Nestlé, cea mai mare creștere din ultimii opt ani

Hervé de Froment, General Manager Nestlé România.

Nestlé a anunțat că a înregistrat în 2016 cea mai mare creștere a cifrei de afaceri din 2008 până în prezent, în România, fiind și cea mai mare creștere din regiune.

Anul 2016 a adus companiei o creștere de 13%, o valoare totală a creșterii de 100 milioane de lei, față de anul precedent. În ceea ce privește cotele de piață, pe zona de cafea și băuturi ocupă 32%, produse pentru copii – 62%, produse culinare – 40%, cereale – 48%, napolitane și batoane de ciocolată  -18%, hrană pentru animale – 14%, înghețată – 12%.

În 2016, divizia Nescafé Dolce Gusto a înregistrat al treilea an de creștere consecutivă, iar produsele de cofetărie din portofoliu au consemnat o performanță foarte bună.

Lansările anului 2016

În 2016 Nestlé a lansat JOE XXL și Nescafé Dolce Gusto Intenso, iar pe zona culinară, noi rețete pentru Maggi Ideea Zilei. Totodată, divizia de produse pentru copii a adăugat la portofoliu două noi tipuri de piureuri, Nestlé Naturness cu pară, banană, măr și portocală și Nestlé Naturness cu banană și măr. Mai mult, anul trecut au fost lansate noi produse făra gluten – cerealele Corn Flakes Choco. În cadrul diviziei de produse profesionale au fost lansate sisteme de plată fără numerar, în timp ce Nespresso a deschis un nou magazin în Baneasa. Nu în ultimul rând, anul trecut au fost lansate noi produse premium Purina pentru animalele de companie: GOURMET Mon Petit și conservele GOURMET Gold pentru pisici, un nou sortiment Friskies pentru căței. La categoria înghețate, au fost lansate noi sortimente, Nirvana Waves of Pleasure și Best Beyond.

Printre realizările importante din 2016 se numără și lansarea la 1 octombrie a înghețatei Froneri, în urma joint venture-ului la nivel global cu producatorul de înghețată R&R. Această mutare strategică a avut impact în 20 de țări, iar România a intrat pe lista piețelor europene unde noua entitate a început să își desfășoare activitatea începând cu anul 2016.

Linii de producție

Nestlé România lucrează cu aproximativ 50 de fabrici de aprovizionare și cu peste 60 de clienți cheie. Fabrica Nestlé de la Timișoara a înregistrat cel mai mare volum de producție din 2010 până în prezent, cu export către 25 de țări.

Nestlé, în lume și în România

Istoria Nestlé a început în 1937 când farmacistul de origine germană, Henri Nestlé, a inventat Farine Lacteé, o formulă nouă de hrană pentru copii, pe bază de lapte condensat, făină de grâu și zahăr, cu ajutorul căreia salvează viața unui prematur, care nu putea fi alăptat și nici nu putea digera alt aliment. Ulterior, în 1937, guvernul brazilian a cerut ajutorul companiei în a găsi o modalitate de a utiliza excesul recoltelor de cafea. Astfel, Nestlé a inventat, în 1937, cafeaua solubilă și a lansat, în 1938, extractul de cafea, Nescafé.

În România, anul 2000 este considerat anul marilor începuturi pentru Nestlé România, prin achiziționarea mărcii Joe și a fabricii de la Timișoara. Până în prezent, Nestlé a investit peste 10 milioane de euro în fabrica de la Timișoara, care numără peste 400 de angajați. În 2003, cea mai importantă piață pe care Nestlé nu activa era cea a condimentelor universale. A lansat Maggi Secretul Gustului, fapt ce a triplat piața produselor culinare în România, la momentul respectiv. Pânâ în 2005, Nestlé România vindea doar cafea solubilă și, analizând nevoile consumatorului român, a hotărât să lanseze Nescafé 3 în 1. Inovația Nestlé România în lumea cafelei a continuat și noi produse au luat piața locală prin surprindere: Nescafé Dolce Gusto în 2010 și Nespresso în 2015.

În prezent, Nestlé este cea mai mare companie de nutriție din lume, deține peste 2.000 de brand-uri pe care le vinde în 189 de țări, are aproximativ 335.000 de angajați, 436 de fabrici în 85 de țări și a înregistrat, în 2016, vânzări în valoare de 89.5 miliarde CHF.