Companii

Croitori de productie publicitara

4 oct. 2013 9 min

Croitori de productie publicitara

Reading Time: 9 minute

<p> <strong>PASIUNE DINCOLO DE TIPARE</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Octavian Falceanu, actionarul AdProduction, a gasit in afaceri formula castigatoare: proiecte personalizate pe masura clientilor, fara a uita sa investeasca mereu in propria companie.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Care au fost cele mai importante momente ale companiei de la inceputuri si pana in prezent?</strong></p> <p> Imi amintesc cu drag inceputurile, eram patru oameni intr-o casa din Pavlov, oameni care imi sunt si acum alaturi. Initial am facut intermedieri, cunosteam piata de tipar si am exploatat acest lucru. Primul pas important l-am facut insa cand am decis sa fac si productie. Cred ca de aici a inceput totul, eram intr-un apartament cand am achizitionat primul printer. Imi aduc aminte perfect cum a ajuns printerul in fata blocului si cum nu incapea in lift, singura optiune au fost scarile. A fost ca in imaginea similara, care a circulat pe internet, cu o Dacie incarcata cu bagaje, frigider, televizor. Cam asa eram si noi. Tipic romanesc, ne-am descurcat si am montat primul printer intr-un apartament cu trei camere. Cred ca totul a venit treptat, productia mi-a deschis noi oportunitati, noi nise de exploatat: printul in format mare atat outdoor, cat si indoor si ulterior partea de semnalistica. Asa se face ca in 2008 am parasit apartamentul si ne-am mutat intr-un spatiu mult mai adecvat pe platforma AlfaProdforest, unde aveam pentru prima data hala mult asteptata si unde am inceput  sa ne jucam mai mult, sa mesterim lucruri si ne-am dat seama ca putem face mai mult decat printuri. Acela a fost momentul in care am decis sa facem si semnalistica. Intre timp, investitiile in utilaje au continuat. Pentru astfel de afaceri, ca sa performezi ai nevoie de o productie sustinuta de tehnologie.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cu ce s-a diferentiat AdProduction in piata fata de concurenta?</strong></p> <p> Desi suna a lipsa de modestie, am avut fler sa construiesc o echipa de profesionisti, care in acest moment fac diferenta. Mereu am spus ca investitiile in echipamente au nevoie sa fie corelate cu investitiile in oameni. In productia publicitara mai mult ca in alte industrii este foarte importanta calitatea pachetului pe care il oferim clientilor nostri. Cel mai important lucru este sa livrezi ceea ce ai promis, cand ai promis si cum ai promis. Eu spun ca in proportie de 95% asta se intampla la noi. Daca te mentii la acest nivel, nu ai cum sa dai gres. La fel de important este faptul ca toti colegii din echipa constientizeaza acest lucru si se dau peste cap ca lucrurile sa ramana asa, indiferent de zi, de ora sau de client. Daca nu te implici total de dimineata pana… dimineata, nu ai nicio sansa de a rezista pe piata. Este nevoie sa fii destul de flexibil ca sa te poti mula pe cererea pietei. Pe partea de display-uri customizate este mai complicat decat la print pentru ca nu vine o macheta pe care o tiparesti, ci iti trebuie o echipa de proiectare foarte buna, o echipa de productie foarte buna, o echipa de montaj foarte buna. Toate acestea fac diferenta.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat au contat investitiile in echipamente in dezvoltarea businessului Ad Production?</strong></p> <p> Impreuna cu resursa umana, investitiile au reprezentat motorul businessului. Anul acesta am investit intr-un nou echipament de print Durst, singurul care ne lipsea din servicii, si anume imprimare direct pe material. Este in acest moment cel mai bun echipament din lume pe segmentul lui, este un fel de Rolls-Royce al printului digital si e <strong>singurul </strong>in acest moment din Romania si Balcani. Am cumparat acest echipament pentru ca am crescut foarte mult pe partea de standuri si display-uri full customizate (POSM) si aveam nevoie de un echipament care sa fie un suport pentru aceasta crestere. Am fost si am testat mai multe echipamente si tehnologii, iar acesta s-a dovedit a fi cel mai bun. Cu siguranta se vor mai aseza lucrurile in piata acum; cu instalarea acestui echipament, se vor impune noi standarde de calitate.