BizRemote by certSIGN Interviuri Lifestyle

Concerte live acasă, prin platforma Overground Showroom

17 apr. 2020 4 min

Concerte live acasă, prin platforma Overground Showroom

Reading Time: 4 minute

Agenția de management, booking și PR musical, Overground Music, a lansat platforma Overground Showroom, o bibliotecă video on demand dedicată concertelor, ce propune un serviciu similar altor platforme de streaming video, cum ar fi Netflix. Catalogul conține concerte live ale artiștilor din România, filmate full HD și cu sunet de înaltă calitate. Concertele sunt disponibile pentru streaming 24/7, iar veniturile generate de platformă sunt direcționate către artiști. Există patru variante de abonament: lunar, trimestrial, pentru șase luni sau anual, care oferă acces la toate concertele din biblioteca la care se vor adăuga, periodic, producții noi. Proiectul nu este dedicat exclusiv trupelor din portofoliul agenției, platforma fiind deschisă tututror artiștilor din România care au concerte filmate la parametrii de calitate stabiliți.

Iulia Pop, cofondatoarea agenției Overground Music, ne-a povestit mai multe despre această platformă și despre impactul pe care criza pe care o traversăm îl are asupra industriei muzicale.

Aveați în plan această platformă de mai mult timp sau a fost o formă de adaptare la anularea concertelor?

Aveam de mai demult ideea creării unei platforme online dedicată concertelor trupelor din Romania, însă n-am reușit să o punem în practică până acum. Odată cu anularea tuturor evenimentelor live, care reprezentau principala sursă de venit a artiștilor, am încercat să găsim soluții alternative pentru susținerea lor în această perioadă. Am deschis un magazin online de merchandise unde sunt disponibile tricouri, CD-uri, DVD-uri și ne-am concentrat toate eforturile în a pune pe picioare Overground Showroom. Primele producții disponibile sunt concerte ale trupelor: byron, The Mono Jacks, Luna Amară, Diamonds are Forever și Melting Dice. Două dintre ele: byron– byron nouă live la Cincșor și The Mono Jacks – Gloria la Arenele Romane, sunt în premieră și în exclusivitate doar aici. Avem în plan să adăugăm conținut nou în fiecare lună, așadar, dacă sunt artiști români care au concerte filmate și doresc să le adauge în biblioteca noastră online îi rugăm să ne contacteze.

Cum s-a născut această idee?

Ideea îi aparține colegului meu Codruț, care se ocupă de management & booking la Overground Music. El ne-a întrebat într-o zi: cum ar fi să facem un fel de Netflix pentru concerte, unde să găsești concerte filmate mișto cu artiștii din Romania, oare ar fi public pentru așa ceva.  Ne-a plăcut tuturor propunerea, mai ales că nu există servicii similare în Romania, și am început să căutăm soluții tehnicede implementare. Costurile erau foarte mari dacă voiam s-o construim de la zero, așa cum ne propusesem, așa ca am pus pe hold proiectul. Când s-au anulat toate evenimentele ca urmare a măsurilor luate de Guvern, ne-am dat seama că aceasta ar fi una dintre variantele prin care îi putem sprijini pe artiști în această perioadă. Așa că am reluat ideea de unde o lăsasem.

Cum  vedeți voi experiența unui concert live, trăită acasă?

Experiența unui concert vizionat acasă e cu mult diferită de cea din fața scenei și are, evident, plusuri și minusuri. Partea bună e că îl poți opri când vrei tu și îl poți vedea de zeci de ori, pe când live e mai greu să faci asta.

Pentru a trece peste această criză, artiștii trebuie să creeze cât mai mult conținut relevant în online: sa facă concerte live streamed pe canalele lor de social media, să-și facă muzica disponibilă pe toate platformele de distribuție digitală, în cazul în care nu există deja acolo , să vândă merchandise online. – Iulia Pop, cofondatoare, Overground Music

Care a fost impactul crizei pe care o traversăm asupra activității artiștilor pe care îi reprezentați?

Impactul a fost destul de puternic, dat fiind că toate evenimentele din perioada următoare au fost anulate sau reprogramate în toamnă. Încă nu știm cum va arăta vara, când majoritatea concertelor sunt la festivaluri, depinde foarte mult cum vor evolua lucrurile și cât de repede trecem de vârful epidemiei. Cum 95% din veniturile artiștilor provin din concerte, situația din păcate nu este foarte roz.

Ce variante au, pentru a merge mai departe?

Din punctul meu de vedere, pentru a trece peste această criză artiștii trebuie să creeze cât mai mult conținut relevant în online: sa facă concerte live streamed pe canalele lor de social media (Facebook, Instagram, YouTube), să-și facă muzica disponibilă pe toate platformele de distribuție digitală, în cazul în care nu există deja acolo (Spotify, Apple Music, Tidal, Deezer, Bandcamp șamd), să vândă merchandise online: CD-uri, tricouri, tote bags etc. De asemenea, să aplice pentru proiecte de finanțare inițiate de brand-uri (vezi Artist Rooms by BRD) sau de instituții ale statului (AFCN, Ministerul Culturii etc).

După atâtea săptămâni de izolare, publicul cu siguranță va fi mai dornic să iasă la evenimente. Cum majoritatea celor din primăvară au fost mutate spre sfâșitul verii/ toamnă, e posibil să avem o a doua jumătate a anului plină de efervescență culturală, să recuperăm cu toții ce am pierdut acum. Iulia Pop, cofondatoare, Overground Music

Cum te aștepți să arate sectorul evenimentelor artistice, după ce măsurile de distanțare socială vor înceta?

Mi-e foarte greu să-mi dau seama cum va arata lumea post-pandemie. E clar că măsurile de distanțare socială au creat schimbări majore în felul în care interacționăm unii cu alții și că vor lăsa urme în psihicul fiecăruia. Pe de altă parte, după atâtea săptămâni de izolare, publicul cu siguranță va fi mai dornic să iasă la evenimente, fie că vorbim de teatru, concerte sau festivaluri. Cum majoritatea celor din primăvară au fost mutate spre sfâșitul verii/toamnă, e posibil să avem o a doua jumătate a anului plină de efervescență culturală, să recuperăm cu toții ce am pierdut acum.

Ați simțit susținerea publicului în această perioadă?

Da, chiar am simțit-o și le mulțumim pentru asta. Au fost oameni care au scris pe paginile artiștilor și ne-au întrebat cum ne pot ajuta, au fost oameni care și-au cumpărat abonamente pe 1 an sau 6 luni la Overground Showroom, având încredere că vom veni constant cu producții noi și conținut de calitate. Și, nu în ultimul rând, au fost fani care și-au comandat tricouri ale trupelor de pe magazinul online, într-o perioadă în care știm cu toții că drumurile cele mai frecvente sunt până la supermarket-ul din colț și nicidecum la vreun concert sau festival.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: