Stiri Companii Tech

Backup-ul, un proces esențial în noul mediu de afaceri

30 iun. 2022 5 min

Backup-ul, un proces esențial în noul mediu de afaceri

Reading Time: 5 minute

Situația din perioada pandemiei a schimbat pentru totdeauna modul de lucru al companiilor în spațiul cibernetic. Companiile care au gestionat analogic ani de zile toate operațiunile au fost forțate să se mute în zona lucrului de la distanță. Aflat în fază de dezvoltare și de definire a regulilor de protecție, acest mediu a devenit o țintă predilectă pentru atacurile cibernetice.

Mulți dintre ei au subestimat lumea digitală și au făcut copii de rezervă în background, în timp ce alții au crezut în mod eronat că trebuie doar să-și instruiască angajații pentru a-și proteja ei înșiși datele. În afaceri, totuși, o astfel de greșeală poate fi devastatoare, atât din punct de vedere financiar, cât și din cel al reputației companiei.

Primii pași pentru o politică de backup coerentă

De multe ori, companiile aflate la început de drum nu au idee de unde să înceapă. Nu știu cum să unifice toate dispozitivele angajaților lor într-o singură platformă, nu știu pentru ce date trebuie să facă backup, unde și cât de des să facă backup-ul, precum și cum să facă acele date disponibile cât mai repede posibil în cazul apariției unui incident.

Tipuri de soluții

În primul rând, trebuie să luăm în calcul că există două tipuri de modele de soluții de backup: primul este cel alcătuit din dispozitive hardware și software de backup achiziționate separat și integrate într-un sistem, iar cel de-al doilea este o soluție de backup all-in-one integrată.

Pentru majoritatea companiilor, principalul motiv pentru achiziționarea de software de backup extern este acela că doresc să continue utilizarea hardware-ul existent și, prin urmare, să evite un efort financiar suplimentar. Totuși, ceea ce se trece adesea cu vederea este costul taxelor de licență pentru software-ul pe care îl achiziționează.

Cât de scumpe pot fi licențele software și care sunt costurile ascunse de care trebuie să fie conștientă orice companie?

Trei costuri ascunse ale soluțiilor de backup

Mai jos sunt cele trei elemente de cost ascunse cele mai frecvente care sunt adesea trecute cu vederea:

1. Licențe și costuri de întreținere

În majoritatea cazurilor de backup VM, furnizorii adoptă de obicei abordări diferite pentru a taxa utilizatorii, fie pe socket CPU, fie pe mașina virtuală gazdă. În funcție de configurația clientului, taxele pe socket sunt mult mai scumpe decât cele pe mașina virtuală gazdă. Când comparați prețurile furnizorilor, asigurați-vă că luați în considerare costul total și nu doar prețul inițial. Pe lângă taxele de licență, trebuie să luați în considerare și mentenanța, actualizările de software, corecțiile și costurile de asistență tehnică.

Știaţi că preţul aferent reînnoirilor anuale de asistență poate fi de 22% până la 27% din costul unei soluții de licență perpetuă?

2. Costuri de management

Când vine vorba de gestionarea software-ului, companiile trebuie să privească hardware-ul și software-ul separat unul de celălalt, datorită utilizării diferiților producători și a diferitelor sisteme de asistență ale acestora, pentru a putea ajunge la baza problemelor.

Fără un departament IT propriu, este posibil să trebuiască să contactați diferiți producători pentru a identifica problema sau să angajați un furnizor de servicii extern pentru a o gestiona. Acest lucru vă va afecta în cele din urmă din punctul de vedere al timpului, banilor și al stresului.

3. Costuri de stocare

Ultimul lucru pe care trebuie să-l luăm în considerare este ceva pe care adesea îl neglijăm: costurile hardware. Multe companii au un buget limitat pentru IT, așa că de obicei optează pentru software ieftin. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că sunt implicate date importante și că hardware-ul sau software-ul gratuit au întotdeauna dezavantajele sale, cum ar fi restricțiile de funcționare sau riscuri de securitate.

De asemenea, trebuie să vă asigurați că luați în considerare și costul hard disk-urilor și al serverului hardware, mai ales dacă intenționați să faceți copii de rezervă pentru sarcini de lucru mai complexe.

Synology Active Backup Suite – de la start-up la companii mari

Acolo unde startup-urile văd un număr enorm de întrebări și de provocări, Synology a găsit o oportunitate și oferă un singur răspuns la toate aceste întrebări sub forma unei platforme centralizate. Diskstation Manager rezolvă toate problemele în mod unificat și de pe orice computer, din moment ce poate fi rulat de la distanță direct dintr-un browser.

Estimarea evoluției pe perioadă de câțiva ani a volumului de date critice poate fi dificilă pentru o companie nou-înființată. Poate fi dificil să negociezi capacitatea disponibilă sau numărul necesar de licențe atunci când te afli pe o curbă exponențială a evoluției personalului și a clienților.

În această situație aplicațiile Synology Active Backup Suite reprezintă un răspuns adecvat deoarece nu necesită taxe de licență și permit backup-uri nelimitate, indiferent de câte mașini reale sau virtuale sunt incluse în planul de activitate actual sau de dezvoltare viitoare.

Specializată atât pe ​​hardware, cât și pe software, Synology oferă o platformă centralizată unde clienții poți fi siguri că dispozitivele individuale se vor integra și vor comunica perfect în ecosistem. Portofoliul de produse acoperă întreg spectrul de categorii de utilizatori, de la cei individuali și start-up-uri cu câțiva utilizatori până la soluții capabile să susțină nevoile corporațiilor globale. Așadar, vă puteți face intrarea în lumea securității datelor corporative cu precauție, extinzându-vă pe măsură ce afacerea dvs. crește sau pe măsură ce descoperiți treptat serviciile noastre gratuite.

Automatizarea, noua paradigmă

În primul rând, trebuie să luați în considerare eficiența, din punct de vedere al dispozitivelor fizice, al timpului și al capacității. Gestionarea dispozitivelor și a mașinilor virtuale pentru întreaga companie poate fi realizată de la distanță prin aplicația centrală Active Backup, economisind mult timp în situația în care compania are mai multe sedii de lucru. Întreținerea ulterioară a infrastructurii companiei prin intermediul software-ului Synology este complet automatizată pentru a efectua copii de siguranță ale anumitor tipuri de date pe anumite mașini, la alegere, în mod regulat şi în același timp – de obicei noaptea, astfel încât încărcarea să nu fie nici măcar observată.

Desigur, aplicația Active Backup oferă posibilitatea de a monitoriza backup-urile în curs și de a verifica pe cele anterioare. Utilizatorii pot fi notificați la apariția oricărei erori de pe dispozitivele sale și poate trimite aceste rapoarte prin e-mail.

Ce include Active Backup Suite?

Active Backup Suite include mai multe soluții ce asigură un pachet de servicii complete. Astfel, Active Backup for Business ajută la realizarea de copii de rezervă în medii Windows, Linux sau mașini virtuale construite pe platformele VMWare și Hyper-V, Active Backup pentru Microsoft 365 face copii de rezervă ale datelor pe Exchange Online, OneDrive, Sharepoint și Teams, în timp ce Active Backup pentru Google Workspace face copii de rezervă ale datelor pe Google, Drive, Gmail, Contacte și Calendar.

Urmați regulile de backup 3-2-1

Standardul de aur în securitatea datelor este așa-numitul backup 3-2-1, care este urmat de companiile din întreaga lume. Conform acestui sfat, ar trebui să încercați să păstrați trei copii diferite ale copiilor de rezervă pe două medii diferite, una într-o locație diferită de cea originală. Asigurarea disponibilității continue a datelor, aplicațiilor și serviciilor va preveni pierderea de profit și deteriorarea reputației companiei dumneavoastră.

Obțineți ajutor de la serviciile in cloud

Pentru a realiza trei copii de backup pe două medii diferite, utilizarea serviciilor cloud a devenit recent răspândită și poate fi utilizată cu ușurință în combinație cu serverele Synology NAS și poate automatiza procesul de transfer de date, de exemplu, folosind Synology Cloud Sync. Acest lucru vă va securiza, de asemenea, datele împotriva dezastrelor naturale sau întreruperilor de curent în diversele locații ale companiei.

Pentru a putea beneficia de cele mai bune sfaturi pentru selectarea și configurarea soluțiilor Synology, vă invităm să contactați distribuitorii produselor noastre în România.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: