Marketing

Goodvertising: la ce e buna publicitatea?

4 oct. 2013 3 min

Goodvertising: la ce e buna publicitatea?

Reading Time: 3 minute

<p> Lui <a href=”http://www.thomaskolster.com „>Thomas Kolster</a> nu-i place publicitatea. Mai exact, uraste 99% din ceea ce se face in publicitate. De la aceasta idee si-a inceput cartea, in care a cautat sa adune 1% dintre campaniile care fac diferenta si conteaza cu adevarat – cele de goodvertising.</p> <p>  </p> <p> Intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru Revista Biz, Thomas Kolster vorbeste despre goodvertising, conceptul care incearca sa scoata la lumina o alta fata a publicitatii si cartea omonima.  </p> <p>  </p> <p> Thomas va fi prezent la Zilele Biz, in ziua dedicata Media&Marketing (15 noiembrie) si va vorbi despre “Goodvertising – because advertising is no good”.  </p> <p>  </p> <p> <strong>Care este ideea de la care a luat nastere “Goodvertising”?</strong></p> <p> Dupa 13 ani in industria de comunicare, a venit si pentru mine, ca pentru orice alt creativ, momentul sa ma intreb: cu ce ma diferentiez? Ce fac eu “altfel” fata de restul colegilor din industrie? Da, promovez deodorante cu parfum de trandafir. Da, ademenesc oamenii sa se indoape cu cheeseburgeri, desi ar trebui sa se gandeasca de doua ori inainte sa-i manance.  Factorul declansator s-a ivit cu ocazia conferintei pe probleme de mediu Cop15, ce a avut loc in Copenhaga. Eram atat de dezamagit de lipsa de viziune manifestata de liderii nostri politici, incat m-am intrebat: de ce noi, industria de advertising, care am fost atat de prolifici in a promova consumerismul, folosindu-ne de aceleasi instrumente, de ce nu am spune si povestea unui viitor sustenabil? Un viitor care sa nu fie determinat de cat castigam, ci in functie de cat de fericiti suntem. In ziua de azi, fondurile de care dispun corporatiile sunt mai mari decat cele guvernamentale, deci ganditi-va ce s-ar intampla daca doar cateva, ca sa nu spun toate dintre marile companii, si-ar pune inventivitatea, produsele si mijloacele de advertising in slujba binelui?</p> <p>  </p> <p> <strong>Cui recomanzi sa citeasca “Goodvertising”?</strong></p> <p> Ne confruntam cu provocari imense si ca sa le rezolvam trebuie sa lucram impreuna, asa ca sper ca toti cei care lucreaza in agentii, corporatii, fundatii, organizatii nonprofit sau agentii guvernamentale vor avea de castigat citind aceasta carte.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cu ce iti doresti sa ramana cei care iti citesc cartea? </strong></p> <p> As fi extrem de incantat daca oamenii chiar s-ar gandi de doua ori inainte de a actiona. M-as bucura daca ar despica firul in patru si s-ar gandi ce pot face diferit. M-as bucura daca ar face campanii in beneficiul oamenilor. M-as bucura daca ar fi in stare poarte conversatii cu adevarat relevante, nu doar de dragul audientei de televiziune.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum ai ales cele 120 de campanii prezentate in Goodvertising? </strong></p> <p> A fost multa munca si am avut o groaza de dezbateri in interiorul echipei. Mi-am dorit ca lucrarea aceasta sa fie una inspirationala, sa le arate oamenilor ce se poate face in actualul context – prin urmare, ideea creativa a fost piesa centrala in procesul de selectie. Cand vine vorba de “goodvertising”, formele de manifestare a creativitatii sunt nelimitate. In trecut, o carte de acest gen ar fi fost impartita in capitole in functie de canalele media: print, TV. In goodvertising este vorba despre tot procesul, de la cum un produs este facut pana la cum este promovat. Advertisingul este numai varful aisbergului. Din ce in ce mai mult conteaza restul povestilor, cele care construiesc produsul. Recent, Coca-Cola a lansat o campanie despre obezitate si a recunoscut ca produsele sale sunt partial de vina. Compania a ales sa vorbeasca deschis despre aceasta problema in loc sa se ascunda de ea. Pentru mine a fost esential sa inteleg toate aceste aspecte cum se cuvine si sa arat ca este nevoie de o abordare diferita a lucrurilor. Am facut campanii de peste tot din lume. Am vrut sa arat ca sustenabilitatea este o problema globala si ca se nasc solutii locale excelente. In cele din urma, trebuie sa mentionez ca am cautat sa acopar domenii si probleme diferite.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce inseamna conceptul de “goodvertising”? </strong></p> <p> Goodvertising reprezinta felul meu de a arata cum advertisingul poate fi o forta a binelui si cum, facand bine pentru oameni, poti face bine si pentru brandul tau. Nu este un concept idealist; facand “goodvertising” poti face afaceri mai bine. Goodvertising-ul le ofera brandurilor posibilitatea de a spune o poveste care sa le diferentieze, sa atraga noi clienti, sa invinga concurenta, sa creasca afacerea, sa stimuleze inovatia. Goodvertising-ul scoate brandurile din paradigma trecutului si le asigura un viitor sustenabil pe termen lung”.</p> <p>  </p> <p> <strong>CARTE DE VIZITA: THOMAS KOLSTER</strong></p> <p>  </p> <p> Fondator al <a href=”http://www.goodvertisingagency.com”>The Goodvertising Agency</a> si <a href=”http://www.wheregoodgrows.com”>WhereGoodGrows</a>, prima platforma colectiva din lume dedicata solutiilor de comunicare sustenabila, <a href=”http://www.thomaskolster.com „>Thomas Kolster</a> este autorul “<a href=”http://www.Goodvertising.info”>Goodvertising</a>” (Editura Thames & Hudson, 2012), carte ce ne arata cum publicitatea poate face bine atat pentru branduri, cat si pentru oameni si planeta pe care traim. “The Huffington Post” l-a numit “lider inspirational’. A facut parte din jurii ale unor competitii precum D&AD, Creative Circle Award si Ethic Mark Award. Participa in calitate de speaker la conferinte din industria de comunicare si scrie constant pentru “The Guardian” si cateva publicatii de business si advertising.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p>  </p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: