Multi-Screening, la raport!

StarcomMediaVest a lansat cel de-al paisprezecelea infografic, parte din seria HumanGraphExperience, avand ca tema obiceiurile de consum media la nivelul populatiei generale, urbane si a Generatiei Y (Millennials).

Punctul central in jurul caruia este construita informatia este activitatea de multi-screening si modul in care se regaseste in consumul de media de zi cu zi.

Televizorul si internetul

Pentru romani, mobilul sau calculatorul sunt instrumentele folosite pentru a completa informatia primita de la TV. De aceea, cele mai frecvente combinatii de multi-screening in Romania sunt TV si mobil, calculator si mobil sau calculator si TV.

56% dintre romanii din mediul urban spun ca nu se pot imagina fara televizor in casa, pe de alta parte 59% dintre romanii din mediul urban il lasa pornit fara sa ii acordeatentie. Centrul lor de interes este internetul, locul unde 58% dintre ei cauta mereu informatii, iar cand o fac majoritatea folosesc calculatorul sau telefonul.

Folosirea smartphone-urilor

28% dintre romani detin un smartphone pe care il folosesc zilnic pentru a cauta (acasa sau on the go) informatii despre produse, restaurante, calatorii. 8 din 10 utilizatori de smartphone folosesc mobilul in timp ce asculta muzica, se uita la TV, citesc reviste/ziare sau se uita la filme. Dintre utilizatorii respondenti, 33% mai degraba ar renunta la televizor decat la telefonsi 81% isi folosesc smartphone-urile in timp ce asculta muzica (51%), se uita la TV (31%), citescziare/reviste (29%)si se uita la filme (25%).

Obiceiurile de multi-screening ale generatiei Millennials

Millennials sunt cei pentru care multi-screening-ul este un act natural. 5 din 10 millennials se conecteaza zilnic la internet de pe telefonul mobil si aproape toti de pe calculator. Fiecare device are rolul sau: calculatoarele le ofera distractie si informatie, telefoanele mobile sunt folosite pentru distractie si pastrarea legaturii cu ceilalti,iar tabletele le folosesc pentru relaxare.

Pentru ei, primul ecran este mobilul sau calculatorul, de unde se pot conecta la internet. Pentru Millennials, televizorul este “al doilea ecran”, pe care 67% il folosesc ca sursa de informare sau sunet de fundal.

Millennials sunt adeptii multi-screening-ului pentru ca aceasta activitate le satisface curiozitati legate de continutul vizionat si ii ajuta sa creeze legaturi bazate pe pasiuni comune in cercul de prieteni. De asemenea, este un instrument pentru culegerea de informatii noi care contribuie la dezvoltarea pasiunilor si obtinerea recunoasterii cerlorlalti.

Seria HumanGraphExperience a fost lansata in februarie 2013 cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata.

 

.