Interviuri

2Value: Un ajutor mare pentru micii antreprenori

6 sept. 2021 3 min

2Value: Un ajutor mare pentru micii antreprenori

Reading Time: 3 minute

Mihaela Tudor, fondatoarea Tudor Communication a create 2Value, o aplicație unică ce creează și promovează conținut în media pentru IMM-uri care, în următorul an va fi dezvoltată și în alte zone de promovare urmărind să fie lansată și în alte țări.

Antreprenoarea Mihaela Tudor ne-a oferit mai multe detalii despre cum pot folosi aplicația pentru a se promova în media antreprenorii aflați la început de drum și ne-a vorbit despre cele mai frecvente greșeli pe care le fac aceștia în procesele de comunicare.

Ne poți spune câteva cuvinte despre cum funcționează aplicația 2Value?

2Value.ro este e o platformă și o aplicație care creează conținut valoros și îl distribuie în media pentru companii mici și medii. Compania își creează un cont gratuit, are posibilitatea să vadă care sunt instrumentele platformei și să o încerce după ce își achizionează unul dintre abonamentele foarte accesibile. Dacă decide să folosească ca instrument de promovare în media, de exemplu, comunicatul de presă, urcă informațiile necesare în șablonul solicitat de 2Value, conținutul pleacă spre editare către unul dintre jurnaliștii care s-au înscris pe platformă, revine spre avizare către companie și după aceea pleacă către media selectată. Scopul este de a câștiga atenția media prin conținut valoros, pentru ca cei mici și mulți, motorul economiei, să devină mai puternici prin vizibilitate și credibilitate.

Când și cum a apărut ideea din spatele aplicației 2Value și de ce ai ales să le dai o mână de ajutor micilor antreprenori?

Povestea aplicației pornește în urmă cu aproximativ 3 ani, când, la o întâlnire cu alți antreprenori, povesteau că și-au făcut divizii și pentru cei cu bugete mici. Știind că în agenția de PR și Marketing pe care o conduc costurile per oră sunt în general mai greu de accesat pentru cei mici, m-am gândit ceva timp cum aș putea realmente să îi ajut, fără să dau faliment. Și mi-am dat seama repede că singura soluție este automatizarea, aducând la aceeași masa jurnaliștii și companiile și ajutându-i să își producă valoare unul celuilalt.

Cum se pot înscrie companiile în aplicație și ce beneficii au?

Companiile se pot înscrie foarte ușor, gratuit, își notează doar CUI-ul și platforma autocompletează totul. Principalele beneficii pe care le au la dispoziție sunt: textele acestora sunt revizuite de jurnaliști cu experiență și astfel devin mai de impact, platforma trimite materialul media acceptat de companie la toți jurnaliștii relevanți, platforma garantează cel puțin 3 apariții în media, iar tot acest procesul are un cost foarte mic de doar 77 euro pe lună. Sistemul este creat în așa fel încât companiile pot învăța să comunice mai bine și astfel să își asigure o mai bună ascensiune, prin vizibilitate și credibilitate.

Cum a fost primit serviciul de antreprenori? Câte companii s-au înscris deja în platformă?

Serviciul a fost pus pe piață în această primăvară, am testat și remediat mult, abia de aproximativ o săptămână am început să îl promovăm și avem deja aproximativ 50 de companii înscrise.

Care sunt planurile pe care le ai pentru aplicație?

În următorul an, aplicația își propune să ajungă la cel puțin 15.000 de utilizatori. În același timp, urmează să o dezvoltăm pentru a acoperi și mai mult din nevoile IMM-urilor în materie de comunicare și promovare. Luăm în calcul un parteneriat cu un investitor și extinderea treptată la nivel global. Faptul că am fost acceptați în acceleratorul InnovX BCR a fost un câștig important pentru a porni cu dreptul în această aventură, iar mentorii au fost foarte încântați de proiect.  

În perioada de pandemie, foarte mulți antreprenori mici au fost nevoiți să comunice mai mult și să fie mai activi în social media. Care sunt principalele greșeli de comunicare pe care le-au făcut antreprenorii la început de drum în toată această perioadă?

Din păcate, cei mai mulți antreprenori nu investesc în marketing și nu consideră acest lucru ca fiind o prioritate în afacerea lor. Acest lucru s-a accentuat în criză, cei mai mulți alegând să taie orice buget sau acțiuni pe care le aveau în domeniu. Din experiența ultimilor 10 ani, cele mai multe afaceri dispar din această cauză. Cele mai frecvente greșeli pe care le fac sunt:

  1. Consideră că social media e suficient ca unic canal de promovare. Chiar dacă acest canal este unul foarte important pentru că îți permite să creezi o comunitate, să interacționezi direct cu potențiali clienți și cu clienții și să targetezi destul de bine campaniile, social media nu îți oferă foarte multă credibilitate. Media câștigată, da, pentru că încă este perceput ca un canal destul de neutru, în care nu apare orice specialist.
  2.  Comunică cu accent pe ei și pe cât de buni sunt, fără să menționeze mai mult esența și anume valoarea pe care o produc în mod real pentru publicul țintă.
  3. Încearcă să facă totul singuri sau cu oameni cu puțină experiență, chiar și fără să fie specializați în comunicare și promovare. Aici le-aș recomanda să învețe înainte cum se face și pe măsură ce își alocă buget, să își angajeze specialiști buni, ca ei să se poată focusa pe dezvoltarea afacerii.  
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: