Tehnologie şi print – o fuziune cu beneficii

România este o piaţă în care inovaţia şi tehnologia găsesc adepţi disponibili să investească într-o comunicare diferită cu publicul său ţintă. Inclusiv într-o industrie ”tradiţională” precum cea de publishing, acest mix poate fi integrat eficient şi cu efecte vizibile în piaţă. Revista Biz a făcut pasul spre tehnologie, iar din 2016 îţi poate insera activări multisenzoriale în paginile sale.

Context

Accesibilitatea pe care o oferă internetul şi viteza de circulaţie a informaţiei au schimbat radical comportamentul consumatorilor şi, implicit, modul în care aceştia consumă informaţia. Explozia şi poziţionarea digitalului ca strategie de marketing primară a dus la formularea prematură şi eronată a ipotezei conform căreia, industria de print avea să devină un mediu depăşit. În timp însă, companiile au învăţat şi au fost învăţate, că se pot folosi cu succes de beneficiile print-ului, în vederea atingerii propriilor obiective. Potrivit unui studiu al International Communications Research, în medie, 73% dintre consumatori preferă publicitatea prin intermediul print-ului. Drept urmare, în discuţiile pe tema print vs. online, abordarea a suferit o schimbare simplă dar revelatorie – nu în alegerea canalului se poartă polemica în prezent, ci în modul de repartizare al resurselor între cele două. Includerea ambelor platforme în mixul de marketing poate avea drept rezultat un reach mult mai bun, iar folosirea acestora în mod creativ poate aduce rezultate mult peste aşteptări.

Comunicarea creativă prin video

Un tool important în comunicarea creativă este video-ul. Cum piaţa aparţine tot mai mult companiilor cu o personalitate proeminentă, printr-un conţinut vizual potrivit ales, acestea pot proiecta o imagine cu care publicul poate relaţiona. Mai mult, dacă un video valorează, aşa cum indică statisticile, cât 1.8 milioane de cuvinte, atunci gradul de eficacitate şi practicabilitate al unui video reprezintă un punct de diferenţiere important de luat în seamă. Fapt susţinut de cea mai recentă ediţie a studiului AdBlocking din România, potrivit căruia procentul utilizatorilor care folosesc programe de tip adblock a crescut cu 100% în ultimul an. Gradul de atenţie al publicului scade pe măsură ce volumul de informaţii primit creşte. Mesajele lansate către acesta trebuie formulate şi distribuite în aşa fel încât interesul să fie imediat captat, spoturile video reuşind acest lucru.

Targetare prin VideoPrint

Cu ajutorul tehnologiei VideoPrint, video-ul este un tool utilizabil nu doar în mediul online, ci şi în offline. Prin inserarea tehnologiei în reviste, publicul are parte de o experienţă interactivă, multisenzorială, fiind mult mai înclinat să achiziţioneze astfel de produse pe viitor. Print-ul interactiv combină cu succes atuurile celor două canale: vizual, impactul unui astfel de continut este imediat sesizabil, cât timp conceptul inovativ va rămâne cu siguranţă în mintea acestora mult timp după luarea la cunoştinţă. Până în anul 2020, este estimat că furnizarea unei experienţe memorabile va înlocui atât preţul cât şi produsul, ca diferenţiatorul de brand numărul unu în rândul companiilor, inclusiv a celor de publishing.

Electronica vine în ajutorul comunicării

Editorii au posibilitatea, de acum, să furnizeze prin intermediul revistei un conţinut interactiv care să faciliteze cititorului asimilarea informaţiei într-un timp cât mai scurt. Cu ajutorul tehnologiei VideoPrint, se pot insera ecrane LCD, wi-fi, touchscreen, boxe, lumină, vibraţii, rotaţii, elemente care pot răspunde unor cerinţe personalizate, generând concepte creative unice şi personalizate. Astăzi, deschizând o revistă tipărită, poţi vedea, spre exemplu, cum se învârt roţile unei maşini, poţi asculta sunetul unor cuburi de gheaţă care cad în pahar sau, poţi vizita virtual o galerie de artă. La fel de bine, iti poţi încărca telefonul mobil cu ajutorul revistei.  

Tehnologia este asigurată de liderul global în inovaţie şi producţie de tehnologie pentru print, compania Video Plus Print LTD. – expert în livrarea experienţelor multisenzoriale, în colaborare locală cu agenţia de producţie creativă – Grafică şi Tipar.

Beneficiile tehnologiei inserate în print

În prezent, tehnologia VideoPrint este folosită în măsură redusă, ceea ce face cu atât mai mult ca utilizatorii acesteia să iasă în evidenţă. VideoPrint-ul se adresează celor dispuşi să iasă din normele obişnuite de comunicare şi să profite de avantajul unui mesaj personalizat şi atent conceput. Ca o primă impresie, un mesaj astfel personalizat are un efect puternic şi de durată deoarece publicul recunoaşte efortul depus în plus pentru customizarea unui material de print comparativ cu mesajul digital.

În funcţie de nevoia adresată, VideoPrint-ul îţi oferă multiple beneficii:

  • Facilitează formarea unei prime impresii de efect;
  • Angajează cititorii într-o experienţă de brand memorabilă;
  • Sporeşte încrederea şi loialitatea faţă de revistă;
  • Poziţionează revista şi îmbunătăţeşte imaginea;
  • Stârneşte buzz şi educă publicul cu privire la produsele/serviciile prezentate;
  • Generează lead-uri şi oportunităţi de business.

În publishing, modul în care un text este alcătuit, citit, distribuit şi vândut, contează şi deseori face diferenţa în ceea ce înseamnă o revistă de succes. Unele mesaje însă nu exprimă suficient – de aceea, e mult mai recomandat să fie trăite. Iar acum, cu tehnologia VideoPrint la îndemână, experienţa poate fi livrată întocmai, cu activare multisenzorială.

Proiectele cu inserţii de tehnologie sunt o soluţie inovatoare, aplicabile pe nevoile specifice ale industriei de publishing. Numeroase reviste doar discută topicuri şi evenimente, prezintă poze, promovează produse, dar prin valorificarea modului de prezentare a conţinutului, cititorii ar putea urmări şi reţine mesajul cu mai mult succes. Cum tehnologia schimbă modul în care asimilăm informaţia, există o nevoie clară de furnizare de experienţă şi design de calitate. Un design atrăgător şi interactiv îţi poate câştiga cititori noi. Include VideoPrint-ul în următoarele numere ale revistei tale şi culege în timp real beneficiile acţiunilor tale. 

Astfel de proiecte pot fi oferite în industria de publishing prin intermediul Revistei Biz, iar pentru campanii de marketing şi comunicare se poate asigura producţie personalizată prin agenţia de producţie creativă – Grafică şi Tipar.

Detalii despre produse şi utilizarea lor, poţi descoperi pe www.videoprint.ro