fbpx
MarComm Marketing

Ce emisiuni TV preferă românii4 min

24/07/2020 3 min read

Ce emisiuni TV preferă românii4 min

Reading Time: 3 minute

Show-ul ”Românii Au Talent” de la Pro TV, ”Acces Direct” de la Antena 1 și ”Asia Express – Drumul Comorilor” au fost cele mai urmărite emisiuni TV în primăvara acestui an, arată clasamentul Content Power Ratings, realizat de Starcom România.

Liderul topului s-a modificat față de ediția din toamnă, starul sezonului fiind Românii Au Talent, emisiune ce deține supremația în trei dintre cele opt dimensiuni luate în calcul, în timp ce în cazul celorlalte a fost vorba despre o clasare în top trei.

”Românii Au Talent a fost mereu vedeta grilelor de primăvară încă de la lansare. În ceea ce privește audiențele TV, emisiunea se află la mare distanță de principalii concurenți, dar odată cu adăugarea tuturor dimensiunilor după care poate fi evaluată o emisiune, descoperim un competitor important care se situează destul de aproape de acesta. Este vorba despre Acces Direct, candidat ce nu vine din zona de maximă audiență, ceea ce face și mai interesantă competiția”, explică George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager la Starcom.

Acces Direct s-a menținut pe locul doi, iar Asia Express ocupă locul al treilea în top. Această poziție se datorează interesului foarte mare al consumatorilor de conținut TV de a afla cine a câștigat cursa, dar și a numărului de aprecieri primite în rețelele sociale – unde s-a situat pe locul doi.

Puterea Dragostei, liderul topului de toamnă, a pierdut teren față de sezonul anterior, în special din cauza scăderii performanței în ceea ce privește mențiunile în presă, dar și a scăderii volumului de conversație pe paginile de social media ale emisiunii.

iUmor este liderul de vizualizări în YouTube, la distanță considerabilă de următorul clasat.

Cu toate că a avut doar două difuzări în această perioadă, Chefi la Cuțite menține ridicat interesul fanilor, în special prin postările din social media.

Produsele de ficțiune-dramă ale celor două mari generaliste, Sacrificiul și Vlad se întrec pentru top, cu un mic plus pentru serialul Antenei 1, în special datorită contului de YouTube unde vedem un număr impresionant de vizualizări.

Survivor România, emisiunea ce a avut premiera la Kanal D în această primăvară, a atins poziția a 11-a în top, datorită numeroasele discuții care au avut ca subiect principal emisiunea.

Content Power Ratings – TV Performers

Emisiunile Pro TV rămân lider autoritar în clasament, având la bază audiențele TV. Antena 1 reușește să aducă pe ecran trei competitori serioși, față de unul singur în sezonul de toamnă, iar Acces Direct este singura emisiune din afara intervalului de maximă audiență prezentă în top.

Content Power Ratings – Social Media Performers

Pe prima poziție în social media se află emisiunea Acces Direct, la distanță mare față de următorul competitor, Asia Express – Drumul Comorilor. Se observă o asemănare de punctaj, de 5.0, între cele două emisiuni, Puterea Dragostei și Românii Au Talent. Cu toate acestea, Puterea Dragostei reușește să ocupe locul al treilea.

Content Power Ratings – Online Interest Boosters

Asia Express este emisiunea cu cele mai multe căutări în mediul online. Aceasta a atins punctul de maximum în luna aprilie. Pe locul al doilea s-a situat Puterea Dragostei, iar pe cel de al treilea Românii Au Talent – între cele două emisiuni fiind o diferență mare de punctaj, 5.0 vs. 3.4.

Content Power Ratings – In Sight Shows

Românii Au Talent este lider autoritar în topul show-urilor. Emisiunea se detașează față de competiție cu un scor de 6.9 și lasă astfel în urmă iUmor, pe locul doi, cu un punctaj de 2.4 și Puterea Dragostei, pe locul trei, cu un punctaj foarte mic, de 1.8.

Cum a fost elaborat clasamentul?

Algoritmul de calcul al Content Power Ratings a fost elaborat luând în calcul trei dimensiuni care au fost raportate la populația totală:

Indicele volumului de audiență (audience size) – calculat pe baza audiențelor TV la nivel național, numărul celor care urmăresc conturile de pe rețelele de socializare cât și numărul de vizionări ale clipurilor publicate pe conturile show-urilor de pe YouTube. Acest indice are o pondere de 50% în ratingul total.

Indicele implicării fanilor (involvement) – calculat pe baza numărului de aprecieri și distribuiri de către utilizatori ale conținutului pe rețelele sociale si numărul de căutari ale emisiunii pe motoarele de căutare. Acest indice are o pondere de 30% în ratingul total.

Indicele de promovare (advocacy) – calculat pe baza aparițiilor în presa scrisă și online și numărul de cometarii de pe conturile de socializare. Acest indice are o pondere de 20% în ratingul total.

Sursele de date utilizate in alcătuirea topurilor au fost: monitorizarea ZeList pentru vizibilitatea în presa scrisă și online, Social Tools™ pentru monitorizarea conturilor de pe rețelele de socializare, Kantar Media pentru datele de audiență TV și Google Trends pentru monitorizarea interesului pe motoarele de căutare.

Foto: © Vicente Barcelo Varona | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *