Antreprenori

„Artesanii” unui succes pe piața lactatelor

27 mai 2024 3 min

„Artesanii” unui succes pe piața lactatelor

Reading Time: 3 minute

Cum a reușit Daniel Donici, un antreprenor din Tecuci, să facă din Artesana o companie cu un portofoliu de 50 de rețete de lactate diferite, care a înregistrat în 2023 o creștere a veniturilor cu 50%, datorită investițiilor demarate în primăvara anului trecut într-o nouă fabrică. 

Când era în concediu în Munții Pirinei, în Spania, Daniel Donici a descoperit o mică fabrică în care se produceau lactate prin metode artizanale. Mica afacere spaniolă l-a inspirat pe tânărul din România care și-a propus să aducă pe piața locală produse lactate autentice, minim procesate, care să reînvie gustul lactatelor făcute prin metode tradiționale, așa cum se realizau pe vremea bunicilor săi. „După aderarea României la Uniunea Europeană, am simțit că este momentul perfect pentru a deveni antreprenor și pentru a oferi o altervativă sănătoasă la produsele hiperprocesate”, spune pentru Biz Daniel Donici, Managing Partner, Artesana. „Am deschis singura fabrică de procesare a lactatelor din Tecuci, orașul nostru natal, finanțarea venind în 2011 și producția începând în august 2012”, adaugă antreprenorul. 

În decursul a mai bine de zece ani de activitate, brandul Artesana a avut o serie de momente definitorii care au dus la creșterea exponențială a companiei fondate de Daniel Donici. Primul a fost listarea într-un mare lanț de magazine din România, în 2013, un pas care a consolidat prezența companiei în piață. 

Un alt punct de reper important în istoria de peste zece ani a companiei a fost marcat în primăvara anului trecut, când Artesana a inaugurat noua fabrică, prin care a dublat capacitatea de producție și a demonstrat ambiția și perseverența companiei de a excela fără compromisuri. Ceea ce a însemnat o expansiune semnificativă pentru Artesana înregistrată anul trecut, datorită operaționalizării noii fabrici care a permis companiei să crească echipa și să demareze noi colaborări cu profesioniști de top. 

Mai mult, de-a lungului ultimului an, Artesana a încheiat parteneriate cu companii românești de renume și a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 50%, ajungând la 7,5 milioane de euro.

„Ne propunem să continuăm trendul ascendent de creștere a cifrei de afaceri cu cel puțin 50% pe an, menținând totodată calitatea produselor la un standard înalt. Planificăm să explorăm oportunități de export, să extindem gama de produse și să ne consolidăm prezența în sectorul HoReCa. Totodată, vrem să valorificăm la maximum capacitățile noii fabrici și să explorăm noi inițiative pe termen lung”

artesana
Daniel Donici, confondator Artesana

Artesana a înregistrat o creștere spectaculoasă în condițiile în care piața lactatelor din România a experimentat o ușoară contracție, dovadă că românii valorizează din ce în ce mai mult calitatea superioară a produselor și preferă să consume mai puțin, dar mai bun. Piața lactatelor din România este una extrem de competitivă și a fost influențată, în ultimii ani, de dificultățile economice, inclusiv de inflație, care a afectat puterea de cumpărare a consumatorilor. 

Portofoliul Artesana cuprinde peste 50 de rețete diferite de lactate, incluzând iaurt natural, lapte proaspăt, kefir, sana, brânzeturi proaspete sau maturate, toate produse din lapte integral, neomogenizat și pasteurizat la temperaturi blânde. De curând, brandului românesc de pionierat în produse lactate minim procesate, i-a fost înmânat premiul International Food Transition Awards, organizat de retailerul Carrefour, într-o ceremonie care a avut loc la finalul lunii martie, în Paris. „E un prilej de mândrie pentru întreaga echipă Artesana și o recunoaștere a meritelor și preocupării noastre reale și constante pentru sustenabilitate în business. 

Criteriile pe care Carrefour le-a impus în această competiție urmăresc să onoreze companiile care au demonstrat eforturi remarcabile în adresarea celor cinci provocări principale ale tranziției alimentare: sănătate și nutriție, ambalaje prietenoase cu mediul, agricultură sustenabilă și ecologică, comunicare responsabilă și transparență”, adaugă Daniel Donici, cofondatorul Artesana. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 383 (16 mai – 16 iunie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: