Inovația care-și propune să schimbe fumatul

Japonezii sunt poporul care adoptă tehnologia cel mai rapid, dar și cei care știu să ofere o perspectivă proprie fiecărui produs! Pentru ei, lansarea IQOS a devenit un fenomen asemănător cu Apple, iar numărul și modelele accesoriilor pe care le-au creat în jurul acestui produs rivalizează lejer cu cele pentru telefoane mobile.

Entuziasmul și amploarea pe care IQOS le-a stârnit în Japonia au depășit toate așteptările producătorilor de la PMI. L-am întâlnit, în decembrie anul trecut, pe Paul Riley, președintele Philip Morris Japan, și am vorbit despre rezultatele IQOS la un an de la lansare. „Lansarea IQOS în Japonia este experiența vieții mele. În doi ani, de când am preluat această funcție, am  înregistrat cele mai mari rezultate ale PMI din istorie!“, a declarat președintele Philip Morris Japan.

Japonia are o populație de 127 milioane de oameni. Este o țară care n-a avut inflație în ultimii 10 ani și unde în fiecare secundă se cumpără un dispozitiv IQOS. 

Un milion de japonezi s-au convertit în doi ani la IQOS, iar din 20 de milioane de fumători, 5% au ales să utilizeze IQOS.

”Avem 7 magazine și peste 9.000 de locații în care suntem acceptați cu bucurie, dar ceea ce ne-a transmis clar că IQOS este un fenomen social este faptul că mai mulți producători locali au făcut nenumărate ac-cesorii pentru dispozitivele noastre!“, a mai spus Paul Riley.

De ce IQOS?

Deși în ultimii ani fumatul a devenit tot mai dificil, studiile estimează că peste 1 miliard de oameni vor fuma în 2025.  În ciuda tuturor pericolelor și a restricțiilor, numărul fumă­torilor a crescut și continuă să crească. Cu IQOS, PMI și-a propus să încurajeze fumătorii să adopte un mod mai puțin dăunător de a fuma și impune un nou stil de viață.

Peste 7.000 de chimicale intră în corpul unui om când fumează. Majoritatea din cauza procesului de combustie care are loc la mai puțin de 800 de grade Celsius, temperatură care este riscantă pentru organism. IQOS a redus temperatura la mai puțin de 400 de grade Celsius și reduce numărul de chi­micale, micșorând astfel și riscul de îmbolnăvire.

”IQOS reduce riscul de îmbolnăvire a fumătorilor și are toxicitate mai mică decât țigările normale. În același timp, oferă satisfacție de gust, dar și ritualul de a fuma pe cât posibil la fel de apropiat de cel tradițional“, a declarat Paul Riley, precizând că în efortul de a dezvolta produse care să aibă un risc mai mic asupra sănătății, compania dorește să vină cu produse care să fie acceptate de consumatori.

Altfel, tot efortul este în zadar. Spre exemplu, Heatbar, un alt produs pe care compania l-a lansat mai demult nu a avut succes. S-au vândut doar câteva unități din acest produs.

”IQOS este un succes pentru că încălzește tutunul, nu-l arde. Este un aerosol mai puțin dăunător“, a mai spus CEO-ul PMI Japonia.

PMI a investit 3 miliarde de dolari în acest nou mod de a fuma. A angajat 3.000 de medici și oameni de știință care să cerce­teze și să analizeze domeniul și această nouă țigară și comunică transparent întregul proces de dezvoltare a IQOS. 

”Toate studiile clinice dezvoltate pentru noile produse sunt în linie cu cerințele US Food and Drug Administration care are capacitatea de a reglementa și are jurisdicție asupra produse-lor din tutun. Am pornit la drum transparent și ne-am axat în dezvoltarea acestui nou produs bazându-ne doar pe cercetare și știință. Și, deși există scepticism, IQOS a fost deja acceptat de o mare parte a comunității medicale din Japonia. Motivul? Toate studiile clinice despre impactul utilizării IQOS au fost publice, indiferent de cum au ieșit rezultatele, și sunt autentificate de co-munitatea medicală și a oamenilor de știință.“ 

Paul Riley, președintele Philip Morris Japan

Paul Riley s-a alăturat PMI Australia în 1988. A avut diferite poziții în vânzări și management în Hong Kong și în Thailanda.

Din 2006 s-a relocat în Japonia ca director de vânzări și în 2010 a fost numit Managing Director pentru Serbia, Muntenegru și Europa Centrală și de Sud.

În 2013 a devenit președinte al PM Fortune Tobacco Corporation în Philipine, iar din 2015 a devenit  președinte PM Japan.

Investiții PMI

3 miliarde de dolari au fost investite de PMI din 2008 până în 2016 în cercetare fundamentală, dezvoltare de produs, fundamentare științifică și în acceptarea produsului de către fumătorii adulți.

120 de milioane de dolari au fost investite în construcția cen-trului de cercetare și dezvoltare al PMI, The Cube, în Neuchâtel (Elveția).

500 de milioane de euro au fost investite într-o fabrică pentru produse din tutun încălzit, localizată în apropierea orașului Bo-logna, în Italia. Peste 600 de noi locuri de muncă au fost create numai în Italia. Vor urma investiții și în alte fabrici.

Capacitatea de producție a noii fabrici și a unității pilot deja existente este de până la 50 de miliarde de stick-uri pe an, începând cu 2017 și reprezintă peste 6% din vânzările de țigări din Europa.

Echipa PMI de cercetare și dezvoltare:

430 de experți în cercetare și dezvoltare 

40 de naționalități

30 de discipline științifice și inginerești

30 de locații în întreaga lume