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care este filosofia firmei?</strong></p> <p> Imi place sa spun ca avem un business sanatos, pentru ca am crescut treptat in aproape 11 ani, nu prin boomuri. Este sanatos pentru ca ne-am ambitionat sa mentinem calitatea serviciilor si sa nu facem compromisuri. Clientii nostri raman cu noi an de an, ne provocam unii pe altii si evoluam impreuna, ceea ce ne ofera o motivatie sporita. Este sanatos pentru ca avem langa noi o echipa sudata, formata in timp, din oameni talentati si – foarte important – pasionati de aceasta industrie. Am stiut sa crestem frumos si impreuna am reusit sa rezistam in anii de criza si sa devenim chiar mai puternici. Cred ca avem bun simt pentru meseria aceasta si ne pasa.</p> <p>  </p> <p> <strong>A ajuns afacerea la dimensiunile pe care le-ati planificat?</strong></p> <p> La inceput a fost un avant tineresc si ulterior a devenit pasiune, insa nu m-am gandit ca voi ajunge pana aici, mi-am depasit daca vreti asteptarile pe care le aveam in 2002, cand am infiintat AdProduction. Astazi vad altfel lucrurile si sigur ca am alte asteptari daca este sa ma raportez la cele de acum. Pot spune ca mai este un pic pana unde imi doresc sa ne pozitionam.</p> <p>  </p> <p> <strong>AdProduction foloseste inovatiile din productia publicitara pentru a sustine creativ campaniile neconventionale ale clientilor sai. Produsele sunt personalizate, exact ca in croitoria de lux, pe gustul clientului.</strong></p> <p> PENTRU OCTAVIAN FALCEANU, ultimii 11 ani au avut suisuri si coborasuri, dar nimic nu i-a stirbit increderea in businessul pe care l-a fondat. AdProduction ofera servicii de print outdoor si indoor, alaturi de produse de semnalistica si POSM-uri, dar la acestea se adauga si alte competente – de la design la productia in house si ulterior, pana la montaje in locatiile clientilor. In opinia lui Falceanu, tiparul digital are o paleta foarte larga si deschide noi piete. “Nu exista constrangeri legate de cantitati, ne permitem sa facem segmentari asa cum facem in online. De ce sa facem o campanie nationala cu acelasi layout, cand ne putem adresa diferit in functie de regiuni, de exemplu?”</p> <p>  </p> <p> Un alt atu al companiei este versatilitatea materialelor. La AdProduction se pot printa layout-uri diferite pe materiale diferite (forex, sticla, lemn, metal, parchet, gresie, faianta, tapet). Materialele pot fi alese in functie de locatiile in care se desfasoara campania. “Sunt constient ca e nevoie de educare in acest sens, pentru ca oamenii de marketing sa afle ca pot face o diferenta majora prin productia publicitara in campaniile pe care le conduc. Asta ne dorim sa aratam oamenilor – beneficiile pe care le pot avea daca ies din zona de confort si se apleaca mai mult spre zona de productie, unde este mult loc pentru a fi relevant si creativ”, spune fondatorul AdProduction.</p> <p>  </p> <p> Cel mai greu an pentru business a fost 2010, cand criza a reasezat piata. “Imi place sa cred ca cine a spus ca in vreme de restriste se nasc cele mai mari oportunitati a avut dreptate. La noi asa a fost, mi-am dat seama ca am doua variante: fie inchid si ma apuc de altceva, fie este timpul sa regandesc businessul”, marturiseste Falceanu. Cu ceva timp in urma, daca bugetele de outdoor scadeau dramatic, lucrurile incepeau sa se miste pe partea de trade, iar toata promovarea s-a mutat la raft. Si atunci AdProduction a mizat pe diversificarea serviciilor. “Constanta a fost pasiunea pentru acest business, pentru ca imi place foarte tare ce fac. Stiu ca suna a cliseu, dar este cat se poate de adevarat ca din pasiune vin forta si energia pentru a gasi solutii si am descoperit ca lucrurile incep sa se lege foarte bine. Am stiut exact ca suntem pe drumul cel bun cand am primit felicitari de la clienti pentru munca depusa”, povesteste Falceanu.</p> <p>  </p> <p> Evolutia businessului se datoreaza atat investitiilor din ultimii ani, cat si extinderii portofoliului de servicii. In momentul de fata tehnologia permite companiei sa abordeze proiecte mai ample sau mai complexe decat putea face acum cativa ani. Dezvoltarea departamentului de proiectare cu oameni cu experienta face posibila abordarea oricarui proiect pe orice material. “Sunt clienti care au ajuns la noi cautand un furnizor si au gasit un partener, asa se face ca avem clienti de peste 10 ani”, mai spune fondatorul AdProduction.</p> <p>  </p> <p> Prezenta utilajului Durst in portofoliul firmei – echipament unic pe piata din Romania – schimba ierarhiile, pentru ca o astfel de tehnologie vine la pachet cu noi precepte despre calitate. Mai mult decat atat, permite si atingerea de noi valente in productivitate. “Valorile companiei noastre s-au intrepatruns perfect cu atributele acestui echipament si rezultatul acestei investitii majore a fost pozitionarea noastra ca unul dintre liderii pietei de profil”, arata Falceanu. Pentru indoor, cel mai important aspect este faptul ca AdProduction poate realiza acum display-uri din carton ondulat cu imprimare direct pe material, fiind singura companie de pe piata care o poate face la acest nivel de calitate si productivitate. “Ce este inovator la acest echipament este faptul ca face posibila printarea pe cele mai diverse suporturi la rezolutia unei fotografii de arta cu o viteza specifica pentru o productie de masa”, mai spune el. Ingredientele reusitei au fost, pentru AdProduction, creativitatea, profesionalismul, orientarea 100% catre rezultat, proximitatea si dorinta de a fi mereu 100% la zi cu cele mai noi tehnologii.</p> <p>  </p> <p> <strong>ANTREPRENORIAT SOLITAR</strong></p> <p>  </p> <p> Octavian Falceanu este singurul actionar al companiei AdProduction. “Este bine pentru ca sunt singur, iar ceea ce imi propun pot pune imediat in practica. Dezavantajul este ca sunt singur si cand vorbim de investitii. Traiesc si respir acest business. Sa fiu antreprenor imi permite sa trag liniile propriului destin. Dar in acelasi timp ma face sa fiu mai responsabil, fiindca de mine depinde si destinul echipei mele.”</p> <p>  </p> <p> L-a ajutat faptul ca mereu a ales sa fie om inainte de a fi sef. Pentru Falceanu, cel mai important capital sunt categoric oamenii. “Am stiut sa aleg oameni frumosi care au crescut odata cu compania si au facut-o temeinic fara salturi peste etape. Sunt oameni cu care impartasesc aceleasi valori de peste 10 ani si care nu au vanat un salariu mai mare sau o pozitie mai buna. Sunt oameni pe care ii motiveaza profesia in primul rand si dorinta de a fi cei mai buni. Avem respect pentru lucrul bine facut, construim valoare si ne ferim de mediocritate.”</p> <p>  </p> <p> Obiectivul fiecarui proiect derulat de AdProduction este cresterea businessului clientului. Si asta se reflecta in succesul companiilor din portofoliul companiei, standardul serviciilor si al produselor oferite si calitatea echipei. “Suntem pentru relatiile de lunga durata. Stabile, oneste, relatii construite in timp si consolidate prin incredere, respect reciproc si treaba bine facuta. Asa se explica lista de prieteni. Asa ne place sa ii numim, desi ei oficial se numesc «clienti»”, concluzioneazaOctavian Falceanu.</p> <p>  </p> <p> <strong>Oamenii-cheie</strong></p> <p>  </p> <p> Octavian Falceanu are alaturi o echipa sudata, oameni pe care se poate baza. Spune despre ei ca lucreaza cu profesionalism si energia necesara pentru a creste businessul mai departe. Regula dupa care functioneaza compania si echipa este aceea de a nu se abate de la principiul lucrului bine facut, de la calitate si de la respectul fata de clienti, colegi sau colaboratori.</p> <p>  </p> <p> STEFAN CIOBANU – printing manager, este inca de la inceputul companiei alaturi de Octavian Falceanu si are peste 12 ani de experienta. Este omul pragmatic care gestioneaza intreg fluxul de pe toate echipamentele, el este cel care decide ce si in ce moment intra la print. Este responsabil de toate cele 6 echipamente de print, stie exact incarcarea de pe fiecare masina, face estimari legate de timp si reuseste sa ii impace pe toti cu mult tact si fler. Se vad clar experienta si daruirea, este un om dedicat 100%.</p> <p>  </p> <p> MARIAN BRATU –sef departament proiectare, este in companie de 7 ani, a crescut armonios odata cu compania, iar acum coordoneaza departamentul de DTP si Proiectare. “El este omul la care mergem cu ideile noastre sau ale clientilor, iar el le diseca, le intoarce pe toate partile si ne ajuta sa le dam contur”, spune Falceanu. El decide structuri, materiale, tehnologii, imparte proiectul pe activitati si costuri. Are o personalitate puternica, este autodidact, in permanenta cautare de cunoastere. Este extrem de riguros cu tot ceea ce face. Nu-I lipseste creativitatea, are intotdeauna solutia potrivita pentru fiecare proiect.</p> <p>  </p> <p> MARIA GHEORGHITA –marketing & PR manager, este in companie de aproape 5 ani, a venit cu o experienta bogata in client service si pana anul acesta a gestionat cu succes cateva dintre cele mai importante conturi. “Ulterior am descoperit ca este un om cu viziune, care poate gasi noi oportunitati de business. Pentru ca si ea a simtit nevoia unei schimbari, am decis impreuna sa se ocupe de comunicarea si promovarea businessului. A fost perfect match: cunoaste foarte bine businessul, are toate notiunile despre relatia client – companie si are un masterat in marketing si comunicare”, spune despre ea Octavian Falceanu. Este perfectionista, are o normalitate si o emotie pe care le transmite cu multa naturalete celor din jur. Vorbeste cu multa pasiune despre implicarea si daruirea pentru aceasta industrie.</p> <p>  </p> <p> LIVIU VLADAN – director executiv, este in companie inca de la inceputuri, din 2002. Un profesionist care s-a dezvoltat continuu si a reusit sa aduca un improvement major businessului. Este persoana care de ceva vreme il inlocuieste cu succes pe Octavian Falceanu. Este omul care coordoneaza intreaga activitate din firma, se asigura de buna functionare si coabitare a tuturor departamentelor. Este un om echilibrat, care reuseste sa managerieze cu calm activitatile curente, dar si situatiile tensionate, uneori chiar mai bine decat as face-o eu.</p> <p>  </p> <p> AMALIA PANTER – director vanzari, este cea care a intregit echipa anul acesta. Coordoneaza departamentul de vanzari si are in grija cel mai important asset al businessului: relatia client – companie. Este un om entuziast, preocupat sa dezvolte capacitatile oamenilor de vanzari si dispune de energia necesara sa-I motiveze pentru ca fiecare din ei sa-si maximizeze potentialul.</p> <p>  </p> <p> GEORGE STOICA – sef productie, este mana de fier din hala de productie, care organizeaza munca colegilor din acest departament. El este cel care decide si care se asigura ca toate activitatile sunt in timpii agreati. Tot el este responsabil si urmareste ca fiecare operatiune sa se desfasoare sub stindardul calitatii. Este un foarte bun organizator, un lider care a reusit sa formeze o echipa de productie care acum livreaza valoare la fiecare proiect.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: