Antreprenori

Creatorii de aplicatii

3 iun. 2016 3 min

Creatorii de aplicatii

Reading Time: 3 minute
Szabi Szekely si Levente Szabo
Levente Szabo si Szabi Szekely / Foto: Beata Angyalosi

Nu au fost niciodata angajati, dar la putin peste 30 de ani fiecare, dau de lucru la 60 de persoane. Szabi Szekely si Levente Szabo dezvolta produse pentru software de mobil si la cativa ani de la lansarea propriului business au fost deja inclusi pe lista celor mai influenti 100 de creatori de aplicatii din Europa. 

Am aflat de Szabi Szekely in contextul Cannes Lions, cand reprezentanta locala a celebrului festival international de creativitate a anuntat ca a fost selectat in juriul de Mobile. Nominalizarea reprezinta o dubla premiera: este prima data in cei 11 ani de existenta a Cannes Lions Romania cand un roman este selectat sa jurizeze intr-o categorie atat de avangardista cum este cea de mobile, in plus, este prima data cand un jurat roman este selectat dintr-un alt oras decat Bucurestiul, confirmand astfel reputatia Clujului de centru universitar si de business cosmopolit.

Dincolo de senzationalul acestei reusite, am descoperit o poveste de business ce ii are protagonisti pe Szabi Szekely si Levente Szabo, doi tineri care de 11 ani conduc Halcyon Mobile, o afacere confirmata deja prin mai multe premii internationale, printre care FWA Mobile of the Day pentru aplicatiile MimeChat, Tweet7 si Dollarbird, o nominalizare in The Appsters Awards 2013 (Most Innovative App) si prezenta in Top Mobile Developers Worldwide, creat de Clutch.co, care i-a inclus si pe lista celor mai influenti 100 de creatori de aplicatii la scara europeana, precum si un portofoliu vast de clienti in proportie de 95% activi pe piete din strainatate.

Povestea lor a inceput in Sighisoara inca din liceu, cand stiau deja ca vor sa construiasca ceva impreuna. Apoi, in 2005, cand Szabi a inceput la Cluj Facultatea de Matematica si Informatica, la Universitatea Babes-Bolyai, iar Levente era in anul doi, au gasit kitul de dezvoltare de software de la Nokia si de atunci au fost pur si simplu fascinati de posibilitatea de a scrie aplicatii pentru telefoane mobile. Primul Nokia 3650 cumparat second hand l-au schimbat pe un iPhone in 2008 si in scurt timp s-a schimbat totul. Tot atunci au angajat si primii oameni in echipa. Apoi, an de an, au crescut intr-un ritm natural, ajungand in prezent la o echipa de aproape 60 de angajati, specializata in crearea de produse mobile first-end to end, in paralel cu crearea primelor produse proprii, dintre care primul a fost Dollarbird (o aplicatie de tip calendar pentru administrarea finantelor), lansat in 2013. In prezent, echipa Halcyon Mobile lucreaza la lansarea celei de-a treia versiuni a acestei aplicatii, a carei dezvoltare a reprezentat un moment foarte important in viata companiei.

Intrebati de inceputurile businessului, cei doi se incadreaza in tiparul clasic: au avut o idee, au muncit mult sa o puna in practica, nu a dat roade din prima, au pus si mai multa munca si abia apoi lucrurile au inceput sa functioneze asa cum si-au dorit. Au inceput in 2005, cand telefoanele mobile nu erau asa de “smart”, dar au vazut potentialul si au insistat; in plus, fiind inca studenti la acea vreme, fara responsabilitatea unor angajati, si-au si permis sa experimenteze mult. La inceput nu a fost un singur lucru greu. Au fost mai multe, dar toate s-au rezolvat cu trecerea timpului.

Au inceput prin a cauta clienti pe o plaftorma online de proiecte, care facea legatura intre “angajatori” si experti. Bineinteles ca la inceput au avut parte si de o gama larga de “primi clienti” care aveau doar idei marete, dar dispareau inainte sa se concretizeze ceva sau uitau sa plateasca. Cu timpul, au inceput sa recunoasca aceste tipologii. In plus, a fost nevoie si sa-si faca loc pe o piata destul de aglomerata, cu multi programatori care se luptau pentru aceleasi proiecte. Dandu-si seama ca nu puteau concura cu ei la pret, au ales sa se concentreze pe calitate. O alta dificultate pe care au avut-o de depasit la inceput a fost prejudecata unor clienti care considerau ca, daca lucreaza cu o companie din Europa Centrala si de Est, atunci isi pot permite cea mai buna calitate la cel mai mic pret posibil. La zece ani de la momentul lansarii au ajuns sa depaseasca astfel de prejudecati si sa fie remunerati pe masura, la momentul acesta cea mai mare provocare fiind impartirea resurselor intre clientii agentiei si propriile produse pe care vor sa le dezvolte.

Halcyon Mobile

  • Anul lansarii: 2005
  • Echipa: 60 de persoane
  • Clienti: 95% sunt din strainatate
  • Portofoliu de clienti: SmartUp.io / Founders Forum, Red Bull Media House, Smith Hotels, SigFig,
  • Ryalto, R/TRIBE, Edge Ski

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: