Tech Interviuri

Andy Fang, Huawei Consumer BG: Wearables și Audio au adus o treime din totalul vânzărilor pe acest segment în primul trimestru

5 iul. 2022 5 min

Andy Fang, Huawei Consumer BG: Wearables și Audio au adus o treime din totalul vânzărilor pe acest segment în primul trimestru

Reading Time: 5 minute

Divizia de consumer a Huawei a reușit să atingă în România vânzări de 1,5 miliarde de lei în 2021, performanță reușită datorită multor lansări de produse noi și unei strategii bazate pe diversificarea ofertei. Am aflat de la Andy Fang, Country Manager Huawei Consumer BG, ce noutăți are compania pentru acest an și cum va evolua piața de tehnologie în 2022.

Cum au evoluat afacerile Huawei în România în anul 2021 și în prima parte a acestui an?

Anul acesta, contextul este unul chiar mai îmbucurător decât în anul precedent, întrucât oferta de chipset-uri s-a îmbunătățit. Vânzările din România au ajuns la 1,5 miliarde de lei în 2021, iar în prima jumătate a anului 2022, am introdus mai multe produse noi, precum seria HUAWEI P50, noua serie HUAWEI WATCH GT 3 Pro, HUAWEI WATCH GT Runner și un nou membru al familiei din ecosistem, tableta HUAWEI MatePad Paper. Aceasta vine în ajutorul celor care doresc să ia notițe, să schițeze sau să citească, deoarece dispozitivul simulează scrierea pe hârtie.

În a doua jumătate a anului, vom continua să introducem noi PC-uri, ceasuri, smartphone-uri și produse audio și suntem optimiști în ceea ce privește rezultatele comerciale.

Care sunt cele mai populare categorii de produse din portofoliul Huawei în rândul consumatorilor români?

Segmentele Wearables și Audio au fost, cu siguranță, cele mai apreciate categorii de produse de la Huawei atât în 2021 când au reprezentat 26% din totalul vânzărilor din România în T4 2021, cât și în 2022 când au ajuns la 30% din totalul vânzărilor din România în T1 2022.

De asemenea, Huawei va continua să se concentreze pe segmentul smartphone-urilor, unde plănuim să introducem mai multe inovații. Utilizatorii se așteaptă la produse de calitate premium, iar Huawei este pregătit să le satisfacă nevoile pe piața din România.

Cum au evoluat segmentele mai noi pentru Huawei pe piața din România – televizoare, monitoare, routere?

În 2021, am continuat procesul de inovare și ne-am consolidat poziția în domeniile Audio și Wearables. Totodată, am observat cum a crescut popularitatea și pe segmentele PC și Tablete. Pentru că nu am neglijat nici segmentul smartphone-urilor, am lansat noua serie Nova. Comparativ cu rezultatele de anul trecut, aș evidenția categoria PC-urilor, unde am înregistrat o creștere echilibrată pe o piață extrem de competitivă.

Anul acesta ne-am concentrat pe toate categoriile și am adus în atenție cele mai noi dispozitive. Utilizatorii noștri au fost foarte entuziasmați de produsele lansate, aspect care s-a văzut și în cifrele obținute. În primele două luni ale anului 2022 am înregistrat creșteri în toate domeniile, comparativ cu anul trecut, inclusiv o creștere de 20% în cazul dispozitivelor Wearables, o creștere de 30% în categoria TWS, o creștere de 70% în cazul notebook-urilor și o creștere de 460% în cazul seriei de monitoare Huawei. De asemenea, routerele noastre Mesh, o linie de produse relativ nouă, au primit recenzii bune și premii din partea presei locale și au fost bine primite de către utilizatori.

Care este strategia pentru piața românească în 2022? Care sunt „vârfurile de lance” ale Huawei în acest an?

Huawei urmărește o strategie bine definită Seamless AI Life de „1 + 8 + N”. „1” reprezintă smartphone-ul în centrul întregii activități, „8” reprezintă tabletele, PC-urile, dispozitivele VR, categoria Wearables, ecranele smart, sistemele audio smart, difuzoarele și unitățile centrale smart, iar „N” se referă la dispozitivele IoT omniprezente. Această strategie, care este susținută de ecosistemele HarmonyOS și HMS, ne permite să le oferim utilizatorilor noștri o experiență Seamless AI Life prin intermediul a cinci scenarii de utilizare cheie: smart office, fitness și sănătate, smart home, călătorie și divertisment.

Putem spune, așadar, că ecosistemul nostru este în permanentă dezvoltare în România. În 2022, vânzările din categoria audio TWS (True Wireless Stereo) au crescut cu 30% față de anul anterior, iar categoria PC-urilor a înregistrat o creștere și mai impresionantă, de 70%. În plus, cele mai noi dispozitive PC ale noastre, monitoarele de gaming, au fost, la rândul lor, foarte bine primite de către pasionații de gaming.

Dacă vorbim și despre construirea ecosistemului, vom continua să inovăm piața românească împreună cu echipele noastre în anii următori. Până în mai 2022, AppGallery a ajuns la un total de peste 187.000 de aplicații și sunt foarte încântat să vă anunț că peste 3.000 sunt aplicații locale dezvoltate pentru utilizatorii români. Acesta este rezultatul efortului nostru constant de a integra aplicațiile pe care românii le apreciază cel mai mult și pe care le folosesc zilnic. Ca urmare, pentru utilizatorii HMS, ecosistemul nostru este mai fluid ca niciodată, fie că aceștia sunt în căutarea unor aplicații de navigație și transport, fie că sunt în căutare de știri, social media, afaceri, călătorii și cumpărături sau pur și simplu își doresc divertisment.

Cât despre „vârfurile noastre de lance”, putem spune că pentru acest an sunt telefoanele pliabile, precum HUAWEI Mate Xs 2, proaspăt lansat, precum și uimitorul HUAWEI P50 Pocket.

Pandemia a schimbat semnificativ obiceiurile de consum. Care a fost impactul asupra strategiei Huawei?

Deși pandemia a adus o serie de provocări, 2021 a fost totuși un an pozitiv pentru noi, cu rezultate importante. Acest lucru s-a putut vedea în vânzările noastre, atât la nivel local, cât și global, înregistrând 38 de miliarde de dolari la nivel global, din care 1,5 miliarde de lei, echivalentul a 294 de milioane de euro, au fost veniturile înregistrate în România.

Ce noutăți aduce Huawei pe piața din România în acest an?

Chiar dacă în 2021 produsele din categoriile Wearables și Audio au fost cele mai apreciate de către utilizatorii noștri – Huawei fiind numărul 1 în categoria dispozitivelor Wearables în T4 2021 (cu peste 25% Market Share) și T1 2022 (30% Market Share), și în acest an avem în plan o serie de surprize.

Vom investi în produse care răspund nevoilor utilizatorilor noștri. Tocmai am organizat o lansare regională majoră cu multe produse noi pe care le integrăm în ecosistemul Huawei.

Aș puncta noul și mult-așteptatul produs audio premium, HUAWEI FreeBuds Pro 2, care tocmai a ajuns pe piața din România, iar la acest produs atât Huawei, cât și Devialet, au lucrat îndeaproape pentru a obține cea mai bună experiență de ascultare.

Dacă ați urmărit încă din primul trimestru cele mai noi tehnologii pe care le-am anunțat la Barcelona, într-adevăr, a venit momentul să vă dezvăluim noul nostru produs flagship, HUAWEI MatePad Paper, care reprezintă o categorie complet nouă și se adresează unei piețe noi a celor care optează pentru scrisul pe „hârtie electronică”. Tableta oferă o experiență de vizualizare imersivă, un scris realist, asemănător hârtiei, interacțiune în toate scenariile și colaborare între dispozitive, ceea ce o face acest produs un device esențial din oferta Huawei pentru smart office.

Va fi cu siguranță un punct de referință pentru mulți utilizatori care preferă scrisul pe hârtie, indiferent dacă este folosită în scop de business, ca agendă electronică sau pur și simplu pentru divertisment (lectură, desen etc.).

Nu în ultimul rând, după cum știți de câțiva ani buni, eforturile noastre se îndreaptă și spre categoria PC-urilor și ne propunem să ne completăm portofoliul cu noi notebook-uri. Astfel că urmărim cu atenție ultimele tendințe de pe piață. Totodată, pentru că în ultimii doi ani, mai ales în timpul pandemiei, lucrul și studiul de la distanță au devenit activități de rutină, cererea pentru un birou confortabil de acasă și pentru productivitatea mobilă au crescut tot mai mult. Pe măsură ce utilizatorii folosesc laptopurile pentru a gestiona mai multe sarcini în paralel, ei își doresc și performanțe ridicate, ecrane mari și laptopuri foarte portabile.

Cum a evoluat App Gallery pe piața locală? Care sunt noutățile din acest domeniu?

Ne propunem să îmbunătățim constant experiența utilizatorilor noștri atunci când interacționează cu produse Huawei, iar acest lucru se poate observa prin numărul de aplicații, cât și numărul de descărcări care se află într-o creștere constantă. Până în mai 2022, AppGallery a reușit să înregistreze un total de peste 187.000 de aplicații și mă bucură să vă anunț că peste 3.000 dintre acestea sunt aplicații locale, dezvoltate pentru utilizatorii români.

AppGallery cuprinde toate aplicațiile băncilor importante, iar utilizatorii au, totodată, acces la mai multe aplicații de plată de tip NFC. De asemenea, AppGallery include o gamă variată de aplicații utile pentru utilizatori, precum cele de business, rețelele sociale, aplicații de shopping, divertisment, navigare și transport, sport și sănătate. În plus, aș dori să menționez cu această ocazie și Petal Search, unul dintre instrumentele importante care oferă utilizatorilor toate aplicațiile de care au nevoie într-un mod sigur și eficient.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: