Analize

Brandul personal nu tine de ego

4 oct. 2011 2 min

Brandul personal nu tine de ego

Reading Time: 2 minute

Si-a construit un brand personal si profesional extrem de puternic pe o piata plina de orgolii. Aneta Bogdan, despre cum cladesti un brand personal.

Ce este brandingul personal?

Inseamna sa valorifici, intr-un fel sau altul, imaginea ta publica. Indiferent ca esti om de afaceri, media star sau om politic. A valorifica inseamna a scoate o forma de payback, de profit, pecuniar sau reputational, din aceasta imagine.

Exista asa ceva in Romania?

Da, exista. Politicienii platesc bani buni unor consultanti din afara care ii invata ce sa zica, ce sa nu zica, cum sa se imbrace. De asemenea, exista cativa consultanti locali care se ocupa cu sfaturi in constructia de imagine publica, insa businessul acesta este destul de discret. Exista si acei “lobbyisti” pentru anumite branduri personale, care le “vand” catre anumite companii pentru a deveni “purtatori de ima gine” (mai ales la nivelul agentiilor de publicitate), exista si anumiti “facilitatori” de expunere in media. Exista si psihologi, desigur. Dar putini dintre acestia chiar stiu branding si pot sa ajute la constructia unui astfel de brand sau la managementul acestuia.

Brandient are clienti pe acest segment?

Noi avem in acest moment doi clienti cu care facem branding personal, sunt foarte cunoscuti public. Fiecare din alt domeniu. La sfarsitul lucrului cu ei, acestia vor trebui sa isi ia destinul brandului personal in propriile maini si sa se raporteze la acesta ca la o afacere, daca vreti, separata atat de persoana cat si de “persona” lor, de rolul lor social. Un lucru trebuie insa spus aici: nu se poate face branding personal cu oricine. Asta trebuie stiut. Noi am refuzat clienti. Nu avea rost, plateau degeaba, nu puteam sa schimbam nimic, intr-un fel relevant. Natura umana, personalitatea, educatia unui anumit individ, inteligenta intelectuala si emotionala sunt tot atatea incertitudini cand vine vorba despre a invata pe cineva sa isi construiasca viitorul intr-un fel disciplinat. Imi place acest domeniu nou, sunt lectii noi de invatat aici, sper sa imi pot forma o echipa serioasa de consultanti din domenii umaniste diverse (psihologie, antropologie, sociologie, filosofie, chiar istorie) si, evident, din comunicare si business. Acum suntem doar trei oameni care ne ocupam cu asta, este doar inceputul. In viitor vreau chiar sa separ acest business de Brandient, cere competente profesionale putin diferite si are acest sens al discretiei pe care o companie mare de consultanta comerciala nu il poate asigura pentru un numar mare de clienti.

Care este valoarea adusa de brandingul personal? Cum te poate ajuta?

Un brand personal nu e o chestiune de ego, ci un demers strategic de a adauga valoare la ceva, la un scop. Are sens pe piata fortei de munca, fiindca poate sa creasca vizibilitatea si atractivitatea unui anumit individ pe aceasta piata. Si da, poate sa creeze si falsi eroi, si asta este posibil, nume umflate cu pompa de media si care, cand ajung sa dove – deasca ce pot, se dezumfla! Are sens pentru un CEO care conduce o companie si cu cat brandul sau este mai carismatic, cu atat interesul stakeholderilor pentru aceasta companie este mai mare si sansele acesteia mai bune. Pentru o vedeta inseamna direct “cash in”, in acest caz, efectul este imediat. Pentru un politician ar insemna constientizarea individului in cadrul formatului grupului (de exemplu, al partidului, care te poate ajuta sau te poate trage in jos, vezi imaginea intelectualilor in PDL in acest moment)

Citeste si:

Brandient Antreprenoriat in branding
Romania. Tara fara brand de tara

Aneta vazuta de Cristian -Kit- Paul Brandient

Aneta vazuta de Bogdan Naumovici 23 Communication Ideas

Aneta Bogdan- Despre schimbari

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: