact Hub, care a transformat această idee în realitate și care în continuare creează și gestionează tot conținutul și activitățile asociate platformei cu ajutorul unei echipe dedicate, Startarium vine în completarea misiunii lor principale. Cu ajutorul tehnologiei, pot astfel să facă accesibile unui număr mult mai mare de antreprenori tot know-how-ul, comunitatea și resursele unui hub, dincolo de spațiul fizic”, spune Adina Crețu, coordonator al platformei și echipei Startarium.

Planuri de viitor

Obiectivele Startarium depășesc anul 2020 și urmăresc indicatori nu doar despre platforma în sine (de exemplu, atingerea unui număr de 50.000 de utilizatori), ci mai ales despre antreprenorii și startup-urile care o folosesc. Eforturile sunt îndreptate pentru a crește indicatori precum numărul de companii care au trecut la nivelul următor prin programe de incubare, numărul de antreprenori care beneficiază gratuit de mentori, pentru câți dintre ei au fost facilitate finanțări (prin crowdfunding, acces la investitori, premii în competiții) și, nu în ultimul rând, câți dintre ei sunt mai “educați” din punctul de vedere al culturii antreprenoriale și deci mai pregătiți de succes sustenabil. “Nu e o misiune ușoară deloc, dar este una cu sens și miză reală în economie, de a aduce sprijinul din zona stratosferică, de filosofie, declarații și panouri publicitare, până la «firul ierbii», în viața reală de zi cu zi a antreprenorilor din România”, conchide Adina Crețu.