Stiri

5 ani de George de la BCR. Ce rezultate a obținut primul banking inteligent din România

23 nov. 2023 4 min

5 ani de George de la BCR. Ce rezultate a obținut primul banking inteligent din România

Reading Time: 4 minute

Prima platformă de banking inteligent din România aniversează 5 ani de la lansare, interval în care a cunoscut o dezvoltare a funcționalităților și, în paralel, o creștere a numărului de utilizatori activi, la un ritm fără precedent în industria bancară din România.

Astfel, aproximativ 300 de funcționalități și opțiuni au fost introduse, de la momentul punerii pe piață, sfârșitul lui octombrie 2018, și până în prezent, iar 2,25 milioane de oameni au acces în 2023 la ecosistemul digital George. Dintre aceștia, 1,8 milioane au devenit deja utilizatori activi ai aplicației George. De altfel, George se bucură, în continuare, de cel mai mare rating al unei bănci din România în magazinele Google Play și AppStore, nivel pe care l-a menținut constant de-a lungul ultimilor ani.

“Primii 5 ani de George au fost o călătorie extraordinară pentru noi și pentru clienții noștri! Sunt ani în care am muncit intens, am inovat, am experimentat, am mai și greșit, dar în care am reușit să construim un ecosistem de servicii financiare și conexe, cu multe premiere absolute pentru bankingul din România. De la prima deschidere de cont fără niciun drum la bancă, la primul credit de nevoi personale și prima finanțare de casă 100% online, până la prima asigurare de venit și prima pensie privată Pilon 3 digitală, dacă ar fi să amintesc doar câteva dintre premiere, George a schimbat permanent regulile jocului.

Procese și fluxuri care, până la un moment dat, păreau imposibil de realizat 100% digital, au fost puse în mediul digital de colegii mei din echipa de retail și laboratoarele digitale ale BCR, cărora aș vrea să le mulțumesc pentru efortul, ideile și dedicarea din tot în acest timp. Suntem mândri că oamenii ne apreciază, mai ales când vedem că ratele de adopție și satisfacție se mențin ridicate în fiecare an. Povestea frumoasă a lui George merge mai departe în România, iar promisiunea noastră față de clienții noștri este că, în următorii 5 ani, vom continua să le simplificăm și bucurăm viața.”

Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR

În prezent, 75% din totalul produselor BCR pentru persoane fizice (deschidere de cont curent, credite ipotecare și de consum, cont de economii, depozite, asigurări și produse investiționale) sunt acordate pe flux 100% digital, iar în 2023 s-a înregistrat o creștere de 80% pentru produsele vândute digital, comparativ cu 2022.

Iată alte câteva cifre-cheie despre performanțele lui George din ultimii 5 ani:


• 680.000 de clienți persoane fizice, precum și 11.000 de companii și-au deschis un cont curent 100% digital;
• 800.000 de produse de economisire deschise de persoane fizice via George, precum și 13.000 de depozite înființate de companii; 99% dintre conturile de economii și peste 76% dintre depozite sunt deschise acum pe flux 100% digital;
• 430.000 de credite pentru persoane fizice, precum și 3.500 de finanțări pentru companii, acordate digital prin George; 86% dintre creditele noi de nevoi personale acordate persoanelor fizice în 2023 au fost acordate pe flux 100% digital, față de 74% în 2022;
• 450.000 de rambursări digitale ale creditelor; peste 66% din totalul rambursărilor anticipate se realizează, în prezent, pe flux 100% digital, direct în George;
• 580.000 de alimentări de card, operate anual prin platformă, cu aproximativ 600 de milioane de lei adăugate;
• 630.000 de clienți persoane fizice și 1.500 de companii și-au actualizat datele online în numai 4 minute;
• 350.000 de asigurări digitale, contractate prin platformă; în 2023, 77% din totalul produselor de protecție și asigurare BCR au fost achiziționate pe flux 100% digital, direct din George, în creștere cu 49% față de primele nouă luni din 2022;
• 115.000 de contracte digitale și tranzacționări investiționale, via flux digital;
• 1,2 milioane de PIN-uri și carduri, redate digital numai în ultimul an, precum și 370.000 de carduri refăcute online în George;
• 88% din totalul cardurilor de credit și 87% din totalul produselor de tipul descoperit de cont au fost acordate în 2023 pe flux 100% digital;
• 60.000 de conturi pentru copii și adolescenți, deschise 100% online, la numai 2 luni de la lansarea George Junior;
• 1,1 milioane de clienți primesc bani înapoi prin sistemul de cashback George Moneyback, peste 21 de milioane de lei fiind returnate astfel în conturile lor;
• George a devenit un reper de open-banking, aproximativ 20 de parteneriate strategice fiind operate prin platformă în beneficiul clienților, cu un portofoliu de oferte speciale în diferite domenii: Sănătate (MedLife, Regina Maria), Securitate cibernetică (Bitdefender), Soluții digitale (semnătură digitală Trans Sped pentru persoane fizice și companii), Mobilitate (Splash, BCR Leasing), Servicii (Edenred), Online Payments (Global Payments), Leasing (Financiar Auto, Echipamente), Telecomunicații (Vodafone), Soluții de facturare (Banqup – platforma de administrare, facturare și plăți electronice pentru antreprenori) și Consultanță și Servicii de Afaceri (Regnet – care oferă posibilitatea de înființare și modificare statut firmă online);
• Contul George poate fi deschis acum, pe flux 100% digital, din aplicațiile Lidl Plus și Kaufland, grație parteneriatelor de tip open banking.
• Aproximativ 140.000 de companii sunt înrolate în George, care asigură o ofertă integrată de digital onboarding, multiple soluții de finanțare complet digitale (facilități de credit revolving sau cu plata în rate) și Multiprofile (proces simplu prin care utilizatorul care are cont personal și business George folosește aceeași platformă pentru a se autentifica);
• În 2023, peste 70% dintre clienții eligibili persoane juridice și-au deschis relația cu banca prin digital onboarding, iar aproape 80% dintre liniile de credit standard pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin Digital Overdraft.

Ca urmare a acestor performanțe reușite prin ecosistemul digital George, BCR se află pe locul 3 în topul internațional al celor mai competitive bănci din perspectiva digitalizării, conform celui mai recent raport bancar FinnoScore, care a analizat 234 de bănci comerciale din 24 de țări din Europa și America de Nord.

Array

Articole pe aceeași temă: