Interviuri

Adrian Apostol și Adrian Ichim, Ideologiq: „Ne uităm cu atenție și la piețele din centrul Europei în care activăm momentan exclusiv prin intermediul partenerilor locali”

27 dec. 2022 4 min

Adrian Apostol și Adrian Ichim, Ideologiq: „Ne uităm cu atenție și la piețele din centrul Europei în care activăm momentan exclusiv prin intermediul partenerilor locali”

Reading Time: 4 minute

Agenția de marketing digital și comunicare, Ideologiq  a lansat recent Quadratiq, o divizie de e-commerce și Data Science, iar la începutul lui 2022 a inaugurat Atletiq, divizia specializată în marketing și management sportiv. Ideologiq a încheiat 2021 cu venturi de 2,2 milioane de euro, iar pentru anul acesta estimează o cifră de afaceri de peste 2,5 milioane de euro. De curând, grupul Mediapost Hit Mail a devenit acționar majoritar al agenției, după ce a achiziționat 60% din companie.

Fondatorii Ideologiq, Adrian Ichim și Adrian Apostol ne-au vorbit despre noul parteneriat, despre cele două divizii lansate anul acesta, dar și despre planurile pentru anul următor.

Ideologiq a lansat de curând o divizie de e-commerce și Data Science: Quadratiq. Ne puteți spune câteva cuvinte despre aceasta?

Așa este, divizia Quadratiq a fost lansată în urmă cu aproximativ trei luni și are scopul de a ajuta partenerii Ideologiq din România și regiune care vor să își consolideze poziția în zona de e-commerce. Oferim servicii complexe, de la servicii de consultanță, strategie și până la cele de programare, marketing, media și comunicare. Noua divizie a preluat întreg portofoliul de e-commerce al agenției, alcătuit predominant din clienți ce activează pe segmentul B2B, segment în care echipa Ideologiq are deja o experiență vastă, acumulată pe parcursul ultimilor zece ani.  În activitatea acestei noi divizii sunt implicate toate birourile Ideologiq aflate în Europa Centrală și de Sud-Est. Astfel, indiferent de țara de origine a companiei, clienții au acces la întreaga experiență și resursele Ideologiq din toată regiunea.

Aceasta nouă verticală este coordonată de către Raluca Negrea, care anterior a deținut poziția de Country Manager România și Bulgaria în cadrul 2Performant.

Anul trecut Ideologiq a lansat o divizie specializată în marketing și management sportiv. De ce ați ales dezvoltarea în această zonă?

Împreună cu Mihaela Constantinescu și Ștefan Căescu, ambii cu o mare experiență în zona de marketing sportiv și strategie, am identificat o nișă foarte interesantă în zona sportivă și ne-am propus să dezvoltăm mai mult interesul publicului pentru sport.

În 2022 am realizat chiar și un studiu de piață legat de consumatorul de sport din România și am încheiat parteneriate interesante cu jucători importanți de pe această piață. Studiul a analizat toate cele 3 ipostaze ale consumului de sport: practicant, spectator și telespectator. Pornind de la aceste categorii, a fost generată o analiză din care au reieșit soluții eficiente pentru a spori interesul consumatorului român față de sport.

Cum vedeți marketingul și managementul sportiv din România în acest moment și care este vizunea pe care o aveți pentru acest domeniu?

Ne-am propus să dezvoltăm această divizie având în minte două direcții principale. În primul rând ne dorim să aducem în casele oamenilor cât mai multă informație legată de sport și implicit să prezentăm beneficiile pe care le oferă sportul în raport cu sănătatea. Nu mai este o noutate faptul că menținerea unei vieți active poate avea un impact pozitiv asupra sănătății, și totuși, din păcate, este un element pe care îl ignorăm. În altă ordine de idei, ne dorim să atragem noi parteneri dar și sponsori pentru clienții Atletiq, deoarece cluburile sportive au nevoie să se dezvolte și să aibă astfel posibilitatea să ofere fanilor o experiență plăcută la competițiile sportive.

De curând Grupul Mediapost Hit Mail a devenit acționar majoritar al Ideologiq după cumpărarea unui pachet de 60% din acțiuni. Ne puteți spune cîteva cuvinte despre această tranzacție?

Acest nou parteneriat va aduce cu siguranță valoare pentru ambele părți implicate. Mediapost Hitmail va beneficia de întreg portofoliul de soluții și de clienți al Ideologiq, în timp ce agenția își va consolida și totodată, accelera poziția de jucător important în România și în regiune. Portofoliul curent de servicii al agenției cuprinde: strategie și consultanță pentru digitalizare, creație, branding, dezvoltare de platforme (site-uri, aplicații, magazine online), evenimente online, programe de loializare, comunicare social media, media & performance (SEO, CRO, Media planning & buying).

Care sunt planurile pe care le aveți în continuare?

Pe lângă consolidarea și dezvoltarea echipei, vom investi resurse și energie în dezvoltarea diviziilor înființate în 2022, și anume Quadratiq și Atletiq. Totodată, avem deja planuri de extindere și ne pregătim de lansarea a încă două noi divizii. Există planuri concrete de dezvoltare a agenției și putem spune că suntem încrezători că vom reuși să implementăm tot ce avem în plan în acest moment.

Luați în calcul și extinderea pe alte piețe? Dacă da, ne puteți spune câteva cuvinte despre această strategie?

Piața digitală din Europa Centrală și de Sud-Est este o piață atractivă dar și specială pentru noi, ce crește cu rapiditate de la un an la altul, dar care prezintă multe provocări, în special legislative și culturale. Ideologiq a reușit să își construiască o poziție foarte bună în regiune, suntem probabil singura agenție locală care reușește să livreze proiecte integrate, cu succes, în 12 țări din regiune.

Pentru anul următor ne dorim consolidarea business-ului în aceste țări, dar ne uităm cu atenție și la piețele din centrul Europei, precum Ungaria, Austria, Cehia și Slovacia, în care activăm momentan exclusiv prin intermediul partenerilor locali.

Ideologiq a încheiat anul 2021 cu venituri de 2.2 milioane de euro. La cât estimați că vor ajunge veniturile la finele acestui an și care sunt obiectivele pentru 2023?

Suntem foarte încântați de faptul că am reușit să creștem și în acest an și estimăm că vom atinge venituri de peste 2,5 milioane EUR, odată cu încheierea acestui an. Pentru 2023 ne propunem să atingem cifra de 3 milioane EUR și să ne extindem serviciile către mai mulți clienți regionali.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: