CSR Interviuri

CSR masurat in 50 de milioane de euro pe an

12 iun. 2014 6 min

CSR masurat in 50 de milioane de euro pe an

Reading Time: 6 minute

Incepand de anul acesta, Bayer isi dezvolta implicarea in proiecte de responsabilitate sociala in Romania. Ilinca Burlan, director de comunicare la Bayer Romania si Bulgaria, a acordat revistei Biz primul interviu al companiei pe 2014 si primul din pozitia ocupata in companie.

DT__4157
Ilinca Burlan, director de comunicare, Bayer Romania si Bulgaria

Ati dezvoltat in aprilie anul acesta primul proiect de CSR al Bayer in Romania. Despre ce este vorba mai exact?

In trecut, copiii incepeau sa invete limbi straine de-abia in cel de-al 5-lea an de scoala. Astazi, multi copii incep sa invete cel putin o limba straina inca de foarte mici si astfel isi dezvolta talentul in acest domeniu inca din perioada ce precede scoala. Bayer a imbratisat acest principiu de baza si in acelasi mod desfasoara activitati depromovare a stiintei in scoli.

Atat la nivel global cat si in tarile in care activeaza, Bayer organizeaza numeroase programe atractive pentru copii. In Germania, de exemplu, sponsorizarea educatiei in scoli este bazata pe trei piloni. Primul, “Fundatia Bayer” este un program pentru sprijin scolar, care sustine scolile din apropierea birourilor Bayer din Germania. Cel de-al doilea este reprezentat de “Laboratoarele Bayer” (BayerLab) care permit elevilor sa efectueze in mod independent experimente extrem de interesante in domenii precum sanatatea, protectia si cultivarea plantelor, materiale plastice sau protectia mediului inconjurator. Toate aceste experimente se fac sub supraveghere profesionala, in prezenta profesorilor si a educatorilor. Cel de-al treilea program Bayer de sustinere a stiintei in randul copiilor si tinerilor estesuportul acordat de companie in concursurie de cercetare destinate elevilor, cum ar fi Olimpiada Internationala de Biologie sau Olimpiada Internationala de Chimie.

O initiativa internationala pentru sponsorizarea invatamantului scolar este programul „Making Science Makes Sense / “Cum sa dai sens stiintei” „, care a fost introdus in Statele Unite in 1995. 1200 de angajati Bayer viziteaza diverse scoli in mod regulat, in calitate de voluntari, pentru a le arata copiilor cat de interesantepot fi stiintele naturale. Datorita succesului imens inregistrat in Statele Unite, proiecte similare au fost introduse in Brazilia, Cehia, Danemarca, Ungaria, Japonia, Polonia, Slovacia, Suedia, Elvetia, Taiwan, Turcia si Marea Britanie.

„Laboratorul de Stiinte Bayer” desfasurat anul acesta la Bucuresti reprezinta o faza pilot a acestui tip de proiect pe carene dorim sa il lansam si in Romania pentru copiii romani.

In acest an, proiectul a facut parte din programul national „Scoala Altfel: Sa stii mai multe, sa fii mai bun!” iar, incepand de anul viitor, proiectul va fi implementat anual in aceasta perioada a anului. In 2014, proiectul s-a desfasurat in prima jumatate a lunii aprilie, in zona centrala a parcului Lumea Copiilor, langa intrarea in Palatul National al Copiilor.A fost un real succes si o mare bucurie sa observam rezultatele.Au participat peste 700 de copii insotiti de profesori si parinti iar zambetele de pe chipurile lor, curiozitatea vie si autentica ne-au aratat cat de important este acest proiect pentru copii. O etapa importanta a proiectului a fost campania de informare desfasuratape parcursul catorva zile in toate scolile din Bucuresti. In fiecare scoala, profesorii si copiii au fost informati cu ajutorul afiselor si materialelor informative despremodul in care se pot inregistra si participala experimentele din cadrul Laboratorului de Stiinte Bayer.

Proiectul a fost conceput cu scopul de a face stiintele exacte cat mai atractive pentru elevii din clasele primare astfel incat acestia sa se apropie in mod natural de doua domenii de studiu aparent rigide pentru majoritatea – chimia si biologia. Mai mult decat atat, experimentele pe care elevii le-au realizat in cadrul Laboratorului de Stiinte de la Bucuresti i-au ajutat sa inteleaga importanta unei vieti sanatoase prin descoperirea vitaminelor care exista in diversele fructe sau sa se bucure de efectele spectaculoase pe care le pot da combinatiile dintre diferite substante de uz alimentar.

Copiii au fost implicati activ in experimentele realizate cu sprijinul a sase olimpici care le-au fost mentori pe parcursul intregii saptamani. Experimentele au fost adaptate la varsta si la capacitatea de intelegere a elevilor participanti. De exemplu, copiii au putut descoperi cum se alege solul potrivit pentru diferite tipuri de plante in functie de nivelul PH-ului sau cum se extrage clorofila dintr-o frunza.

Ideea proiectului se bazeaza pe strategia de comunicare globala a Bayer Group pentru 2014 care plaseaza Stiinta si Cercetarea in centrul istoriei si valorilor Bayer. Sa actionam ca buni cetateni face parte din misiunea noastra „Bayer: Stiinta pentru o viata mai buna”. Accentul pe educatia in stiinta este de asemenea un aspect principal al strategiei noastre de comunicare pentru Romania si Bulgaria.

Intregul demers al Bayer pentru dezvoltarea stiintei in lume consta in contributia permanentala o viata mai buna. Cea mai puternica motivatie pentru Bayer, de-a lungul istoriei sale, a fost aceea de a gasi cele mai potrivite solutii pentru sanatatea oamenilor, a animalelor si a plantelor si de a creadispozitive avansate, bazate pe cele mai inalte tehnologii, necesare in tratarea diferitelor afectiuni sau pentru protectia mediului.

Anul trecut, Bayer a sarbatorit 150 de ani de existentapusi in slujba unei vieti mai bune la nivel global. In Romania, precum si in orice alta parte a lumii, Bayer nu ar fi putut propune un altfel de proiect decat unul a carui esenta se afla in stiinta si cercetare. De aceea, am creat “Laboratorul de Stiinte Bayer”, un proiect emblematic pentru Bayer la nivel global.

Este primul proiect de CSR al Bayer in Romania?

Laboratorul de Stiinte nu este primul proiect de responsabilitate sociala. Bayer deruleaza constant astfel de proiecte in Romania. Pana in prezent insa, comunicarea acestor proiecte a fost realizata in principal la nivelul fiecarui subgrup al companiei. Dupa cum stiti, Bayer are o structura complexa si include subgrupurile Bayer Healthcare, Bayer CropScience si Bayer Material- Science. Incepand cu acest an, Bayer se concentreaza din ce in ce mai mult si

In Romania pe dezvoltarea si comunicarea programelor de responsabilitate sociala la nivelul intregului grup in domenii cheie pentru dezvoltarea societatii, cum sunt educatia, sportul si mediul. Ne dorim ca Laboratorul de Stiinte Bayer sa reprezinte punctul de plecare pentru alte proiecte similare, axate pe educatie, pe care ne-am propus sa le dezvoltam in Romania pe termen mediu si lung.

Cat de puternica este componenta de CSR la nivelul grupului Bayer? Ce resurse aveti alocate in acest domeniu?

Responsabilitatea sociala este o piatra de temelie a filosofiei de companie si a strategiei noastre generale. In plan financiar, se investesc in fiecare an aproximativ 50 de milioane de euro pentru proiectele de dezvoltare sociala. Din acestia, in 2013, peste 14 milioane au fost alocate sprijinirii dezvoltarii domeniilor educatie si stiinta la nivel global. De exemplu, Fundatia Bayer pentru Educatie si Stiinta, care sprijina tinerii oameni de stiinta precum si cercetatori renumiti la nivel mondial, ofera periodic burse de studiu si cercetare. In 2013, fundatia a aprobat in total finantarea cu peste 2 milioane de euro a acestui tip de activitati. Pot spune ca, in Romania,peste 50% din bugetul de comunicare va fi investit in actiuni de responsabilitate sociala la nivelul grupului de tari si ca vom incerca, prin activitatile pe care le vom dezvolta, sa ne apropiem de toate zonele in care Bayer si-a lasat amprenta la nivel global prin contributia sa la o viata mai buna – educatie, mediu inconjura tor, sport si cultura. Pentru noi, aceasta este o investitie in viitor. In ceea ce priveste cercetarea si inovatia, la nivelul grupului, Bayer va investi peste 18 miliarde de euro in proiecte de cercetare si dezvoltare, in perioada 2014- 2016. In 2013, Bayer a investit peste 3 miliarde de euro in aceasta arie.

Cum este organizat departamentul de comunicare din cadrul Bayer Romania?

Bayer Romania face parte dintr-un grup de tari, care include Romania, Bulgaria si Republica Moldova. Departamentul de Comunicare pe care il coordonez este unul comun pentru aceste tari. Organizarea Bayer Romania este construita in jurul ideii de eficienta a structurii si a echipei. Departamentul de comunicare al Bayer Country Group isi desfasoara activitatea la nivel central, la nivelul fiecarei tari si, de asemenea, la nivelul fiecaruia din cele trei subgrupuri – Bayer Healthcare, Bayer CropScience si Bayer MaterialScience.

Intentionati sa dezvoltati un departament separat de CSR?

In opinia mea, orice platforma de responsabilitate sociala desfasurata de catre o companie trebuie sa fie conectata direct la strategia companiei, la valorile si la viziunea acesteia. Nu putem separa aceasta platforma de alte proiecte de comunicare pentru ca, impreuna, acestea reprezinta esenta operatiunilor noastre. Programele de responsabilitate socialasunt un liant intre cele trei divizii mai sus mentionate si, de asemenea, vorbesc despre valorile si viziunea Bayer. De exemplu, prin implementarea Laboratorului de Stiinte Bayer, pentru prima data in Romania, am cautat sa integram esenta comuna a acestor trei divizii. Diviziile HealthCare, CropScience si MaterialScience au ca scop principal propunerea unor solutii inovatoare, ca urmare a unui amplu proces de cercetare. Pana la momentul in care se transforma in produs si ajunge sa fie distribuita in farmacii, o molecula trece prin cel putin 10 ani de cercetare si testare. In spatele unui produs finitsunt multi ani de muncadesfasurata desute de specialisti, experti in domeniile lor.

In ceea ce priveste priectele de responsabilitate sociala, acestea nu pot fi derulate separat pentru simplul motiv ca toate subgrupurile Bayeratat HealthCare, CropScience cat si MaterialScience isi aduc contributia, fiecare, prin expertiza sa proprie,ladezvoltarea de programe comune ale Grupului cu scopul de a inova si de a pune stiinta in slujba unei vieti mai bune.

Asadar, proiectele de responsabilitate sociala, fie ca sunt orientate catre educatie, mediu inconjurator sau sport, sunt importante pentru intregul grup Bayer si nu pot fi desprinse de restul organizatiei al carei scop comun este acelasi -„Stiinta pentru o viata mai buna „.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: