fbpx
BizRemote Interviuri

Oportunitățile crizei: cerere în creștere pentru servicii de suport și noi angajări la CGS România6 min

02/06/2020 4 min read

author:

Oportunitățile crizei: cerere în creștere pentru servicii de suport și noi angajări la CGS România6 min

Reading Time: 4 minute

În limba chineză există un simbol pentru cuvântul “criză” care înseamnă pericol și oportunitate în același timp. Pentru unele companii, criza coronavirusului a dus la preluarea unor activități din piețe mai grav afectate de pandemie.

La Computer Generated Solutions (CGS) România, subsidiara locală a companiei americane cu acelaşi nume, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de outsourcing de pe piaţa autohtonă, pandemia a adus ocazia mutării aproape în totalitate a companiei și a angajaților în work from home și o creștere a cererii de servicii de suport.

Schimările globale și impactul dur al COVID-19 asupra țărilor din Asia a adus companiei clienți noi, iar creșterea activității va duce la noi angajări – circa 400 de oameni noi până în Septembrie, spune Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.

Cum se face trecerea de la perioada de restricții pentru diminuarea crizei COVID-19 la condițiile mai “relaxate” de după 15 mai?

Trecerea trebuie făcută cu precauție, pandemia nu a dispărut, iar regulile trebuie încă urmate cu strictețe. La CGS Romania am implementat deja o serie de măsuri pentru a menține siguranța și sănătatea angajaților noștri. În principiu ne dorim o întoarcere graduală; în acest sens vizăm să aducem înapoi mai ales colegii care sunt foarte noi în firma noastră și care au nevoie de mai mult suport în a-și desfășură activitatea, apoi vom redeschide site cu site, dar procentul de angajați pe care intenționăm să îi aducem înapoi, în total, în primul val nu va fi mai mare de 30%. Apoi așteptăm o bună perioadă pentru a fi siguri că siguranța angajaților este asigurată, că nu suntem sub amenințarea altei situații de infecție.

 

Cum vedeți evoluția mediului de afaceri local? Care ar fi cele mai potrivite măsuri pentru susținerea companiilor?

Sincer, inițial, eram mai pesimist, însă acum, odată ce se redeschid majoritatea activităților, mi-a revenit optimismul. Eu cred că multe companii și-au păstrat, la rândul lor, optimismul și nu au tăiat mult din costuri, în ceea ce privește angajații și planurile de investiții. De aceea, cred se vă recupera o mare parte din stagnarea aceasta de două luni. Dacă însă pandemia revine, cred că intram într-un scenariu economic apocaliptic, iar companiile vor tăia mult din tot ce pot pentru a optimiza costurile. Sper să nu ajungem acolo însă.

Cât despre măsuri, cred că statul trebuie să aibă măsuri clare de investiții în proiecte mari și operabile pe perioade lungi de timp (mai ales infrastructura de drumuri, spitale etc), trebuie să își mărească participarea în companiile strategice și mai ales cele listate la Bursă (deoarece Bursa nu mai este unde era), să investească în experiența digitală pentru interacțiunea cu populația și, de ce nu, să reglementeze relația de taxe cu cei care lucrează în străinătate deoarece ei într-adevăr ajută la a aduce bani în țară pentru consum, însă din ce în ce mai puțin. Într-adevăr sunt oameni care înclină balanța la voturi, dar tot ei nu plătesc taxe pe venituri deloc către România, însă au nevoi medicale și de educație pe care le rezolvă doar în România.

“Statul trebuie să aibă măsuri clare de investiții în proiecte mari și operabile pe perioade lungi de timp (mai ales infrastructura de drumuri, spitale etc), trebuie să își mărească participarea în companiile strategice și mai ales cele listate la Bursă, să investească în experiența digitală pentru interacțiunea cu populația.”

Care sunt până acum efectele crizei COVID-19 asupra companiei?

Principalul efect a fost că am avut ocazia să testăm mutarea aproape în totalitate a companiei și a angajaților în work from home și am avut ocazia să evaluăm ce înseamnă, la o scară mult mai mare, acest lucru și care sunt implicațiile. Acesta a fost un efect pozitiv. Un efect negativ este că, în tot acest timp, colegii noștri nu au avut zile libere, nu au luat concedii și îi simt obosiți.

Oferiți servicii pentru clienți din mai multe țări europene, dar și din SUA sau Canada, ce impact a avut pandemia asupra lor și cum s-a reflecat în business-ul CGS?

Piață americana, de exemplu, este o piață a cărei suport pentru produse și servicii este preponderent externalizat în Asia, în Filipine și India. Din nefericire, aceste țări au fost tare de tot afectate de COVID19, iar lipsa unei conexiuni de Internet acasă a făcut că oamenii acolo să nu prea poată să treacă în work from home. Așa că, piața americană a fost tare afectată pe segmentul de servicii. Cum s-a reflectat către CGS? CGS Romania a preluat mult dintre activitățile amintite și, de aceea, avem în plan să angajăm circa 400 de oameni noi până în Septembrie.

“Piața muncii se vă reorganiza și cred că multe persoane se vor reorienta în ceea ce privește cariera și vor ține cont de ceea ce s-a întâmplat în aceasta perioadă. Unele job-uri, care păreau sigure, vor da senzația de nesiguranță candidaților, în timp ce altele, care nu erau printre primele opțiuni, vor urca în topul preferințelor.”

Ați făcut angajări în perioada aceasta complicată. Cum a decurs tot procesul și ce schimbări vedeți pe piața muncii în continuare?

Practic am mutat în online toată experiență recrutării atât pentru siguranță angajaților noștri, cât și pentru candidați. Nu este neapărat ceva nou pentru CGS România, având în vedere că o parte din procesul nostru de recrutare se desfășură deja în acest fel. Piața muncii se vă reorganiza și cred că multe persoane se vor reorienta în ceea ce privește cariera și vor ține cont de ceea ce s-a întâmplat în aceasta perioadă. Unele job-uri, care păreau sigure, vor da senzația de nesiguranță candidaților, în timp ce altele, care nu erau printre primele opțiuni, vor urca în topul preferințelor. Se vor căuta foarte mult companiile care pot oferi cu ușurință candidatului experiență recrutării, angajării, training-ului cât și munca în sine de acasă.

Cum vedeți lumea după coronavirus? Care sunt cele mai importante schimbări ale mediului local de business?

Cred că și aceia care nu “gustaseră” din digital, acum au făcut-o și vor fi mult mai deschiși. Cred că acele companii care nu au procese digitale sunt acum obligate să le adopte deoarece și cei mai conservatori clienți le-o vor cere.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *