Digital Analize MarComm

Află trendurile digitale care vor influența relevant industria de marcomm locală în 2021

19 ian. 2021 3 min

Află trendurile digitale care vor influența relevant industria de marcomm locală în 2021

Reading Time: 3 minute

Ținând cont de contextul pandemic – care a schimbat și apoi permanentizat noi obiceiuri de consum și de lucru ale utilizatorilor, industria de marcomm din România a evoluat foarte rapid și se îndreaptă către o digitalizare aproape integrală, care devine tot mai incluzivă și conectată funcțional la nevoile reale ale clienților.

Ciprian Susanu, fondatorul Formula4 – seria de cursuri care te formează ca expert în marketing online, și owner Dare Digital – primul ecosistem local de talente cu expertiză digitală și comunicare strategică integrată pus în slujba brandurilor, a identificat o serie de trenduri care își vor pune amprenta major în 2021:

Digitalizare pe toate nivelurile

Criza sanitară a conturat o nouă realitate, în centrul căreia se află consumatorul care, în acest context, optează cu preponderență pentru interacțiuni fără contact direct și este mult mai prudent în deciziile de cumpărare. Așa că,  business-urile sunt forțate să mizeze pe digitalizare.

Un exemplu sunt evenimentele care în continuare se vor desfășura online, mai ales că sunt mai accesibile și creează engagement din partea unui public complet nou.

Omnichannel 2.0 sau construirea strategiei de marketing 100% în jurul activităților publicului.

Cu toate că multe dintre tendințele anul 2021 se concentrează pe digitalizare și pe automatizare, iar tehnologiile precum AI și marketingul bazat pe date continuă să se dezvolte. Astfel, maparea activității de brand în jurul rutinei zilnice a consumatorului poate reprezenta una dintre cheile succesului unui brand în 2021.

Canalele sociale și brandurile – Facebook rămâne rețeaua nr. #1 de Social Media și în 2021.

  • În ciuda scăderii de consum pe unele grupe de vârstă (ex: 18-24) și a presiunilor de ordin politic și financiar (#FakeNews, războiul cu Apple, boicotul unor advertiseri ca PepsiCo și Starbucks etc.) Facebook rămâne rețeaua #1 de Social Media și în 2021 pe plan local. Brandurile cu comunicare mass-market nu pot ignora acest canal.
  • Instagram va dezvolta în continuare segmentul de e-commerce, unde „shoppable posts” reprezintă în acest moment cea mai eficientă metodă de monetizare a comunităților brandurilor. Ținând cont de dezvoltarea platformei, business-urile ar trebui să pună accentul pe dezvoltarea de conținut personalizat pentru pentru Instagram Ads.
  • Publicul influencerilor va dezvolta un fenomen de tip #AdBlindness exact în același mod în care banner blindness-ul a afectat publishing-ul acum 10 ani. De acest trend vor beneficia majoritar platformele de intermediere și micro-influencerii, printr-o comunicare nișată, cu afinitate crescută cu publicul lor.
  • LinkedIn înregistrează un trend crescător din punctul de vedere marcomm pentru segmentul de B2B și devine un canal din ce în ce mai atractiv pentru comunicarea de nișă, în ciuda prețurilor încă prohibitive la reclame. Astfel, pe termen lung, devine mai profitabil pentru branduri să investească buget în acest canal în loc să disipe resurse în rețelele B2C.
  • Bugetele de marketing alocate pentru TikTok vor înregistra o creștere semnificativă la nivel local, odată cu lansarea conturilor de reclamă self-served și cu adopția canalului în masă și la nivel local, pe diferite grupe de vârstă.
  • Twitch și Discord sunt două platforme de comunicare care treptat se vor dezvolta ca platforme de marketing, oferind brandurilor noi posibilități de interacțiune cu publicurile țință. Trend-ul accelerat de creștere a industriei de gaming sprijină și el acest trend, jocurile fiind tot mai utilizate de brand-uri ca instrumente de marketing.
  • Pasul următor pentru marketing-ul pe #YouTube este convergența cu TV-ul (ex: noua emisiune a lui Selly pe PrimaTV sau extra content-ul creat de televiziuni în online). Vom avea din ce în ce mai multe rezultate video în Google Search, ceea ce va încuraja brand-urile să investească mai mult buget în activități de SEO și producție video.
  • De cele mai multe ori și ținând cont de trendul de consum de conținut, video-ul poate reprezenta cheia unei comunicări digitale de succes. Brandurile care vor reuși să creeze conținut original, util și cu o distribuție eficientă cross network, vor avea succes.

Automatizare pe toată linia

Google Ads continuă procesul agresiv de automatizare iar RSA (responsive search ads) devine noul standard pentru campaniile de căutare. Shopping Ads se extind pe din ce în ce mai multe arii de căutari, iar cuvântul #smart va fi la ordinea zilei în toate tipurile de campanii Google. Din păcate, însă, multe brand-uri care nu și-au pus încă la punct sistemele de tracking și colectare de date digitale vor irosi bugetele pe campanii neperformante. Aceste tipologii de campanii necesită volume mari de căutări și date extrem de precise pentru a fi eficiente.

Din perspectiva SEO, schema.org devine standardul obligatoriu prin care Google parcurge și analizează conținutul website-urilor și va reprezenta un avantaj competitiv pentru brandurile care se folosesc maximal de acest sistem de etichetare. Google My Business, datorită integrarii cu Google Maps & Google Search, devine un game changer pentru brand-urile cu locații fizice.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: