Digital Opinii

Cladiu Vrînceanu: Trăim într-o nouă economie, a creatorilor de conținut: Clubhouse este abia începutul

11 apr. 2021 3 min

Cladiu Vrînceanu: Trăim într-o nouă economie, a creatorilor de conținut: Clubhouse este abia începutul

Reading Time: 3 minute

Două noi tipuri de economie se dezvoltă în această perioadă, iar opinia mea este că pandemia doar le accelerează creșterea: Economia Creatorilor (The Creator Economy sau Passion Economy) și Economia Audio, bazată pe conținut vocal.

de Claudiu Vrînceanu

Suntem în pragul unei explozii creative, alimentată de o putere mai mare și de abilitatea de a genera bogăție strict în mâinile indivizilor, creatorii de conținut, dar și antreprenorii și investitorii care dezvoltă afaceri fundamentate pe crearea de conținut. În următorii zece ani, vom avea companii care cresc accelerat, cu investitori în spate, poate chiar listate pe bursă, care au un singur angajat cu normă întreagă, fondatorul.

Cred, de asemenea, că Economia Pasiunii (The Creator Economy) va continua să se extindă dincolo de conținut și de crearea de comunități în jurul unor oameni interesați de același domeniu și că vom vedea din ce în ce mai multe companii – unele mici, altele mari – care fac toate lucrurile pe care firmele le fac astăzi, dar cu o singură persoană. În rest, businessul va fi construit în jurul comunității și al colaboratorilor externalizați. Nu vă imaginați că vom sta cu toții într-un garaj, singuri și ne vom număra clienții izolați în living. Din contră, mă aștept să vedem o creștere naturală a comunităților, majoritatea dezvoltate pe termen lung, astfel încât ne va fi mult mai ușor să alegem să lucrăm împreună.

Prin Noua Economie, utilizatorii își pot construi o comunitate o comunitate și un public la scară largă și să-și transforme pasiunile într-o sursă de venit, indiferent dacă se joacă jocuri video sau produc conținut educațional pentru antreprenori.

În timp ce TikTok, YouTube și Instagram continuă să crească, noii jucători se alătură ecosistemului creatorilor de conținut într-un ritm alert. Economia Pasiunii, a creatorilor de conținut, câștigă tot mai mult teren. Doar în ultimele luni  am remarcat următoarele proiecte:

  • Clubhouse este o platformă de socializare bazată pe audio unde utilizatorii pot ascultă conversații și interviuri pe un număr mare de subiecte, a atras o investiție de tip serie B, la o evaluare de 1 miliard de dolari, și a anunțat planurile sale prin care va permite creatorilor de conținut să monetizeze direct de la audiența lor.
  • Substack, platforma de newslettere, a ajuns la pragul de 500.000 de abonați plătitori, iar cei mai mari 10 creatori de conținut din comunitate au generat venituri totale de peste
    15 milioane de dolari.
  • Twitter a cumpărat platforma de newslettere Revue.
  • LinkedIn dezvoltă în prezent serviciul Marketplaces, un rival al Fiverr și Up-work, prin care să conecteze freelancerii cu potențialii clienți.
  • A fost lansat Atelier Ventures, un fond de venture capital de 13 milioane de dolari care va investi doar în start-up-uri din sectorul Passion Economy.

Vă propun să ne uităm, pentru început, doar la Clubhouse, care crește și pe elementul de exclusivitate, sentimentul FOMO indus de disponibilitatea doar pe iOS și numai în baza unei invitații.

Potrivit specialiștilor, Clubhouse creează un nou tip de conținut, prin care vorbitorul invitat adună creatori de conținut care aduc valoare în discuție, și un nou tip de influențatori.

Ca om de comunicare, le recomand companiilor și managerilor să intre și să creeze conținut în platforma Clubhouse întrucât este un spațiu autentic al legăturilor puternice între utilizatori și mă aștept că aplicația să devină mainstream în următoarele 12 luni, adică la doi ani de la momentul lansării.

În România avem câteva zeci de mii de utilizatori de Clubhouse, poate peste 100.000, dar mai important câți sunt activi în mod constant. Utilizatorii apreciază cel mai mult utilitatea aplicației, tipul special de acces și factorul “în direct”, plus, cred eu, faptul că aproape tot conținutul este autentic.

Prin urmare, managerii și antreprenorii români trebuie să devină mai autentici! Consumatorii sunt în mișcare, sunt la birou sau în living atunci când consumă conținut de business. Trăim în epoca Clubhouse.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 352 (1 – 30 aprilie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: